• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • Fröken Smilla

Tack Carrebarre... får vänta och se, men jag har ont i magen som riktig mensvärk. Det var jobbigare än jag trodde... Men det är bara att ta sig i kragen och se framåt. Trodde att jag hade symtom, men det hade jag visst inte. Såklart visar de bara massa gravida människor på tv just nu... Blä, mår fysiskt illa.

• Carrella

Ja ge inte upp! Och naturligtvis visar de en massa söta bebisar å gravida kvinnor när man absolut inte vill se det...jag möter både barn o gravida dagligen då jag jobbar i en matbutik så man blir varje dag påmind om vad man missar...

På´t igen bara! Det här fixar du! Men tillåt dig även att vara ledsen och besviken! 

• Mmmbop
    Fröken Smilla skrev 2011-09-14 15:17:08 följande:
    Tack Carrebarre... får vänta och se, men jag har ont i magen som riktig mensvärk. Det var jobbigare än jag trodde... Men det är bara att ta sig i kragen och se framåt. Trodde att jag hade symtom, men det hade jag visst inte. Såklart visar de bara massa gravida människor på tv just nu... Blä, mår fysiskt illa.
    Extremt tråkigt Miss Smilla! Du kommer må bättre om några dagar, men inte är det roligt de där första mensdagarna inte...
  • Carrella

Har nu mejlat den kliniken Miss Smilla berättade om...Hoppas på att svar snart!! =) 
    Har pratat med min syster och hon har lovat att följa med när det väl blir dags. Jag känner mig så glad och förväntansfull...känns som att nu är det verkligen på riktigt! Innan så har det varit det där jobbiga med gyn.undersökningen som lakade ur mig en aning men nu känns det bättre och om allt går som det ska hoppas jag på 'behandling' i början av november!! *yay* =)) berättade för en vän igår om vad som är på gång och hon hade bara positiva saker att komma med *GLAD* och tyckte att jag def gjorde rätt.

Nu känns framtiden ljus igen!! =)  

• Mmmbop

Härligt Carrebarre!

Sedan var det ju så att det röstades om singelinsemination i Sverige i våras och det blev nej då. Enda anlednignen till detta var kristdemokraterna som fick igenom sitt nej. Flera andra partier var positivt inställda till det.

• Fröken Smilla
    Mmmbop skrev 2011-09-15 18:00:47 följande:
    Härligt Carrebarre!

Sedan var det ju så att det röstades om singelinsemination i Sverige i våras och det blev nej då. Enda anlednignen till detta var kristdemokraterna som fick igenom sitt nej. Flera andra partier var positivt inställda till det.
    Såg på Femmis att de har skickat mail till regeringen igen, så förhoppningsvis ska det röstas på nytt om det Kd åker, om allt går väl, ut nästa riksdagsval. De fick förmodligen igenom sitt nej pga att regeringen godkänt homoäktenskap och ville stryka kd medhårs ett tag.
  • Carrella
    Mmmbop skrev 2011-09-15 18:00:47 följande:
    Härligt Carrebarre!

Fröken Smilla skrev 2011-09-15 18:03:04 följande:
    Såg på Femmis att de har skickat mail till regeringen igen, så förhoppningsvis ska det röstas på nytt om det Kd åker, om allt går väl, ut nästa riksdagsval. De fick förmodligen igenom sitt nej pga att regeringen godkänt homoäktenskap och ville stryka kd medhårs ett tag.
    Jag förstår inte hur ett sånt litet parti kan ha så mkt makt?? de har väl typ bara 4 % eller nåt? Lite dåligt insatt i politiken måste jag erkänna...men tycker ändå ensamstående borde ha rätt att skaffa barn...för det är bara en minimal procent av alla par som skaffar barn som håller 'hela livet ut' så lite fel känns det jue :S

man måste ju se till samhället och dess behov, ursäkta att jag säger det, men undrar hur många det är egentligen som är troget kristna och håller på de gamla lagar o reglerna i Sverige? 
  • Fröken Smilla
    Carrella skrev 2011-09-15 23:08:24 följande:
    Fröken Smilla skrev 2011-09-15 18:03:04 följande:
    Jag förstår inte hur ett sånt litet parti kan ha så mkt makt?? de har väl typ bara 4 % eller nåt? Lite dåligt insatt i politiken måste jag erkänna...men tycker ändå ensamstående borde ha rätt att skaffa barn...för det är bara en minimal procent av alla par som skaffar barn som håller 'hela livet ut' så lite fel känns det jue :S

man måste ju se till samhället och dess behov, ursäkta att jag säger det, men undrar hur många det är egentligen som är troget kristna och håller på de gamla lagar o reglerna i Sverige? 
    Tyvärr blir de ju ofta de som har en avgörande röst när det gäller olika motioner osv, så Alliansen måste försöka hålla dem på sin sida. I övrigt tror jag de andra partierna är positiva till detta, ja utom Sverigedemokraterna men de ser jag inte som en del av regeringen, bara en del av skiten i hörnet.
  • Carrella

Ska lämna blod idag...började fundera på om det kanske försämrar mina chanser att bli gravid, eller om det är skadligt för barnet om jag blir gravid...hmmm...nån som vet? 

• Fröken Smilla
    Carrebarre, är osäker, men kan inte tänka mig att det skulle ha någon inverkan.

Jag har precis mailat med min läkare som inte tycker det finns nån grund till att avvakta en månad. Samtidigt ska de hålla stängt vecka 42, som förmodligen sammanfaller med den månadens ÄL, så det verkar som jag provar igen direkt nästa ÄL som lär bli runt den 25:e. Inte så länge kvar då... Har bett om en annan donator, man vet ju inte var det kniper nånstans ju
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!