• The75

ÄD gravida latte mammor i stockholm

Tänkte vi ÄD gravida stockholmare skulle ha någonstans att träffas och prata om allt från våra graviditeter till framtiden.
    Vi gjorde vår ÄD på Ava i Riga men om du gjort din utomlands eller här hemma spelar ingen roll ni är alla välkomna.
    Vi har BF 110728 men eftersom vi denna gång vill ha planerat snitt och det sker 39+0 så kommer vår pojke 110721 om allt går enligt planerna
    Vi går på MamaMia på Karlavägen där är dom toppen och att jag denna gång gjort ÄD är inget konstigt för dom,dom vet precis vad som behöver göras och det känns tryggt att dom har  erfarenhet i ämnet.
    Vi kommer vecka 24 få göra NOTCH UL och se att flödet i dom två stora blodkärlen som förser livmodern med blod fungerar som dom ska.

Skulle gärna träffas när dom små har kommit för att  fika och ta långa sköna promender i stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-01 09:08
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28, snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16.
    Emmylou: BF 2011-08-21.
    Tabasco: BF 2011-08-27.
    Memaja: BF 2011-08-27: Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11.väntar Tvillingar.
    Villsågärna38: BF 2011-11-28
    Pussesnuttan:BF runt Lucia,tvillingar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 08:00
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28,snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16
    Emmylou: BF 2011-08-21
    Tabasco: BF 2011-08-27
    Memaja: BF 2011-08-27 Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11 Tvillingar
    Pussesnuttan: BF runt Lucia,tvillingar

• Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm
  • The75

Och blir vi för många för dej sommarbebis kan vi alltid vara hos mej som jag skrev :0)

• sommar201106

Så bra Tea - jag börjar på en liten lista.

Träff imorgon, 5/12 kl. 11 (antingen i Hägersten eller i Bromma)
    Ivfdagar
    Tea75
    Sommarbebis

• The75

Hej
    Det verkar bara bli vi 3 men det gör ju inget :0) om det är ok för er andra kanske vi kan vara hos mej så slipper jag sticka iväg så tidigt för att hämta på dagis stora tjejen får ju bara vara där till 15 och då måste jag åka hem redan vid 14:00 senast för att hinna hem tills dess :0)

• Majagräddnos11

Hej! Jag hinner ej ses imorgon... Vaccinering på skolan halv ett och lite resfeber sätter käppar i hjulen...! Ha så trevligt!!!

• Paltkoma

hallå hallå jag hinner inte heller ses imorgon. två senaste veckorna har det varit fullt upp m dop, bröllop mm, nu en massa efter-fix. det har varit lite för snurrigt senaste tiden. ser fram emot nästa träff! hoppas ni får trevligt (såklart!)

o trollmor - lycka till m resefixandet, hoppas alla vaccinationer snart är på plats.

• Silkes

Hej!

Ledsen att jag inte svarat tidigare! Är mitt i flyttröran och ser fram emot att träffas efter flytt och julfirande någon gång i januari! Trevlig resa till Trollmor och Paltkoma och så är jag nyfiken på hur det gick på bröllopet Paltkoma?

Kram!

• Memaja

Hej, f'låt att jag inte har hört av mig förrän nu. Det har varit alldeles för mycket den sista tiden plus alldeles för lite sömn. Tyvärr kan jag inte skylla på något trevligt som fix inför härlig resa mm. Kan tyvärr inte träffas idag heller då vi ska till BVC, känns lite trist faktiskt. Känner att jag skulle behöva umgås lite.

Palkoma, jag är också nyfiken på hur det gick på bröllopet? Barnvakt på rummet eller ej? Med eller utan flaska?
    När sticker ni till Spanien? Ni och Trollmor får ha det så fantastiskt skönt på era resor.

Kram!

• Paltkoma

jo bröllopet gick ju fantastiskt bra. oroade mig massor innan hur det skulle förlöpa....hursom, bara ngra få dagar innan frågade jag en kompis om hon ville följa med och barnvakta (hon har själv barn och jag räknade inte med att hon skulle kunna). HURRA, hon följde med och skötte sonen hela kvällen o en bit in på natten. så vi kunde njuta av middag och fest precis som alla andra. jag gick till rummet o ammade två ggr, det var det hela. jag var så tacksam att jag hade kunnat gråta, det är nog det bland det finaste någon vän gjort för mig, det betydde så mycket. jag hade fixat pump och pumpade också ut lite mjölk men vi hade inte hunnit träna så mycket m flaska så det kändes enklare att amma.

tack! vi åker strax innan jul, ska bli härligt m lite miljöombyte (o barmark).

på promenad idag kollade jag in barncafét på erstag, jättebra ställe att träffas på, barnanpassat och lugnt. där kan vi ta träff någon gång!

hoppas det blir lite lugnare för dig memaja o lite mer sömn!

silkes - lycka till med flytten!

kan också berätta att vi spelar "urljuds-cd.n" för sonen då och då och jodå han somnar....svårt att veta vilken inverkan den har men jag tror att den får honom att somna in lättare. musiken finns i vardagsrummet så det är på em jag sätter på skivan, inte till natten.

• sommar201106

Hej alla!

Verkar vara mycket på gång för de flesta=) Det blev bara tea och jag igår men det var så trevligt så=)
    Får ta och boka in en ny träff som passar alla.

paltkoma - härligt att allt gick bra med dop och bröllop! Och ha en härlig resa!

Silkes - kul att flytta även om jag kan tänka mig att det är hur rörigt som helst för tillfället

Memaja - förstår att du är trött med 2 små underverk, själv har jag "bara" 1 som suger musten ur mig för tillfället (hon har nämnligen bestämt sig för att ändra ALLT vad rutiner heter.....!)

Trollmor - Ha en jättehärlig resa!

kram

• Pussesnuttan

Är det fler än jag som fått mail från Sarmite idag där hon ber om pengar för att hon blivit rånad i Spanien???

Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm