• The75

ÄD gravida latte mammor i stockholm

Tänkte vi ÄD gravida stockholmare skulle ha någonstans att träffas och prata om allt från våra graviditeter till framtiden.
    Vi gjorde vår ÄD på Ava i Riga men om du gjort din utomlands eller här hemma spelar ingen roll ni är alla välkomna.
    Vi har BF 110728 men eftersom vi denna gång vill ha planerat snitt och det sker 39+0 så kommer vår pojke 110721 om allt går enligt planerna
    Vi går på MamaMia på Karlavägen där är dom toppen och att jag denna gång gjort ÄD är inget konstigt för dom,dom vet precis vad som behöver göras och det känns tryggt att dom har  erfarenhet i ämnet.
    Vi kommer vecka 24 få göra NOTCH UL och se att flödet i dom två stora blodkärlen som förser livmodern med blod fungerar som dom ska.

Skulle gärna träffas när dom små har kommit för att  fika och ta långa sköna promender i stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-01 09:08
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28, snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16.
    Emmylou: BF 2011-08-21.
    Tabasco: BF 2011-08-27.
    Memaja: BF 2011-08-27: Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11.väntar Tvillingar.
    Villsågärna38: BF 2011-11-28
    Pussesnuttan:BF runt Lucia,tvillingar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 08:00
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28,snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16
    Emmylou: BF 2011-08-21
    Tabasco: BF 2011-08-27
    Memaja: BF 2011-08-27 Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11 Tvillingar
    Pussesnuttan: BF runt Lucia,tvillingar

• Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm
  • Tabasco1

Vad roligt att läsa om eran fika träff. Jag hoppas verkligen att det blir fler tillfällen så att jag får träffa er. Själv är jag hemma och förkyld. Lillen verkar piggare nu som tur är.

Villsågärna: Jag hade också diarré under min graviditet. Kommer inte ihåg när, men jag fick för mig att det hade med graviditeten att göra på något sätt, hormoner kanske, eller att det hade att göra med de hormontabletter jag åt. Hoppas du mår bättre nu. Kram

• The75

Hej
    Ja tack allihop för en super trevlig fika det måste vi göra om och som jag sa tar jag gärna en promenad och fika träff snart igen, pussa alla små underverk god natt!

• Silkes

Tack för en fin lunch alla mammor och goa barn!

• Paltkoma

hej alla o tack för jättetrevlig träff, verkligen roligt att träffa alla å se alla fina barn. jag ser också fram emot fler träffar och mer prat. håller absolut med dig leiben att det finns mycket att prata om, kanske måste det vara ett mindre stimmigt tillfälle för att gå in på lite djupare äd-frågor. men som sagt, det blir fler gånger.

• Majagräddnos11

Jag vill också säga tack för igår!!! Mycket mer finns att säga och berätta... Finns det ostimmiga ställen att ses på? Om inte, så om ni vill kan vi ses hemma hos mig... Tbana Telefonplan. Jag bor i ett litet hus, med plats för barnvagnar på altanen. Annars kanske något av tidigare föreslagna fik är "lugna"...?
    Ser fram emot nästa träff!

• Paltkoma

bra idé trollmor! funderade också på hemmaträff men i lägenhet blir det svårt med vagnarna, perfekt med altan. tycker annars att det var ett jättebra ställe igår o personalen var supertrevlig trots bebisinvasionen;)
    det är svårt att komma på ställen där det finns utrymme, även om det bara är egna vagnen som ska in. många hotell har dock gott om plats och brukar vara lugna.

• Tabasco1

Bra förslag Trollmor! Det blir en lugnare miljö om man är hemma hos någon. Och inte lika många förkylningsbaciller.

• The75

Hej
    Det låter som dom flesta är överens om att en hemma hos träff vore bra då kanske vi ska hitta ett bra datum som passar om en inte allt för lång tid :0)

• Memaja

Hej hej,

Jag vill också tacka för en supertrevlig fikaträff! Så kul att ses och höra era tankar och synpunkter (även om jag kände mig lite splittrad, fast det är väl bara att börja vänja sig ). Jag ses också gärna igen och om vi kan vara hemma hos någon vore det ju toppen. Tack Trollmor för ditt förslag!

Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm