Carrella skrev 2011-09-19 21:20:03 följande:
Miss Smilla; jag tar tacksamt emot alla tips jag få
Hotellfrukost är det bästa som finns jag kan tom gå upp en timme tidigare för att kunna sitta o mysa med frukosten
Jag var nyss i Stockholm på
www.familjeliv.se/Forum-1-372/m57735703.html Waterfront... de har nåt som heter Super Breakfast. Det var som att komma till himmelriket!!
Jag älskar frukostar, bodde i USA innan och där har de massa frukostrestauranger - det saknar jag här i Sverige.
Är förvisso inte jättehemma på hotellfrukostarna i Helsingborg, men Grand har en lyxig variant. Men det får man ju betala efter. Scandic har alltid bra frukost, men välj då Horisont för att inte hamna allt för långt utanför stan.
Marina Plaza har bästa läget, precis vid färjorna till DK. Men ett ställe som verkar riktigt mysigt är Hotel Maria
www.hotelmaria.se/ där alla rummen har ett tema. Deras tapasrestaurang är riiiiiiiktigt bra! Den rekommenderar jag i vilket fall som helst. Ligger också nära färjeläget.
Brooklyn ligger också i närheten, där får man massa mat för bra pris. Både Maria och Brooklyn ligger på Mariatorget som ligger 200 meter från färjorna. Ligger i "gamla stan" så det är riktigt mysigt där!