• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • chockgravid
    dendäranna skrev 2011-08-27 22:47:29 följande:
    Härligt med ett gäng singelflator! Och härligt med alla ni andra också förstås :)

Idag testade jag positivt..! Är både glad, chockad, nervös, förväntansfull och allt däremellan. Hade aldrig trott att något skulle kunna överlevjua den livmodersinfkammation jag ådrog mig dagen efter inseminationen. Men det verkar det ha gjort i alla fall. Nu ska jag ringa Storken och MVC på måndag och be om de tidigaste testerna som finns att göra (kanske i v 7?), för att så gott det går säkerställa att bäbisen inte tagit skada av att jag varit sjuk.

Men. JAG ÄR GRAVID! Min Lilleman ska förhoppningsvis bli storebror!
    Men de är ju helt fantastiskt! 
    Sänder all min grav-styrka till dig så att Lilleman får bli store bror.
    Jätte kramar till dig.

Själv är jag inne på Donor.se och tittar å funderar!
    Har ni några tips om de finns andra annonssidor där homopar annonserar
    efter "livmödrar" ironi ironi

kram

• Mmmbop
    dendäranna skrev 2011-08-27 22:47:29 följande:
    Härligt med ett gäng singelflator! Och härligt med alla ni andra också förstås :)

Idag testade jag positivt..! Är både glad, chockad, nervös, förväntansfull och allt däremellan. Hade aldrig trott att något skulle kunna överleva den livmodersinfkammation jag ådrog mig dagen efter inseminationen. Men det verkar det ha gjort i alla fall. Nu ska jag ringa Storken och MVC på måndag och be om de tidigaste testerna som finns att göra (kanske i v 7?), för att så gott det går säkerställa att bäbisen inte tagit skada av att jag varit sjuk.

Men. JAG ÄR GRAVID! Min Lilleman ska förhoppningsvis bli storebror!
    Grattis, grattis, grattis!!! Som sagt ser man ju bara om hjärtat slår eller inte i vecka 7, egentligen inget annat. Men jag tror verkligen inte infektionen påverkade, den hade du ju innan ägget ens fäst så det verkar helt osannolikt att det skulle påverkat någonting alls.
  • dendäranna

Tack alla för grattis och pepp och lugnande ord! Känner mig redan grymt gravid, haha. Ömma bröst, molvärk, dödlig trötthet. Inget illamående än i alla fall.

Jag har fått tid för inskrivning på MVC den 21/8, då jag kommer vara i vecka åtta (tror jag), så tills dess ska jag jobba på att inte noja :)

Kram till er!

• mali66

Hej alla fina härliga starka kvinnor!

Jag är 41 år och har en son på fem år.
    För ca två veckor sedan var jag i Danmark på Copenhagen Fertility Center på Lygvej och inseminerade med anonym donator.
    Allt har gått hur smidigt som helst med dem och det är lätt att få kontakt och svar på mail.

Bilen liksom styrde sig automatiskt och jag hamnade rätt direkt, utan vara sig gps eller google maps.
    Helt enkelt genom att bara fråga massa trevliga danskar på vägen!

Att köra över bron gick hur smidigt som helst. Man kan tom skicka in kvittona i efterhand på broavgiften för att få mellenskillnaden tillbaka om man skaffar en s.k Brobizz..

Själva inseminationen gick väldigt sanbbt, max två minuter! Det hela var mkt odramatiskt. Vill man ha massa mys och lull lull skall man nog välja en annan klinik....eller checka in på hotell och mysa efteråt.

Jag fick med mig en räkning på 2300 dkr att betala via nätet. Hur smidigt som hellst!

Efteråt firade jag och lillprinsen med världens dyraste caffe latte och blåbärscheescake!

Så nu väntar jag med spänning på att testa på torsdag!!!

Kände mig oerhört öm och svullen i brösten redan dagen efter. Molande mensvärk, hungrig trött  och förhoppningsvis ett nidationshugg i magen.

Har tyvärr fått mörka brunröda blödningar för ca två dagar sedan...beräknar att få mens nu på fredag så det skall bli SÅÅÅ spännande att se.
    Hoppas hoppas hoppas!!

Fungerar det inte denna gång är jag beredd på ytterligare några försök under hösten!

Lycka till alla som vill detta!

• Annaloo

Hejsan!

Jag vet ärligt talat inte om jag skrivit i tråden förut eller om jag bara favoriserat den, men detta är iaf jag

Fyller 41 i november, har världens goaste son på 3 år, tillsammans med världens märkligaste man som sedan en dryg vecka är mitt ex
    Vi har varit på väg ifrån varann länge, och jag hade mitt journalsamtal med Storkkliniken i november förra året, men av olika anledningar bestämde jag mig för att avvakta lite till. Nu är det iaf dags att ta tag i planerna igen, och att kontakta kliniken och dubbelkolla att jag fortfarande finns i rullorna (de sa att jag kunde dyka upp när som helst inom ett år från journalsamtalet).
    OM jag bara kan få tummen ur och göra slag i saken så bör jag åka någon gång v38. 

Jag har även en kompis som plussade på fjärde försöket hos just Storkklinik och har bf i mitten av december.

• Fröken Smilla

Mitt ägglossningstest slog om nu så jag har precis ringt och bokat tid till insemination imorgon

• Annaloo

Miss Smilla: Spännande!!! Lycka till!

• Fröken Smilla

Missade helt att välkomna dig Annaloo och mali66!

Har varit frustrerad på ägglossningen så jag var så glad när den slog om nu.

Själv inseminerar jag i en mindre klinik i Helsingör. Nära och bra där jag bor

• Mmmbop
    Fröken Smilla skrev 2011-08-31 14:28:00 följande:
    Mitt ägglossningstest slog om nu så jag har precis ringt och bokat tid till insemination imorgon
    Lycka till!!!
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!