• The75

ÄD gravida latte mammor i stockholm

Tänkte vi ÄD gravida stockholmare skulle ha någonstans att träffas och prata om allt från våra graviditeter till framtiden.
    Vi gjorde vår ÄD på Ava i Riga men om du gjort din utomlands eller här hemma spelar ingen roll ni är alla välkomna.
    Vi har BF 110728 men eftersom vi denna gång vill ha planerat snitt och det sker 39+0 så kommer vår pojke 110721 om allt går enligt planerna
    Vi går på MamaMia på Karlavägen där är dom toppen och att jag denna gång gjort ÄD är inget konstigt för dom,dom vet precis vad som behöver göras och det känns tryggt att dom har  erfarenhet i ämnet.
    Vi kommer vecka 24 få göra NOTCH UL och se att flödet i dom två stora blodkärlen som förser livmodern med blod fungerar som dom ska.

Skulle gärna träffas när dom små har kommit för att  fika och ta långa sköna promender i stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-01 09:08
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28, snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16.
    Emmylou: BF 2011-08-21.
    Tabasco: BF 2011-08-27.
    Memaja: BF 2011-08-27: Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11.väntar Tvillingar.
    Villsågärna38: BF 2011-11-28
    Pussesnuttan:BF runt Lucia,tvillingar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 08:00
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28,snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16
    Emmylou: BF 2011-08-21
    Tabasco: BF 2011-08-27
    Memaja: BF 2011-08-27 Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11 Tvillingar
    Pussesnuttan: BF runt Lucia,tvillingar

• Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm
  • Paltkoma

ja det är väl rimligen effekten av vaccinet som gör ont efteråt mer än själva sticket som ju är över snabbt.
    vi får se hur det går, verkar ju vara väldigt olika.

pussesnuttan - bra att du hade ork att ta okunskapen. själv tycker jag att alla BM o läkare som vi har mött har varit otroligt coola och haft en avslappnad inställning till äggdonation och bara nämnt det i förbifarten tillsammans med andra medicinska fakta. men det är ju väldigt individuellt vem man möter.

• Pussesnuttan

Det som skrämmer mig är när handkirurgen har bättre koll på ÄD än enläkare på specialmödravården....
    Jag har så svårt att förstå att de inte är mer allmänt intresserade. Även om de inte precis jobbar med sånt så tangerar det ju deras område. En läkare på spec mvc trodde inte ens att det var lagligt med ÄD i Sverige!
    Och Tea, som du skriver, det måste ju födas ganska många barn som kommit till på det viset.

• Tabasco1

Pussesnuttan: Bra att du påpekade skillnaderna mellan donator och mamma för läkaren! Man tycker nästan att folk borde utbildas i ämnet, precis som du skriver Tea75.

Annars är det bra med oss. Lillen växer och blir tyngre och jag har fått lite ont i axlar och armbågar av att bära omkring honom. Igår och idag har det varit lite gråt antagligen av gaser i magen eller av att det kliar i munnen.

• The75

God morgon :O)

Jag tänkte att vi kanske ska fundera på var vi ska vara om vi nu ska träffas på måndag innan vi vet ordet av så är vi där och det är ju alltid bra att vara steget före så vi inte sitter här på söndag kväll och funderar :O)
    Någon som har några förslag?

Vi gör en lista på vilka som kommer oxå :O)

Tea75&Prins

• sommar201106

Hej hej, jag ses gärna på måndag! tycker det är lättare att vara hemma hos någon nu när barnen är lite äldre (och inte vill sitta still i barnstol så länge utan hellre ligga på ett golv och leka=).

Jag ska ha min mammgrupp på besök på torsdag och vi kommer då vara 6 vuxna och 6 barn så allt går=) Med det vill jag säga att vi kan vara hos oss beroende på hur många vi blir såklart (bor i en 2:a på 57 kvadrat).

kram M & T

• Memaja

Hej på er,

Det vore toppen om vi kunde vara hos er, Sommarbebis. Vi kan tyvärr inte vara hos mig den här gången då jag har hantverkare här då (elementen strular...).

Tea75&Prins
    M & T
    Memaja & Twinsen

• sommar201106

Ja allt går med lite vilja och glatt humör=) Vagnarna däremot får inte plats i lägenheten så dom får stå i källaren.
    Ni som vill komma, passar kl. 11?

kram

• Pussesnuttan

Hej!

Jag kommer också gärna den 23.
    Har ju legat inne de andra gångerna ni träffats.
    För mig funkar kl. 11.   

Tea75&Prins
    M & T
    Memaja & Twinsen
    Pussesnuttan & grabbarna

Kram!    

• The75

Trevligt trevligt då ses vi hos dej sommarbebis kl 11 på måndag :0)
    Kan du smsa oss din adress osv så vi hittar rätt :0)

Ps Pussesnuttan inboxa sommarbebis ditt mob nr :0)

• Silkes

Hej!

Vi kommer också gärna! Ska bli roligt att se er igen och framför allt att se hur småttisarna har vuxit!

Kram!

Tea75&Prins
    M & T
    Memaja & Twinsen
    Pussesnuttan & grabbarna
    Silkes och tösa

Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm