Vilda Tiger skrev 2012-03-28 13:29:28 följande:
Mjau
Vilka härliga resultat! Ja, jag känner SÅ igen mig! Haha - värsta misstaget att väga sig mitt i veckan.

Man blir ofta besviken sedan då det är resultatsnotering. Jag är så AVUNDSJUK på dig! Jag hoppas, hoppas, hoppas jag hinner se en 6a först på vågen innan jag går på semester i juni. Jag har ätit tre veckor ren kur på måndag (tja, två äterdagar blir det, dels i söndags och så nu på lördag) men jag ska ändå väga mig på lördag morgon (för jag antar att kalasandet kanske får mig att gå upp lite i vätska sedan) och då ska jag börja äta mat igen. Har jag sedan mer att gå ner så funderar jag på att äta CB två veckor om någon månad.
Har ni som ätit CB bara druckit shaker? Ätit maten? Jag är vegetarian, men hittar ingen innehållsförteckning på nätet över CBpåsarna. Jag kräks ju av Naturdiets eller Nutriletts påsar man "alla" säger ju att CB smakar så mkt bättre. Värt att prova! Klart värt 1000 spänn att gå ner 3-4 kg på två veckor, tycker jag.
Tack vilda tiger!

Det ska bli spännande och följa din upptrappning!
Jag hittade en sida om CB och vegetarian:
http://www.cambridgeviktprogram.se/medicinska-fragor/allergier/
Verkar som alla shakes och soppor är ok (så länge du inte är vegan).
Förvånansvärt svårt att hitta innehållsdeklarationen för produkterna, jag tror att dom olika smakerna är väldigt lika varandra dock så inte mycket som skiljer sej från denna:
http://www.livs-viktigt.se/cambridgekuren/innehaallsdeklaration.aspx
Tänkte göra en liten CB-smak recension :) Jag tycker CB är ganska gott, lite för sött men aldrig äckligt.
Shakes
Kakao - God, funkar både kall och varm
Cappucino - God, lite för söt men om man tar en espresso i istället för en del av vattnet blir den mycket god.
Vanilj - God om man kryddar med kakao, serveras iskall
Mango - Tyckte att nån var god, ska serveras iskall, men sen pallade jag inte smaken mer
Banan - Testade en påse, inte äcklig men ingen höjdare
Soppor
Grönsak - Min favvo till lunch, kryddas med cayennepeppar, lite äckliga små bitar i dock
Kyckling - Helt okej men behöver en hel del kryddning för att bli god
Gröt
Äpple/kanel - För söt men bra att kunna byta med.
Bars
Chokald - Usch, blä och fy, åt typ 1/3 sen gick det inte.
Peanut - Ganska god
Tranbär - Mycket god
Finns en del smaker till men dom har jag aldrig provat.