• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • Fröken Smilla

Jadå. Carrebarre blir förhoppningsvis om en vecka. Själv då?

• Carrella
    Fröken Smilla skrev 2011-09-19 06:55:22 följande:
    Jadå. Carrebarre blir förhoppningsvis om en vecka. Själv då?
    Härligt =) Håller tummarna för att det kommer gå vägen...jag hoppas på att få åka i november =)) Skulle egentligen kunna göra i oktober men tänkte att jag skulle slanka mig nåt kilo innan det e dags, för att öka förutsättningarna att det tar sig.
    Men ska se va gyn svarar på mejlet. Brukar du ringa dit? Känner att jag kanske kommer ha lite svårt att förstå danskan iaf över telefon när man inte ser kroppsspråk o ansiktsuttryck  :S 
  • Vivann

Carrebarre: Vad roligt att du ska börja i nov. Det ska jag också, precis som du måste jag slanka till mig lite. Vilken klinik ska du åka till?

• Annaloo

Chockgravid: Vad härligt att det rör på sig!!! Toppen!

Miss Smilla: Usch för mens

Carrebarre: En kompis blev nekad tidsbokning när hon öppet sa att hon var singel. Jag gick till min vanliga gynekolog och låtsades att jag och exet skulle göra IVF och att jag därför ville ta proverna. Det går att hitta gynekologer som ställer upp, men de är få eftersom det faktiskt är olagligt...

Ego: Jag har fått klartecken från kliniken att jag är välkommen när testet slår om och började testa i morse. Hoppas på omslag i morgon eller på onsdag men är fortfarande lite i valet och kvalet om jag ska åka nu. Vet inte varför, jag vet att jag vill, men det känns läskigt att ta steget  Det värsta är att jag har möten varje dag på jobbet, och hämtar sonen på dagis kl 16.30 to och dagis har stängt på fredag... Jobbet får klara sig utan mig, men jag MÅSTE hämta sonen. annars måste jag berätta för exet vad jag håller på med och det är jag inte redo för än...     

• Carrella

Vivann: Är det första gången för dig också?
    Jag har tänkt att åka till en klinik som ligger i Helsingör, Fertilitetsklinikken  Nordsjælland =) Jag ska köra en shake diet på 14 dagar och hoppas på att det iaf försvinner 5 kg =) Ska prova o ta rosenrot också innan ägglossningen i november och hoppas att det stämmer att det ökar fertiliteten, det skadar ju inte att prova iaf =) Önskar dig all lycka till!! 

Annaloo: Ja jag vet att det kan va kämpigt att få hjälp från gynekologer här i Sverige tack vare att det är olagligt, fy skam, men inget som man kan göra något åt så länge kd sitter i regeringen. Den kliniken som jag ska besöka kräver ingen undersökning innan utan det ligger på ens eget ansvar att man är 'frisk'. Men då jag lämnar blod kontinuerligt så vet jag att jag inte har några blodsjukdomar och iom att jag lämnar blod så har jag inte oskyddat sex heller för ansvaret är ju ens eget. Så, så vitt jag vet är jag frisk, men ska boka tid hos en barnmorska för att ta de vanligaste  testerna för då behöver jag inte ens nämna att jag tänker åka till Danmark o bli inseminerad.  =P 
    Önskar dig all lycka till också och hoppas att det löser sig med jobbet och hämta från dagis!! =)  

• Carrella

Nu är det bokat och klart om ägglossningen kommer som den ska så är det första helgen i november 
    som gäller! Åhhh vad jag är glad o förväntansfull! Glad

• Vivann

Carrebarre: Jag har en dotter på snart 1 år och jag vill så gärna ha ett barn till. Om allt går vägen åker jag också över första helgen i november Det tog mig 8 försök innan jag blev gravid med min dotter men nu satsar jag på första försöket Ska köpa sån bogaroolja alla pratar om och se om det hjälper. Jag vill helst gå ner minst 7 kg till så här är det viktväktarna som gäller.

• Carrella

Vivann; Vilken klinik åker du till? 
    Bogaroolja vad är det?  Jag suger till mig allt som kan hjälpa! Glad 
    Hoppas att allt går vägen för oss! För oss alla!
    Jag hoppas ju på första försöket men har bestämt mig för att göra 3 försök iaf...men av vad jag har förstått så är det ovanligt att det fungerar på första...
    Ja helst så skulle jag behöva gå ner typ 20 kg innan Skäms men hoppas på att de kilon jag lyckas gå ner till dess är tillräckligt. 

Hoppas att det inte behövs 8 försök denna gång för dig!  

• Vivann

Jag gick på Storkkliniken i Köpenhamn först. Där gjorde jag 7 försök, sen bytade jag till Vitanova och där gjorde jag en dubbelinsemination som tog direkt. Så här stod det om Glandin (boragoolja): hjälper till att reglera hormonbalansen och därmed förbättra chansen till ägglossning, samt att livmoderslemhinnan blir tillräckligt tjock. Tänkte prova det och sen självklart folsyra. Jag har hört många där det lyckats på första försöket så jag hoppas att vi också gör det. Lycka till

• Carrella

Vivann: Ska du göra en dubbeldirekt nu? Om det inte funkar på 1 o 2 försöket för mig så ska jag nog göra en dubbel :) 
    Jag har hört precis tvärtemot men väljer att tro på dig för det är det mest positiva Glad Just n u så bara längtar jag till november...hoppas på att få ge mig själv ett barn i födelsedagspresent ja folsyra äter jag med, o just nu järntabletter också men det är för att jag lämna blod i fredags =) 

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!