• The75

ÄD gravida latte mammor i stockholm

Tänkte vi ÄD gravida stockholmare skulle ha någonstans att träffas och prata om allt från våra graviditeter till framtiden.
    Vi gjorde vår ÄD på Ava i Riga men om du gjort din utomlands eller här hemma spelar ingen roll ni är alla välkomna.
    Vi har BF 110728 men eftersom vi denna gång vill ha planerat snitt och det sker 39+0 så kommer vår pojke 110721 om allt går enligt planerna
    Vi går på MamaMia på Karlavägen där är dom toppen och att jag denna gång gjort ÄD är inget konstigt för dom,dom vet precis vad som behöver göras och det känns tryggt att dom har  erfarenhet i ämnet.
    Vi kommer vecka 24 få göra NOTCH UL och se att flödet i dom två stora blodkärlen som förser livmodern med blod fungerar som dom ska.

Skulle gärna träffas när dom små har kommit för att  fika och ta långa sköna promender i stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-01 09:08
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28, snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16.
    Emmylou: BF 2011-08-21.
    Tabasco: BF 2011-08-27.
    Memaja: BF 2011-08-27: Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11.väntar Tvillingar.
    Villsågärna38: BF 2011-11-28
    Pussesnuttan:BF runt Lucia,tvillingar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 08:00
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28,snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16
    Emmylou: BF 2011-08-21
    Tabasco: BF 2011-08-27
    Memaja: BF 2011-08-27 Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11 Tvillingar
    Pussesnuttan: BF runt Lucia,tvillingar

• Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm
  • Pussesnuttan

Lie71,

Jag har skickat dig ett meddelande.

Kul med tvillingar!

Pussesnuttan

• WildaMathilda
    The75 skrev 2012-01-21 14:02:16 följande:
    Hej
    Har ni läst ivf-dagars blogg? Mini har kommit :0))) jippi vilken lycka!
    Tjohoo! Tack The75!

Jo, nu är Mini här! Vilken lycka! Och tack för en del sms också! Hjärta
    Det blev en lite märklig men lyckad förlossning. Vi åkte nämligen in på ett UL och en läkarkoll där vi trodde att en bedömning skulle göras om en eventuell igångsättning. Jag råkade väl säga lite spontant att "det skulle vara så skönt att få ut henne nu" (eller liknande) och de tog mig visst på orden för när det var dags att träffa läkaren så fick vi åka upp till förlossningsavdelningen (BB Stockholm, plan 9). Vi sa att det var kul att få se hur det ser ut där och då fick vi svaret att igångsättningarna brukar göras på plan 4 men nu fanns det en plats för oss på 9:an så det blir ju jättebra. Vi stirrade på varandra... För att göra en lång historia kort så blev det igångsättning efter lite klargöranden.
    Igångsättningen gick inte bra alls och jag fick bara hemska smärtor och höll på att svimma av smärtorna mitt i alltihop. BM stoppade allt. Jag öppnades inte en mm och Mini vägrade komma ut. Läkaren var dock himmelsk som tyckte att vi inte skulle göra det hela till en olidlig och lång process efter allt kämpande så han nämnde alternativen vi kunde fortsätta med och betonade kanske lite extra på kejsarsnitt. Så vi valde det och är så glada att vi gjorde det! Efter det beslutet så har allt varit en lycklig resa!
    Igår kom vi hem och sedan dess har tårarna sprutat ur mig av lycka, överväldigande och hormonnedtrappning.

Nu ska jag läsa ikapp mig på tråden också.
    Återkommer när vi fått in lite "rutin" här hemma.

Kram till er alla!
  • Lie71

Tack tjejer för era svar, får se vad det blir.
    Slapp välja idag  Så vi får se.
    Nära hem är en fördel. 

Det blir nog bra när allt är klart, har ett antal veckor kvarFlört
    Kram 

• Paltkoma

Ivf-dagar - stort stort GRATTIS till mini!! jättekul, äntligen!

• Silkes

Grattis till mini!!!! Det är verkligen stort!

Tråkigt nog blev lilltjejen febrig och snorig när vi skulle ses sist. Hon är redan lite bättre så förhoppnignsvis orkar hon med babysimmet imorgon!

• Tabasco1

IVF-dagar: GRATTIS!!! Åh vad roligt att höra att ni äntligen har fått er dotter! Kram på er!

• Pussesnuttan

Grattis IVF-dagar!!!
    Ny börjar det! :)

• sommar201106

God morgon alla!

Vad sägs om att försöka boka in en ny träff någonstans snart?

Memaja - hur gick dopet med de små igår?

kram

• The75

God morgon :0)
    Jag träffas gärna snart igen jag med gärna innan 15 feb för sen åker vi till thailand :0)
    Någon som kan mån 6 feb eller veckan därpå 13 feb?

Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm