• The75

ÄD gravida latte mammor i stockholm

Tänkte vi ÄD gravida stockholmare skulle ha någonstans att träffas och prata om allt från våra graviditeter till framtiden.
    Vi gjorde vår ÄD på Ava i Riga men om du gjort din utomlands eller här hemma spelar ingen roll ni är alla välkomna.
    Vi har BF 110728 men eftersom vi denna gång vill ha planerat snitt och det sker 39+0 så kommer vår pojke 110721 om allt går enligt planerna
    Vi går på MamaMia på Karlavägen där är dom toppen och att jag denna gång gjort ÄD är inget konstigt för dom,dom vet precis vad som behöver göras och det känns tryggt att dom har  erfarenhet i ämnet.
    Vi kommer vecka 24 få göra NOTCH UL och se att flödet i dom två stora blodkärlen som förser livmodern med blod fungerar som dom ska.

Skulle gärna träffas när dom små har kommit för att  fika och ta långa sköna promender i stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-01 09:08
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28, snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16.
    Emmylou: BF 2011-08-21.
    Tabasco: BF 2011-08-27.
    Memaja: BF 2011-08-27: Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11.väntar Tvillingar.
    Villsågärna38: BF 2011-11-28
    Pussesnuttan:BF runt Lucia,tvillingar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 08:00
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28,snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16
    Emmylou: BF 2011-08-21
    Tabasco: BF 2011-08-27
    Memaja: BF 2011-08-27 Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11 Tvillingar
    Pussesnuttan: BF runt Lucia,tvillingar

• Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm
  • Silkes

ser fram emot att skivan ska komma i brevlådan idag!

• Pussesnuttan

Tack för alla gratulationer!
    Vi är så glada att de äntligen är här :)
    Båda killarna växer så det knakar och är ganska nöjda med tillvaron.
    Och det är SÅ skönt att vara hemma igen efter drygt 6v på sjukhus. Sedan några dagar tillbaka börjar även symptomen på havandeskapsförgiftningen försvinna, så de senaste 7 dagarna har jag gått ned ca 14 kg :) och kan nu njuta för fullt av våra små.
    Häromdagen gick vi första turen med vagnen, vilken känsla!

Memaja,
    Visst är det fantastiskt :) Och än så länge inte så jobbigt som jag befarade.
    Det går hyfsat med amningen, men min mjölk räcker ju inte på långa vägar så de får ersättning också. Och så pumpar jag för att stimulera till mer mjölk men det är en ganska jobbig historia, för det kommer typ två droppar.
    Vad var det för märke på din bra amningskudde? Vi har en som är från tvillingklubben men den är kass. Och jag tycker det är supersvårt att dubbellamma så vi gör som du gjorde, först amma en sedan ger min man ersättning när jag ammar näste osv. Det tar längre tid men gör mig inte så frustrerad.
    Och jag är mycket imponerad av dig som grejar allt själv. Du är en supermamma!

• The75

Hej allihoppa ;0)
    Hoppas ni alla mår bra,vad sägs om att boka in en träff efter jul

• Paltkoma

hej tea o alla andra,
    snart lämnar vi decembermörkret, åter i skiftet jan/feb. ser fram emot att ses då.
    hoppas alla, stora och små, får en skön och bra jul!

• The75

Paltkoma ha det så riktigt bra,god jul och gott nytt år!
    Skönt för er att slippa detta slask :0)

• sommar201106

Hej hej, en träff efter jul låter jättetrevligt!

Om några timmar bär det söderöver för att fira jul med tjocka släkten=) I vanliga fall fyller man ju bilen ganska fort men det är ingenting mot nu ha ha.

Önskar er alla en jättemysig jul och ett gott nytt år!

Många kramar från oss

• WildaMathilda

Jag vill gärna ses efter jul men då är det dags för vår "Mini" att säga hej till världen så jag kan förmodligen inte vara med vid nästa träff. Men jag hakar gärna på så fort jag kan sen så klart!

Önskar därför er alla en riktigt god jul och ett gott nytt år!

Kram

• Memaja

Pussesnuttan, amningskudden heter VISIS och är framtagna av barnmorskorna på Karolinska och har konstskinn som är lätt att göra ren. Jag har frågat min väninna som jag har fått låna den av och om du vill kan du få köpa den för 400kr (nypris ca 1400kr).

• Memaja

Jag ses också gärna efter jul.

Ett till tips, Pussesnuttan, jag fick tipset att blanda till mer tillägg på en gång och ha det i en tillbringare med lock i kylskåpet så behöver man inte blanda varje gång. Det klarar av förvaras i kylen ca 8 timmar. Och sedan har jag måååånga flaskor så att jag bara behöver diska alla flaskor en gång per dygn.

• Silkes

God jul och god fortsättning till stora och små!

Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm