• The75

ÄD gravida latte mammor i stockholm

Tänkte vi ÄD gravida stockholmare skulle ha någonstans att träffas och prata om allt från våra graviditeter till framtiden.
    Vi gjorde vår ÄD på Ava i Riga men om du gjort din utomlands eller här hemma spelar ingen roll ni är alla välkomna.
    Vi har BF 110728 men eftersom vi denna gång vill ha planerat snitt och det sker 39+0 så kommer vår pojke 110721 om allt går enligt planerna
    Vi går på MamaMia på Karlavägen där är dom toppen och att jag denna gång gjort ÄD är inget konstigt för dom,dom vet precis vad som behöver göras och det känns tryggt att dom har  erfarenhet i ämnet.
    Vi kommer vecka 24 få göra NOTCH UL och se att flödet i dom två stora blodkärlen som förser livmodern med blod fungerar som dom ska.

Skulle gärna träffas när dom små har kommit för att  fika och ta långa sköna promender i stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-01 09:08
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28, snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16.
    Emmylou: BF 2011-08-21.
    Tabasco: BF 2011-08-27.
    Memaja: BF 2011-08-27: Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11.väntar Tvillingar.
    Villsågärna38: BF 2011-11-28
    Pussesnuttan:BF runt Lucia,tvillingar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 08:00
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28,snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16
    Emmylou: BF 2011-08-21
    Tabasco: BF 2011-08-27
    Memaja: BF 2011-08-27 Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11 Tvillingar
    Pussesnuttan: BF runt Lucia,tvillingar

• Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm
  • Leiben

vi borde ha namnskyltar med fl-namnen annars blir vi förvirrade HAHAHA

• Pussesnuttan

Hej!

Jag tänkte också komma om jag hinner, ska på återbesök på SÖS innan med min nyopererade hand. Har egentligen mått ganska bra hittills under hela graviditeten men har haft ett helvete med karpaltunnlar och triggerfingrar.

Fortsätter på fikalistan:
    IVF-dagar
    Leiben
    Pussesnuttan

Vi ses!

• The75

Fikalistan;
    IVF-dagar
    Leiben
    Pussesnuttan
    Tea75

Hej
    Ja man kan ju hoppas att det inte är massa andra som bestämt möte just där just då,ska vi kanske bestämma att vi träffas utanför.
    Lieben jag brukar faktiskt tänka på det ibland att man inte träffat någon annan ÄD mamma vad man vet kanske är kvinnan man står brevid på bussen oxå ÄD mamma men ingen vet,det är ju inte så att det syns och inget man direkt frågar.

• Silkes
    Jag kommer också. Jag tror nog att vi ser varandra, vi får väl se lagom förvirrade ut coh fråga något om allmänt om familjeliv.

Fikalistan;
    IVF-dagar
    Leiben
    Pussesnuttan
    Tea75
    Silkes
  • Memaja

Hej på er,

Tack fina ni som har skickat meddelande till mig och varit lite oroliga, sånt värmer.

Som Tea75 skrev så pajade min dator strax efter jag kom hem ifrån BB och inte hunnit med att fixa den förrän nu. Den 12 augusti, 5 dagar före planerat kejsarsnitt tittade mina underverk ut då jag blev sämre med min havandeskapsförgiftning och fick göra ett akut kejsarsnitt (fast det var under lugna former). Min underbara lilla pojke vägde 2,8kg och  var 51cm och min söta dotter 2,7kg och 49cm (det visade sig att vikten stämde inte med vad de sa på ultraljudet för där vägde båda drygt 3,0kg - bra att tänka på att det är enungefärlig vikt och kan diffa på ca +/-10%).

I morgon fyller de 10 veckor och vi tre mår toppen. Nu har vi börjat komma in i "rutiner", som nu på förmiddagen vet jag att de (förhoppningsvis) sover 1-2 timmar och då hinner man fixa lite. Fast min kära dotter vill helst inte sova alls på dagarna, hon vill inte missa nåt och kämpar för att inte somna. Det går annars i ett här och jag är så tacksam att min mamma är här och hjälper mig.

Vad kul att ni ska ses och fika!!! TYVÄRR ska jag till DS på efterkontroll då men jag ska försök se om hinner dit efteråt.

• sommar201106
    Hej hej, ser verkligen fram emot tisdagen=)

Fikalistan;
    IVF-dagar
    Leiben
    Pussesnuttan
    Tea75
    Sommarbebis201105
  • Silkes

Jag föll bort på sommarbebis lista:

Fikalistan;
    IVF-dagar
    Leiben
    Pussesnuttan
    Tea75
    Sommarbebis201105
    Silkes

• The75

Hej
    Lieben jag har sett dej i flera trådar men vet egentligen inte så mycket om dej :O) när kom ditt underverk? vart har ni/du gjort er ÄD?

Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm