• Xofina

Unga föräldrar i Stockholm som fått barn under 2011?!

Jag är en tjej på 21 år och har en liten kille som föddes den 15 februari i år.
    Vore väldigt kul att prata kanske tom. träffas med våra jämngamla barn Glad

• Svar på tråden Unga föräldrar i Stockholm som fått barn under 2011?!
  • ToK

Minna ska få sitt 3 månaders vaccin (jag är nervös!!) dagen innan, måndag den 30e, så jag vet inte om vi vågar iväg dagen efter. Hon kan ju fått feber och sånt.

Är det någon som redan vaccinerat med 3 månaders vaccinet? Hur gick det?

• emmap88
    ToK skrev 2011-05-26 08:15:07 följande:

Minna ska få sitt 3 månaders vaccin (jag är nervös!!) dagen innan, måndag den 30e, så jag vet inte om vi vågar iväg dagen efter. Hon kan ju fått feber och sånt.

Är det någon som redan vaccinerat med 3 månaders vaccinet? Hur gick det?

Hej! Min tös fick sin i tisdags, och har ännu inte visat några tecken. Peppar peppar! Det var ingen fröjd att ge sprutorna, men tror det är värre för oss än för dem. Lovalie slutade skrika efter typ 3 min då hon hittade en lampa i taket att glo på. Sedan har hon varit lite småkinkig, men inget värre än de Så håller tummarna att de ska gå finfint för dig Glad
    Annars ses vi på tis?
  • Empiiis

Greta ska få sin  spruta idag. Är ganska så lugn. Hetsar jag upp mig gör hon det också.

Men har i bakhuvudet för när hon var 1 vecka skulle de ta blodprov på henne. Stack henne i stortån och hälen men inget kom ut så de klämde jättehårt och jättelänge. Hon skrek som en stucken gris då.

• emmap88

Lysande! Kan vi inte ta en promenad på djurgården eller något om vädret håller i sig? Glad

• Empiiis

Tycker jag låter bra :)

Greta fick vaccin idag. Skrek som en stucken gris men med lite kärlek och en flaska med käk gick det över hon hon blev världens gladaste bebis som jollrade med mamma igen :)

• emmap88

Gud va skönt att det gick bra då Glad Hon har inte fått några biverkningar ännu?

• Empiiis

Hon låg mella oss i sängen i går och pratade/skrek glatt, virvlade omkring och grät om varannat. Kändes som hon yrade lite för hon blundade samtidigt så tempade henne och hn hade 38,5 stackarn. En alvedon och somna på mamma i soffan hjälpte :)

• emmap88

Skönt att allt gick bra i alla fall. Nästa steg är femmånaderssprutan. Tjoho!
    Tänkte höra hur det står till med alla mammor här, det har blivit ganska dött här? :(

Svar på tråden Unga föräldrar i Stockholm som fått barn under 2011?!