• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • Carrella

Miss Smilla; jag tar tacksamt emot alla tips jag få Glad 

Hotellfrukost är det bästa som finns jag kan tom gå upp en timme tidigare för att kunna sitta o mysa med frukosten Skrattande 

• Fröken Smilla
    Carrella skrev 2011-09-19 21:20:03 följande:
    Miss Smilla; jag tar tacksamt emot alla tips jag få Glad 

Hotellfrukost är det bästa som finns jag kan tom gå upp en timme tidigare för att kunna sitta o mysa med frukosten Skrattande 
    Jag var nyss i Stockholm på www.familjeliv.se/Forum-1-372/m57735703.html Waterfront... de har nåt som heter Super Breakfast. Det var som att komma till himmelriket!! Jag älskar frukostar, bodde i USA innan och där har de massa frukostrestauranger - det saknar jag här i Sverige.

Är förvisso inte jättehemma på hotellfrukostarna i Helsingborg, men Grand har en lyxig variant. Men det får man ju betala efter. Scandic har alltid bra frukost, men välj då Horisont för att inte hamna allt för långt utanför stan.
    Marina Plaza har bästa läget, precis vid färjorna till DK. Men ett ställe som verkar riktigt mysigt är Hotel Maria www.hotelmaria.se/ där alla rummen har ett tema. Deras tapasrestaurang är riiiiiiiktigt bra! Den rekommenderar jag i vilket fall som helst. Ligger också nära färjeläget.
    Brooklyn ligger också i närheten, där får man massa mat för bra pris. Både Maria och Brooklyn ligger på Mariatorget som ligger 200 meter från färjorna. Ligger i "gamla stan" så det är riktigt mysigt där!
  • Carrella

Tack Miss Smilla, ska kolla upp de! Skrattande

• Mia therese
    Carrella skrev 2011-09-19 16:53:07 följande:
    Hmm gynekologen på kliniken, tyckte att jag skulle komma dit redan i oktober...det är ju egentligen inget som hindrar mig förutom att jag hade tänkt att gå ner lite vikt då...va tycker ni ska jag åka ner nu till oktober eller ska jag vänta till november? 

Vivann: Jag fyller i början av november Glad  

Mia therese: japp jag har fått sluta röka, minskat ner på kaffet (2 koppar om dan nu), dricker laktosfri mjölk, äter gröna grönsaker, fullkornsbröd, fullkornspasta, råris och varierat fågel/fisk/kött =) Ja o se över alkohol intaget...jag själv dricker nästan aldrig så har inte varit så svårt att vara utan den men ett litet glas baileys har ajg unnat mig ibland :P Trots allt jag fått ge upp så har jag gjort det med glädje för resultatet är ju förhoppningsvis ett barn =) 
    Däremot så vet jag inte vad man kan äta för att minska saltsuget... 
    ja alkoholen lär inte bli svår att sluta med. dricker typ bara cider och det blir väl 1 i månaden max :P fast jag gillar också baileys. dricker te istället för kaffe (kistan klarar inte av kaffe) dock svart te. bättre med de andra färgerna kanske? Har aldrig varit någon stor grönsaks"fan" men har blivit mer och mer de senaste åren. Blev allergisk mot stenfrukter sådär helt plötsligt vid 28 års ålder så därför har fruktintaget minskat drastiskt :( blir mest banan.
  • Carrella

*suck* hade skrivit ett 'långt' inlägg men så fick jag telefon o va väl borta från datorn en stund sen när jag tryckte på posta så hade jag blivit utloggad! Rynkar på näsan

Mia therese: Är det koffein i svart te? För jag tror att det är det som är skadligt och kan minska dina chanser att bli gravid men inte helt 100 om det va så. Jag har ju turen att jag älskar broccoli och spenat så har ätit det en del samt att jag har gjort vitkålssallad (typ pizzasallad) som jag bara älskar, nyttigt och gott Glad 
    Vad jobbigt det är med allergier, jag själv är allergisk mot päron men kan äta ett nån gång då och då.
    Jag läste nånstans att man kan ta kosttillskott som är framtaget för att främja en kvinnas behov om man är osäker på om man får i sig alla vitaminer och mineraler man behöver. C - vitamin hjälper kroppen att ta upp vitaminer/mineraler som man behöver.  

Vilken underbart mysig dag jag har haft hemma hos min mamma idag. Jag nerkrypen under en filt i soffan och mamma i fåtöljen bredvid så har vi planerat inför en framtid med ett barn. Vi har pratat om namn, diskuterat om det är bra el dåligt att veta barnets kön innan det är fött, vilka färger jag ska inreda med, vad jag behöver köpa för saker innan och hur det kommer att kosta mm Känns så bra att min mamma stödjer så mkt som hon gör.  Skrattande

• Fröken Smilla

Hej tjejer!

Tror svart te är det "sämre" av te-färgerna men att det fortfarande innehåller mycket mindre koffein än kaffe. Grönt te sägs ju vara väldigt bra med sina antioxidanta kvalitéer.

Pizzasallad är såååå gott!! Och så väldigt lätt att fixa själv

Själv har jag blivit allergisk mot katt på äldre dar, vilket ju är lite synd för jag har en liten katt här hemma. Men hon stannar! Sällan att det lilla monstret ska bo nån annanstans än här.

Vad mysigt med din mamma Carrebarre. Jag står själv väldigt nära min mamma och hon (och pappa med) ger mig sitt fulla stöd. Vi pratar väldigt naturligt om det jag gör och vi diskuterar allt som har med barn att göra. Hon har varit med och tittat på större lägenhet, pratat om vem som ska bli faddrar mm mm. Sen försöker hon nog plocka ner mig på marken ibland, för sanningen är ju att det inte finns nåt barn än och jag märkte ju själv hur jobbigt det var när mensen kom.
    Pappa är mest förväntansfull Sen har jag en av mina bästa vänner, som är en kille, som redan planerat sin del Han ska lära honom (ja han är övertygad om att det blir en pojke) att laga cyklar och klockor! Känns underbart!

• Carrella

Ja det är så mysigt och roligt att planera framtiden =) en av mina bästa vänner är en kille också och han säger att han kommer skämma bort barnet som bara den, o han hoppas på en liten kille som han kan lira boll med och ta med på fotbollsmatcher mm, så manlig förebild har man ju iaf! Glad Ja mamma får plocka ner mig lite också ibland men hon är nog lika förväntansfull som jag är, hon har tittat på garn och vill sticka och virka en massa saker. Hon letade fram ett lapptäcke jag hade gjort när jag gick i högstadiet och sa det här ska du ha i vagnen. Jag hade helt glömt bort att jag hade det så blev lite rörd av att hon hade sparat det...Pratade med syrran förut och hon sa att nu va hon ju tvungen att gå ner i källaren o leta fram alla barnsaker/kläder som hon sparat efter sina barn så känns kul att de personer som betyder mest i mitt liv stöttar mig!! 
    Jag letar också efter en större lägenheten men den jag har funkar iaf medans knodden e liten Glad

Min pappa vet fortf inget men vi har inte så bra kontakt, så berättar för honom när jag väl är gravid. 

• Carrella

Usch man har alla de här förväntningarna...tänk om det inte blir ngt barn? Gråter

• Fröken Smilla

Jo min lägenhet funkar än så länge, en tvåa, men rymligt sovrum. Dock ligger den på tredje våningen utan hiss så det är ett klart hinder. Jag kommer förmodligen bo hemma hos föräldrarna ett tag, där finns massor av plats.

Fick precis reda på att min killkompis förmodligen flyttar till en annan stad nu Men det är förvisso bara 45 minuter bort så det är inte så farligt. Men det är ju synd ändå...

• Mmmbop

Svart te innehåller tein, temotsvarigheten till koffein. Livsmedelsverket rekommenderar ett maximalt intag av 300 ml kaffe eller 600 ml te per dag. Grönt te är inte bra för celldelningen enligt min akupunktör och ska därför inte drickas av gravida. Rött te är nog bäst eftersom det inte ens är te =) Var det jag körde med första 12 veckorna iaf

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!