• The75

ÄD gravida latte mammor i stockholm

Tänkte vi ÄD gravida stockholmare skulle ha någonstans att träffas och prata om allt från våra graviditeter till framtiden.
    Vi gjorde vår ÄD på Ava i Riga men om du gjort din utomlands eller här hemma spelar ingen roll ni är alla välkomna.
    Vi har BF 110728 men eftersom vi denna gång vill ha planerat snitt och det sker 39+0 så kommer vår pojke 110721 om allt går enligt planerna
    Vi går på MamaMia på Karlavägen där är dom toppen och att jag denna gång gjort ÄD är inget konstigt för dom,dom vet precis vad som behöver göras och det känns tryggt att dom har  erfarenhet i ämnet.
    Vi kommer vecka 24 få göra NOTCH UL och se att flödet i dom två stora blodkärlen som förser livmodern med blod fungerar som dom ska.

Skulle gärna träffas när dom små har kommit för att  fika och ta långa sköna promender i stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-01 09:08
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28, snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16.
    Emmylou: BF 2011-08-21.
    Tabasco: BF 2011-08-27.
    Memaja: BF 2011-08-27: Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11.väntar Tvillingar.
    Villsågärna38: BF 2011-11-28
    Pussesnuttan:BF runt Lucia,tvillingar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 08:00
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28,snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16
    Emmylou: BF 2011-08-21
    Tabasco: BF 2011-08-27
    Memaja: BF 2011-08-27 Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11 Tvillingar
    Pussesnuttan: BF runt Lucia,tvillingar

• Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm
  • The75

Hej
    Tack för igår det var jätte trevligt :0)
    Vi preliminär boka 14 nov hemma hos mej om det känns ok för er andra, jag har inte allas mob nr så ni som vet med er att ni inte lämnat det inboxa mej så skickar jag väg beskrivning mm när det är dax

• Memaja

Hej hej,

Tack för igår, så himla trevligt det blev! Tack Trollmor för det!
    Jag kan också den 14:e.

Paltkoma, trist med handlederna! Jag hade karpaltunnelsyndrom under graviditeten och då hade jag inte så ont i själva handlederna utan mer i fingrarna. De domnade bort på nätterna och stack som bara den på förmiddagarna när de "vaknade till liv" igen. Ju längre tiden gick så blev de mer och mer bortdomnade och till sist var de "bort" hela tiden. Detta försvann några veckor efter födseln. Så det låter ju inte riktigt som det syndromet, eller? Själv har haft riktigt ont i ena handleden speciellt när jag böjer den men det börjar försvinna nu men det tror jag beror på att jag böjer den konstigt, som jag aldrig har gjort tidigare, när jag bär barnen. Men då, som sagt, hade jag bara ont när jag böjde på handleden och då tom knixade det till där...

• Paltkoma

välkommen trumanna o grattis till dottern, roligt!

memaja - ja nu kommer jag ihåg att du berättat tidigare om att du hade karpaltunnelsyndrom. har läst på lite o nej, det stämmer ju inte på min värk. det är nog helt enkelt belastningsproblem. jag sitter ju långa stunder med sonen vid amning o även efteråt då han somnat...får vara lite mer noggrann med hur jag sitter och bär.

• Silkes

Paltkoma: jag tycker att en amningskunnde har varit mycket bra och avlastande under den första tidens intensiva amning. Nu, när dottern är 12 veckor börjar den fylla en mindre funktion och jag bultar mer upp med kuddar men din lille är ju yngre. Kanske känns onödigt att köpa för så kort tid men har sett att det finns på blocket. Själv har jag haft mycket problem med musarm och har varit en del i butiker som säljer olika typer av "stödbandage". OM jag var du skulle jag köpa ett handledsstöd som avlastar lite.

Ses 14:e!

• Leiben
    Silkes skrev 2011-11-02 07:24:33 följande:
    Paltkoma: jag tycker att en amningskunnde har varit mycket bra och avlastande under den första tidens intensiva amning. Nu, när dottern är 12 veckor börjar den fylla en mindre funktion och jag bultar mer upp med kuddar men din lille är ju yngre. Kanske känns onödigt att köpa för så kort tid men har sett att det finns på blocket. Själv har jag haft mycket problem med musarm och har varit en del i butiker som säljer olika typer av "stödbandage". OM jag var du skulle jag köpa ett handledsstöd som avlastar lite.

Ses 14:e!

den blir super igen att använda igen när dottern ska lära sig sitta själv utan stöd att sätta bakom ryggen för att minska fall ju.
  • Paltkoma

silkes - ska kolla upp det där med amningskudde o handledsstöd. använder kuddar - ibland - men känner också att problemet är all tid som jag bär omkring med sonen...det är tungt. dags att sätta igång sjal och sele nu kanske.
    bra tips leiben - tack!

häromdagen frågade mannen (som sover i arbetsrummet) när sonen ska börja sova i sin egen säng. precis samtidigt läste jag en intervju med regissören ruben östlund som berättade att han var så fäst vid sin mamma under uppväxten att han sov i hennes säng tills han var 14 år. haha...;) gulligt, fast lite väl "bra"....

jag är hemma ensam för första gången sedan bebisen kom (mannen är ute o rullar vagn) och det är så SKÖNT. bråttom bråttom att utnyttja min frihetstimme. 

• Memaja

Paltkoma, jag har precis kommit hem efter min första egentid-kväll ute. Det blev middag på stan med några vänner - så fantastiskt trevligt och skönt!!! Sånt man tog som så självklart förut är uppskattar man så mycket mer nu.

• sommar201106

Memaja, låter helt underbart med en kväll för sig själv=)
    Kul att så många kan den 14:de, blir trevligt.

kram & trevlig helg!

• Paltkoma

memaja - härligt att du fick till middag på stan, skön känsla att vara ute på egen hand! precis som du säger, sånt som man tagit för givet är värsta lyxen nu.
    ska bli jättetrevligt att ses igen d 14.e, håller med sommarbebis kul att så många kan då!

• The75

Hej tjejer
    inför den 14 har jag tel nr till följande om någon mer vill kommer skicka gärna mob nr så jag kan skicka vägbeskrivning
    Ivf-dagar
    Memaja
    Paltkoma
    Silkes
    Sommarbebis
    Tabasco
    Trollmor

Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm