• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • Fröken Smilla

äh, på måndag är det ju

• Fröken Smilla

Har förresten INTE fått positivt utslag på ÄL-test så det verkar ordna sig med att jag inte behöver insemineras på dagen kliniken är stängd Har dock fått känningar nu, ska testa på nytt imorgon bitti, tror det är på gång!

• Annaloo

Miss Smilla: Håller tummarna för att det kommer när det ska.

Ego: Kan det fästa på dag 4? minispottings tidigare idag... HUR ska jag lyckas hålla mig från sinnessjukt symtomletande?  

• Fröken Smilla
    Annaloo skrev 2011-09-24 16:58:39 följande:
    Miss Smilla: Håller tummarna för att det kommer när det ska.

Ego: Kan det fästa på dag 4? minispottings tidigare idag... HUR ska jag lyckas hålla mig från sinnessjukt symtomletande?  
    Det tror jag

Symtomletning är något av det mest psykiskt påfrestande jag varit med om Jag ska försöka hålla mig upptagen med annat denna gången! En av mina bästa vänner har bf imorgon så det kommer nog finnas annat att tänka på för min del. Men det är låååånga två veckor!! När är din BIM?
  • Annaloo

Miss Smilla: 4 oktober. Jag har iofs massor av annat att sysselsätta mig med, så förhoppningsvis så kan jag ta det lugnt åtminstone en vecka till...

• Carrella
    Fröken Smilla skrev 2011-09-24 16:37:35 följande:
    Har förresten INTE fått positivt utslag på ÄL-test så det verkar ordna sig med att jag inte behöver insemineras på dagen kliniken är stängd Har dock fått känningar nu, ska testa på nytt imorgon bitti, tror det är på gång!
    Härligt hoppas att det går vägen denna gång!! Skrattande
  • Carrella

Annaloo: Jag kan tänka mig att jag kommer att leta symtom också...för man vill ju så gärna! Håller tummarna för att det har tagit sig!! Glad

• Mmmbop

Lycka till nu miss smilla!

Jag tror min plutt satte sig natten mellan torsdag och fredag efter jag inseminerat på lördagen (vaknade av ordentlig mensvärk som sedan gick över). Så fem dagar efter för mig. Jag tror teoretiskt det kan ta så lite som tre dagar faktiskt.

• Fröken Smilla

Jag är riktigt depp nu, ÄL-testen är bara negativa och alla känningar har försvunnit. Känns inte som att jag kommer få ägglossning denna månaden

Jag måste börja bearbeta mina känslor när det gäller detta. Jag är ju väldigt självständig och har ett stort kontrollbehov, men detta kan jag inte göra något åt alls, och det är väldigt jobbigt för mig. Jag är van vid att få det jag vill ha genom att fixa det själv, men jag har inget att säga till om nu. Är dessutom rädd för att jag kommer behöva andra behandlingar som jag inte kommer få i Sverige för att jag är singel. Jag är avundsjuk på alla par just nu, de kan bara sexa på när de vill.

Tur att HIF vann så man fick lite glädje nu...

• Carrella

Miss Smilla; Gör ÄL tester både morgon och kväll nu ett tag framöver, misströsta inte! Jag vet det är jobbigt att inte kunna kontrollera jag är både planerings o kotrollfreak (stackars blivande barn). Misströsta inte och måla inte fan på väggen än. Tänk på alla de som har gjort otaliga försök och sen plötsligt så händer det...jag har en känsla av att det kommer ta sig nu på nästa gång, ha lite tålamod det kommer!! Glad När man minst anar det står trollen i farstun... 

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!