• The75

ÄD gravida latte mammor i stockholm

Tänkte vi ÄD gravida stockholmare skulle ha någonstans att träffas och prata om allt från våra graviditeter till framtiden.
    Vi gjorde vår ÄD på Ava i Riga men om du gjort din utomlands eller här hemma spelar ingen roll ni är alla välkomna.
    Vi har BF 110728 men eftersom vi denna gång vill ha planerat snitt och det sker 39+0 så kommer vår pojke 110721 om allt går enligt planerna
    Vi går på MamaMia på Karlavägen där är dom toppen och att jag denna gång gjort ÄD är inget konstigt för dom,dom vet precis vad som behöver göras och det känns tryggt att dom har  erfarenhet i ämnet.
    Vi kommer vecka 24 få göra NOTCH UL och se att flödet i dom två stora blodkärlen som förser livmodern med blod fungerar som dom ska.

Skulle gärna träffas när dom små har kommit för att  fika och ta långa sköna promender i stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-01 09:08
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28, snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16.
    Emmylou: BF 2011-08-21.
    Tabasco: BF 2011-08-27.
    Memaja: BF 2011-08-27: Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11.väntar Tvillingar.
    Villsågärna38: BF 2011-11-28
    Pussesnuttan:BF runt Lucia,tvillingar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 08:00
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28,snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16
    Emmylou: BF 2011-08-21
    Tabasco: BF 2011-08-27
    Memaja: BF 2011-08-27 Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11 Tvillingar
    Pussesnuttan: BF runt Lucia,tvillingar

• Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm
  • Silkes

Tackar också gärna ja till trollmors förslag. Jag tycker tiden, kl 11, var bra sist men skulle föreslå en annan dag än tisdag då vi har en aktivitet på tisdagar.

• villsågärna38

Hej på er ÄD-mammor!

En fråga till er som redan fått barn via ÄD. Hur har ni trappat ut progesteron och östrogen? KS vill att jag börjar imorgon i v.9+5 och trappar ut under ett par veckors tid men jag tycker att det är för tidigt. Har ju fått MA i den här veckan och vill vara på säkra sidan så att moderkakan verkligen tagit över produktionen. Tacksam för svar!!!

Kram från en som verkligen hoppas att det går vägen den här gången
  • The75

Hej
    VSG jag var i vecka 14 när jag börja trappa ner, lite åt gången och det kändes skönt och tryggt att vänta så länge men jag har hört att många ställen här i Sverige slutar redan efter dom fått plus på stickan och det verkar ju funka det med så jag vet inte vad som är rätt eller fel.

• villsågärna38
    The75 skrev 2011-10-28 12:50:19 följande:
    Hej
    VSG jag var i vecka 14 när jag börja trappa ner, lite åt gången och det kändes skönt och tryggt att vänta så länge men jag har hört att många ställen här i Sverige slutar redan efter dom fått plus på stickan och det verkar ju funka det med så jag vet inte vad som är rätt eller fel.
    Tack Tea!! Standard i Sverige ska vara enligt Huddinge dvs att man börjar i v9+5 och sen trappar ut under ett par veckor men om du började i v.14 så gör jag det med (var det v.14+ eller 13+?). Träffar en gyn på MamaMia till veckan också, ska se vad han säger men avvaktar tills vidare iaf. Det kan ju def inte vara någon fara att fortsätta med hormonerna om man trappar ut i v.14 utomlands Kram
  • Chocolate Eclaire

Hej allihopa!

Här är en ÄD-mamma till som gärna hänger på! Har gjort två ÄD på EGV som resulterat i en son (4 år om ngr månader) och en dotter (en vecka!). Lillflickan får växa till sig ngr månader innan vi ger oss ut på seröst latte-mammaliv men sen är vi gärna med. Vi bor i hus söder om stan med gott om plats för barnvagnar i vårt garage om vi ska ses hemma hos ngn. Jag håller mig ajour med er via denna tråd.

• The75

Hej
    Trumanna välkommen hit roligt med någon som har ÄD två ÄD barn, jag kan förstå om du vill ta det lite lugnt ett par veckor men sen får du gärna ansluta dej :0)

Vi kan vara hemma hos mej i Bromma sen oxå jag har gott om utrymme för både vagnar och barn :0)

Ska vi försöka boka in en mån eller torsdag då vid kl 11 ska vi börja hemma hos eller på stan? Och om vi ska vara hemma hos ska vi börja hos dej Trollmor eller vill du vänta ett tag?
    Trevlig helg :0)

• sommar201106

Hej alla!

Här har man lyckats boka upp nästan varje dag tyvärr men om det är måndagar eller torsdagar som gäller så kan jag nu på måndag den 31/10 eller måndag den 14/11. Vad säger ni andra? Hemma hos träff låter mysigt=)

Trevlig helg!

• Majagräddnos11

Vi kan vara hos mig! Är i en lekpark just nu, ska kolla datum när jag kommer hem men måndagar och torsdagar är bra för min del, jag kan ses redan nu på måndag 31a också... Men det är kanske lite kort varsel? Eller?
    Jag fick några mobilnr sist, ni som inte var där och vet att jag fick era nummer, ni kan skicka via FLs inbox, så kan jag mejla eller sms:à min adress.

• The75

Hej
    Jag kan oxå 31 okt om några vill ses kommer jag gärna :0)

Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm