• The75

ÄD gravida latte mammor i stockholm

Tänkte vi ÄD gravida stockholmare skulle ha någonstans att träffas och prata om allt från våra graviditeter till framtiden.
    Vi gjorde vår ÄD på Ava i Riga men om du gjort din utomlands eller här hemma spelar ingen roll ni är alla välkomna.
    Vi har BF 110728 men eftersom vi denna gång vill ha planerat snitt och det sker 39+0 så kommer vår pojke 110721 om allt går enligt planerna
    Vi går på MamaMia på Karlavägen där är dom toppen och att jag denna gång gjort ÄD är inget konstigt för dom,dom vet precis vad som behöver göras och det känns tryggt att dom har  erfarenhet i ämnet.
    Vi kommer vecka 24 få göra NOTCH UL och se att flödet i dom två stora blodkärlen som förser livmodern med blod fungerar som dom ska.

Skulle gärna träffas när dom små har kommit för att  fika och ta långa sköna promender i stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-01 09:08
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28, snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16.
    Emmylou: BF 2011-08-21.
    Tabasco: BF 2011-08-27.
    Memaja: BF 2011-08-27: Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11.väntar Tvillingar.
    Villsågärna38: BF 2011-11-28
    Pussesnuttan:BF runt Lucia,tvillingar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 08:00
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28,snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16
    Emmylou: BF 2011-08-21
    Tabasco: BF 2011-08-27
    Memaja: BF 2011-08-27 Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11 Tvillingar
    Pussesnuttan: BF runt Lucia,tvillingar

• Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm
  • The75

Bra då bestämmer vi den 23 jan men vart? Någon som känner manad eller :0)

• Paltkoma

jag kan inte 23.e, vi har inte hunnit hem tills dess. men ses gärna vid nästa tillfälle!

• Memaja

IVFdagar, vad spännande!!! Vi ser alla fram emot att få träffa lille Mini.

Själv var vi idag och tog 5månaders sprutorna, fy vad jobbigt det var. Så mycket skrik och tårar... Fast jag uppskattar att BVC-sköterskorna ger båda två sprutorna, en i varje ben, samtidigt, så att de slipper smärta två gånger samma dag. Kvällen har varit lite jobbig för mina små änglar men efter Alvedon Supp så mår de nu bra och sover gott.

• The75

Memaja ja dom där sprutorna är Inte roliga prinsen blev röd och svullen om benet och när det röda lagt sig hade han en knöl där ganska länge :0(

• The75

Hej igen
    Ivf- dagar när är det du har BF ?
    Ska bli så spännande att få träffa honom, det är lite extra roligt eftersom du är den enda av oss vi fått se från början från magstadiet så att säga :0)

• WildaMathilda
    The75 skrev 2012-01-11 20:12:12 följande:
    Hej igen
    Ivf- dagar när är det du har BF ?
    Ska bli så spännande att få träffa honom, det är lite extra roligt eftersom du är den enda av oss vi fått se från början från magstadiet så att säga :0)
    Åh, tack! Det var igår (11/1) så nu är det ännu mer olidlig väntan...Hoppas att hon kommer ut idag så klart.

kram
  • The75

Ivf-dagar vi håller tummar och tår :0) snart snart är mini här tänk så underbart :0)))

• Memaja

IVFdagar, ett tips... Som du kanske redan har fått men som jag lärde mig den "hårda vägen"... Ha många pyjamasar och de ska vara med DRAGKEDJA. I början kan det nämligen bli mycket pyjamasoch blöjbyten och då är det enklast med dragkedja. Efter några nätter när man stod där i början och fibblade med alla dessa små tryckknappar som man knäppte fel och svor över åkte alla pyjamaser m knappar längst in i garderoben. Samma sak gällde de söta bodieserna som man trädde över huvudet, det var inte lätt med det lilla ostadiga huvudet. Nä, de som jag använde allra mest blev bodieserna med omlottknäppning.

Tea, hade din prins biverkningar fr sprutan även dagen efter? Min prinsessa hade så ont igår natt att hon vaknade med ett skrik o höll på tills Alvedonet började verka. Och idag är hon oxå ledsen, dock inte lika mycket, det enda som hjälper är tutten... Och prinsen är också hängig idag men verkar inte ha ont.

Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm