• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • Carrella

ÄL testerna visar positivt ett par dagar innan den verkliga ägglossning, det va det jag menade med beräknad ÄL. jag har en app i mobilen som visar när jag har beräknad ÄL och dagarna innan, samt när jag ska ha mens mm jätte bra app som man kan lägga in både det ena o det andra i informationsväg =) 

Men jag känner också att söndagen skulle va den bästa dagen =(  men å andra sidan så har jag lite molande värk på måndagen påminner om mensvärk och det måste ju vara då som ägget släpper. Men om jag åker ner (har 43 mil till Helsingborg) på söndagen och går till kliniken direkt på måndagmorgon så borde det kanske fungera...Åhhh jag är så förväntanasfull!! Hoppas att allt går vägen! 

• Carrella

Eleator---> Tack för rådet men jag har lämnat blod idag =), och mitt blodvärde var lägre än det brukar så jag fick järntabletter jag ska äta. Men ska nog inte lämna mer blod nu på ett tag då jag hoppas att jag snart ska vara gravid. =) Å andra sidan så bygger kroppen upp nytt färskt blod istället så vem vet kanske det hjälper istället ;) 

• Mmmbop
    Fröken Smilla skrev 2011-09-16 13:46:32 följande:
    Mmmbop, vet du i vilken vecka du fick det? Jag var nästan rädd för att det var det som hände mig med tanke på hur ont jag haft i magen, men nu mår jag betydligt bättre, dessutom känns det som normal mens, vilket jag antar att jag inte borde ha om det var utomkveds? Tror magontet beror mycket på nerver, jag har gjort mig själv sjuk förut...
    Jag minns inte exakt, men jag hade massa gravsymptom men fick inget plus, fick "mens" på dag 17 efter ÄL som varade två dagar. Sedan fortsatte gravsymptomen och fem dagar efter mensen slutat testade jag igen och fick plus. Det var alltså typ dag 24-25 efter ÄL. Ganska snart efter det började jag småblöda igen och det höll på sju veckor (!!) tills hcg sjunkit under 2 igen. Själva x:et upptäcktes väl en vecka efter jag började blöda igen. Åkte till Stork den 25 oktober och jag fick metotrexat 1 december. Så jag var väl i vecka 7-8 ungefär när det avbröts.
  • Fröken Smilla
    Mmmbop skrev 2011-09-17 10:54:49 följande:
    Jag minns inte exakt, men jag hade massa gravsymptom men fick inget plus, fick "mens" på dag 17 efter ÄL som varade två dagar. Sedan fortsatte gravsymptomen och fem dagar efter mensen slutat testade jag igen och fick plus. Det var alltså typ dag 24-25 efter ÄL. Ganska snart efter det började jag småblöda igen och det höll på sju veckor (!!) tills hcg sjunkit under 2 igen. Själva x:et upptäcktes väl en vecka efter jag började blöda igen. Åkte till Stork den 25 oktober och jag fick metotrexat 1 december. Så jag var väl i vecka 7-8 ungefär när det avbröts.
    Är iaf glad för din skull att du ändå blev gravid igen

Jag har mycket mindre ont idag, så jag tror bara det var mensvärk jag hade. Jag är inte van vid normal mens... Haft p-pillermens större delen av mitt liv, och den är så lätt att hantera. Kom alltid samma tid månad efter månad. Om några dagar börjar jag ÄL-testa, bör vara en dryg vecka kvar nu. Det går rätt fort trots allt. Och denna gången ska jag inte gå runt och tänka på det hela tiden. Första gången är ju alltid lite speciell...
  • Mmmbop

Absolut! Jag har haft tur tycler jag själv!

Håller tummar och tår för dig den här gången!

• Carrella

Har suttit å googlat runt lite och läst om rosenrot den ska tydligen öka fertiliteten =P 
    Jag ska gå till affärn imorron o inhandla lite rosenrot o hoppas på det bästa =)  Def värt ett försök iaf!! 

• Mia therese

idag annonserade en kusin om barn nummer 2 och en annan om giftemål. Hög till lite i hjärtat men samtidigt min känsla av att jag verkligen vill skaffa barn själv blev starkare. Så bär nog av till danmark efter jul och 30-årsfest....var dock på date förra veckan. tror ni han tycker det e för tidigt med barn om ett halvår?!

• Carrella
    Mia therese skrev 2011-09-18 21:35:43 följande:
    idag annonserade en kusin om barn nummer 2 och en annan om giftemål. Hög till lite i hjärtat men samtidigt min känsla av att jag verkligen vill skaffa barn själv blev starkare. Så bär nog av till danmark efter jul och 30-årsfest....var dock på date förra veckan. tror ni han tycker det e för tidigt med barn om ett halvår?!
    Förstår precis den där känslan, hugget i magen, hjärtat ett stelt leende fast klistart trots att man egentligen är och blir väldigt glad för deras skull!! 

Ang daten, jag har tänkt på det också tänk om man träffar nån precis när amn gjort inseminationen :S Men jag har fattat beslutet om det nu blir så, så har man ju hela graviditeten på sig att lära känna varandra...o ogillar han situationen så va han inte den rätta ;) 

Har du bestämt vart du ska åka nånstans? Och ett litet tips om du inte redan vet det såklart börja klocka dina ägglossningar redan nu! 

Önskar dig all lycka till! 
  • Fröken Smilla
    Mia therese skrev 2011-09-18 21:35:43 följande:
    Ja håller med om det med ägglossningarna! Köp billiga tester som du kan hålla koll med

Jag har massor av vänner och kollegor runt omkring mig som ynglar av sig i en helt extraordinär fart!! Helt otroligt...! En tös föddes för en vecka sen, om en vecka inväntas nästa nedkomst. Dop i början av nästa månad mm mm. Visst är det jätteroligt för dem, men det är lite jobbigt samtidigt. Fast jag önskar dem inget annat självklart! Men man har slutat förvånas när folk berättar numera...

Halvår är väl ingenting
  • Carrella

Miss Smilla; hur går allt för dig? Redo inför nästa? =) 

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!