• zabla

Naturdiet/Nutrilett/Cambrigde

Hejsan!

Jag började med Cambridge-kuren den 1/1 2010 och har sedan dess gått ner 40kg.
    Jag har dock ca 13kg kvar att gå ner och jag skulle gärna vilja följas åt med någon eller några!! Det blir så mycket lättare då!! Skrattande Är det någon som vill hänga med mot beach 2011?! FlörtSolig

♥ (¯`°?.¸ ♥ Amina o3o328 ♥ Benjamin o51oo4 ♥ Zackarias o7o63o ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-01 11:37
    Kan ju tillägga att jag nu kör Naturdiet ist!

Det var nämligen så att i april 2011 kände jag att det fick räcka med påsar! Började ist att äta efter LCHF-metoden... Men efter några dagar kände jag saknade påsarna!! Ja jag vet, jag är knäpp! ;) Bestämde mig för att börja med Naturdiet ist för Cambridge! Cambridge är så dyrt och i slutet blev jag bara stressad över att gå till min konsulent! Så nu kör vi så här!!

Häng på så vi kan peppa varandra!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-02 23:32
    Har startat en vikttråd; www.familjeliv.se/Forum-24-406/m58719067.html så den som vill kan lägga in sig och sina resultat!!
  • Svar på tråden Naturdiet/Nutrilett/Cambrigde
  • Vilda Tiger

Annesofie
    Ja, ju mindre du blir desto mindre förbrukar ju din kropp per dygn. Plus att man ofta tappar en del muskler på en sån här diet och då sänks ju förbränningen med. Det är därför styrketräningen är så bra för viktminskningen. :) Jag SKA minst ett kg andra veckan! Då får jag en ny minstavikt. :)

• Vilda Tiger

Tesss
    Jag tror vattnet är jätteviktigt! Häll upp en stor tetraflaska med vatten som du ska få i dig FÖRUTOM dina tre glas.

• Ann-Sofie 366

Hej tjejer! Då har jag vägt mig idag.

Startvikt: 75,2
    1 vecka: 71.8
    2 veckor: 70.7

- 4,5 kg

Jag är nog helt nöjd med resultatet just för att jag kom förbi 71 strecket, även om min önskesiffra för vecka 2 var 70.5 (A) MEN att ha kommit förbi 71 kg gör absolut att jag orkar köra renkur även denna vecka (vecka 3) =) Vet inte om jag kan droppa ner till 69,7 (1kg) tills nästa måndag men ska iallafall ha det som önskesiffra för nästa måndag=)
    I övrigt kan jag väl bara fortsätta med renkur, en påse var tredje timma, 2 L vatten om dagen men lägger även till en timmas promenad för blev mkt stillastittande förra vecka pga tenta plugg.

Hoppas ni har motivation och driv där ute ännu , kämpa på tjejer i sommar är vi som vi vill vara:D

• Vilda Tiger

Annesofie
    Jag tycker det är starkt av dig att ha då realistiska mål. :) Många blir ju besvikna av ett kg men det är ju bra! Man sparar ju in 7000 kalorier i veckan ungefär så ett kg är ju vad det bör bli på en vecka. Jag håller tummarna för att att du kommer under 70 kg nästa vecka!!

Jag är inne på min andra vecka nu. Ska inte väga mig för att få resultat förrän på söndag så det är lååångt kvar. Men jag såg igår att Willys hade "köp tre betala för två" på naturdiets barer så jag köpte på mig mycket. Jag älskar ju dem! Tror det blev närmare 40 stycken. ;)

• poune
    Vilda Tiger skrev 2012-03-19 09:18:35 följande:
    Annesofie
    Jag tycker det är starkt av dig att ha då realistiska mål. :) Många blir ju besvikna av ett kg men det är ju bra! Man sparar ju in 7000 kalorier i veckan ungefär så ett kg är ju vad det bör bli på en vecka. Jag håller tummarna för att att du kommer under 70 kg nästa vecka!!

Jag är inne på min andra vecka nu. Ska inte väga mig för att få resultat förrän på söndag så det är lååångt kvar. Men jag såg igår att Willys hade "köp tre betala för två" på naturdiets barer så jag köpte på mig mycket. Jag älskar ju dem! Tror det blev närmare 40 stycken. ;)

hej

undrar om man ill ner i vikt och äta hälosam mat hur många kalorier ska man bränna vid träning????

jag tränar 4-5 gånger i vecka och bränner 400-450 varje gång   
  • Vilda Tiger

Puone
    Där finns inga "ska". :) All träning är hälsosamt men om man äter ren kur ska man hålla sig till lågintensiv sådan. Ett kg motsvarar 7000 kalorier men tränar man styrketräning ska man vara medveten om att muskler väger så man minskar oftast mer i cm än i kg.

• Mjau 83

Hej tjejer!

Konferensen gick riktigt bra i helgen. Inga kolhydrater och inga sötsaker!! Grymt nöjd! Kanske blev nåt glas vin mer än vad jag hade tänkt men men :) Eftersom jag "tjuvväger" mej typ dagligen så vet jag att jag har gått ner dom hektona som jag gick upp förra veckan. På onsdag är det riktig vägning och mätning.

Idag har jag ändrat så har jag ätit 2 mål mat (istället för ett), bestående av protein och grönsaker, ganska små portioner. Äter fortfarande 3 påsar CB om dan. På fredag ska jag börja äta lite fett och kanske lite långsamma kolhydrater och gå ner till 2 påsar CB per dag. Känns helt rätt att äta 2 ggr om dan nu eftersom jag har ökat på träningen en hel del. Idag körde jag bodypump, apjobbigt men väldigt skojsigt, så det får det iaf bli en gång i veckan framöver. Får se om jag kan gå imorn! :)

Återkommer på onsdag med resultat! 
    Kämpa på!
    Nån annan som är i upptrappningsfasen och börjar närma sej ett liv utan pulver? :)

• Mjau 83
    Ann-Sofie 366 skrev 2012-03-19 09:07:41 följande:
    Hej tjejer! Då har jag vägt mig idag.

Startvikt: 75,2
    1 vecka: 71.8
    2 veckor: 70.7

- 4,5 kg

Jag är nog helt nöjd med resultatet just för att jag kom förbi 71 strecket, även om min önskesiffra för vecka 2 var 70.5 (A) MEN att ha kommit förbi 71 kg gör absolut att jag orkar köra renkur även denna vecka (vecka 3) =) Vet inte om jag kan droppa ner till 69,7 (1kg) tills nästa måndag men ska iallafall ha det som önskesiffra för nästa måndag=)
    I övrigt kan jag väl bara fortsätta med renkur, en påse var tredje timma, 2 L vatten om dagen men lägger även till en timmas promenad för blev mkt stillastittande förra vecka pga tenta plugg.

Hoppas ni har motivation och driv där ute ännu , kämpa på tjejer i sommar är vi som vi vill vara:D
    Grymt jobbat Ann-Sofie, nu är ju 70-strecket jätte nära!!! Du är snart ifatt mej Flört
  • Vilda Tiger

Mjau
    Bra jobbat!! Jag får se om jag trappar upp om en vecka då jag kört ren kur två veckor eller om jag shakar en v till. Beror på vikten. :)

• vildavide
    emelielj skrev 2012-03-16 18:57:56 följande:
    Ja jag blev av med gravidkilorna i alla fall, tack och lov. Men har fortfarande en hel del kvar! Ska testa nån vecka med kombinerat och händer inget får jag helt enkelt kämpa och tvinga mg till ren kur ett par veckor. Denna sommaren SKA jag gå ner till minst 65!
    För mig fungerade kombinerat minst lika bra om inte bättre än ren kur i och med att jag mådde bättre med mat och träning. Så länge du är strikt i vad du stoppar i dig så bör du ju ändå gå ner bra i vikt ( ex 3 cb mål, ca 475 kcal, en + ett mål á 4-500 kcal, vilket är i princip en helt vanlig måltid. Jag delade till två alltså lunch + middag men på assiett ex. 1 pannbiff/ 1/2 bit lax, 1 potatis och 100 g tomater). På ca 1000 kcal orkar du mer och så länge man inte faller in i småätandet eller "lite sås" så finns det egentligen inget som stoppar vikten att rasa...     
Svar på tråden Naturdiet/Nutrilett/Cambrigde