• The75

ÄD gravida latte mammor i stockholm

Tänkte vi ÄD gravida stockholmare skulle ha någonstans att träffas och prata om allt från våra graviditeter till framtiden.
    Vi gjorde vår ÄD på Ava i Riga men om du gjort din utomlands eller här hemma spelar ingen roll ni är alla välkomna.
    Vi har BF 110728 men eftersom vi denna gång vill ha planerat snitt och det sker 39+0 så kommer vår pojke 110721 om allt går enligt planerna
    Vi går på MamaMia på Karlavägen där är dom toppen och att jag denna gång gjort ÄD är inget konstigt för dom,dom vet precis vad som behöver göras och det känns tryggt att dom har  erfarenhet i ämnet.
    Vi kommer vecka 24 få göra NOTCH UL och se att flödet i dom två stora blodkärlen som förser livmodern med blod fungerar som dom ska.

Skulle gärna träffas när dom små har kommit för att  fika och ta långa sköna promender i stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-01 09:08
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28, snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16.
    Emmylou: BF 2011-08-21.
    Tabasco: BF 2011-08-27.
    Memaja: BF 2011-08-27: Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11.väntar Tvillingar.
    Villsågärna38: BF 2011-11-28
    Pussesnuttan:BF runt Lucia,tvillingar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 08:00
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28,snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16
    Emmylou: BF 2011-08-21
    Tabasco: BF 2011-08-27
    Memaja: BF 2011-08-27 Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11 Tvillingar
    Pussesnuttan: BF runt Lucia,tvillingar

• Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm
  • Majagräddnos11

Nämen! Sarmite rånad i Spanien? På alla sina besparingar? Måste kolla mejlen! Min första tanke är annars att det måste vara bluff!

• Pussesnuttan

Det låter jätte konstigt, hon vill ha 2300 euro(!) för att betala räkningar och ta sig hem. Det låter som en bluff.

• Pussesnuttan

Hej tjejer!
    Tack för alla lyckönskningar inför snittet.
    Allt har gått bra och efter en vecka till på sjukhus (har ju redan legat där i 5v) har vi nu äntligen fått komma hem.
    Våra små killar mår alldeles utmärkt och vi kan knappt fatta att det är sant, att de här små fina knytena faktiskt är våra :)
    Killarna äter och går upp i vikt som de ska och idag har vi provat vagnen för första gången - vilken härlig känsla!
    Jag är inte riktigt piggelin efter snittet och komplikationer i samband med det, men kommer gärna med på en träff efter jul när jag är lite mer varm i kläderna.

• The75

Pussesnuttan grattis till prinsarna :0)
    Det måste vara jätte skönt för dej att äntligen få komma hem, lagomt till jul :0)

Lite otäck det där Sarmite som ber om pengar, jag tycker ni ska ta kontakt med kliniken och kolla dels om det hänt och dels hur något/ någon kommit över era mail adresser.

• Silkes

Hej hej!

Vad roligt med bröllopet Paltkoma! Vilken go och samarbetsvillig prins och en fin vän! Skivan ska jag beställa nu, det vore ju grymt om liten skulle kunna tänka sig att sova själv i sin säng så jag hann flyttpacka! Annars går det bra med flytten, känns roligt och kommer bli skönt att slippa snubbla över alla grejer hela tiden.

Två småkillar till i tråden! Det är ju underbart! Välkomna välkomna!

Kram

• Memaja

Pussesnuttan, grattis till mirakelprinsarna! Visst är helt fantastiskt med tvillingar?!!
    Hur går det med amningen, dubbelammar du? Har du en bra amningskudde? Den jag hade på BB var urusel men den jag hade hemma (som var mycket fastare/hårdare) var toppen och gjorde dubbelamningen mycket enklare och snabbare. Även om det kan kännas lite jobbigt ibland så försök att synka matningen annars blir det bara matning typ hela tiden. Om jag inte dubbelammade så gjorde vi så att först så ammade jag och sedan tog min mamma över och matade med flaska medan jag tog tvilling nummer två och ammade osv. Heja, heja!

Och ikväll sitter jag här och är lite stolt över mig själv, äter middag framför "Så mycket bättre" och båda tvillingarna sover så mysigt i sina egna sängar. Har fått in en bra rutin och ser nu när de börjar bli trötta och då kör jag själv först pyjamasbyte på båda och sedan matning med först en medan den andra sitter i babysittergungan och så lyssnar vi på vaggvisor. Sedan ner i sängen (med gossefilten) med den första och oftast nu går det riktigt bra att lägga ner dem medan de fortfarande är halvvakna och sedan kan jag börja med den andra. Om jag nattar dem för sent är det riktigt svårt att vara själv och ta hand om två övertrötta gullungar. Nätterna har nu också blivit bättre, thank God!

• Paltkoma

grattis till tvillingarna pussesnuttan och härligt att ni har fått komma hem nu!

ja testa skivan silkes, förstod på hörselkvinnan som har gjort den att det är bättre ju mindre barnet är...då kommer de bättre ihåg livmoderljuden. som sagt svårt att veta vad som är vad men jag tror absolut att den tippar sonen över sömntröskeln. bra m flyttbestyren!

Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm