• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • Carrella

Igår när jag skulle somna fick jag helt plötsligt ångest, va är det jag håller på med? Jag började grubbla på om jag verkligen har valt rätt...hur kan man vara säker på att man gör rätt val? Är det nån mer som känt sig tveksamma? Men kanske är det bara nerver iom att det börjar närma sig...Glad

Annars hur går det för er allihopa? Glad

• Mmmbop

Miss smilla =) Jag är precis likadan! Men! Vill bara säga att en månad (den månad det inte tog sig) hade jag känslan av att ägglossningen var konstig, lite sen, svaga symptom osv. Jag hade nog en "dålig" ÄL den månaden och slängde 10 000:- i sjön. Jag skulle ha litat på min magkänsla.

Det är skittrist att inte få åka, men å andra sidan skittrist att slänga pengarna i sjön när man egentligen vet att det kanske inte var en bra ÄL bara för att man vill åka så mycket!

• Fröken Smilla

Nu har ÄL-flytningarna kommit igång men fortsatt negativa tester... Hela jag blir ett negativt test!

Jag borde nog ställa in mig på att inte åka, utan räkna på vilket datum det kan bli nästa gång... Fast då blir det säkert veckan de har stängt så då skiter det sig på det sättet.
    jaja, det blir väl nåt till sist. Sorry att jag är så negativ.

• Mmmbop
    Fröken Smilla skrev 2011-09-27 18:47:54 följande:
    Nu har ÄL-flytningarna kommit igång men fortsatt negativa tester... Hela jag blir ett negativt test!

Jag borde nog ställa in mig på att inte åka, utan räkna på vilket datum det kan bli nästa gång... Fast då blir det säkert veckan de har stängt så då skiter det sig på det sättet.
    jaja, det blir väl nåt till sist. Sorry att jag är så negativ.
    Ingen fara, det är så galet jobbigt att bara vänta! Du kan inte tänka dig att åka någon annanstan? Där dom har öppet jämt? Som CFC eller Stork?
  • Carrella

Åhh vad jag önskar att tiden kunde gå lite snabbare...vill att det ska vara onsdag nästa vecka så jag kan börja äl testa och hoppas på ett positivt äl på torsdag...Glad

• Fröken Smilla
    Mmmbop skrev 2011-09-28 12:52:17 följande:
    Ingen fara, det är så galet jobbigt att bara vänta! Du kan inte tänka dig att åka någon annanstan? Där dom har öppet jämt? Som CFC eller Stork?
    Jag har funderat på det, men jag är bekväm med läkaren på Gyn Grönlund och uppskattar att han gör ett VUL. Dessutom spelar priset en viss roll, då jag inte är överladdad med pengar utan gör hellre ett extra försök än att betala dyra Stork. CFC är dock ett alternativ.

Men jag vill gärna fortsätta där jag går nu. De är tillgängliga oftast, och med min korta restid dit passar det bra med jobb och sånt. Det är en massa faktorer som spelar in. Jag klarar av att vänta en månad, det var ju egentligen tänkt att jag skulle ta det lugnt emellan gångerna, även om jag bestämde mig för att testa direkt förra gången.

Jag har förlikat mig med att ÄL inte dyker upp denna månaden. Är redo för mens nu
  • Mmmbop

=) Det är skönt när man väl bestämt sig för nåt (vad som helst)! Hoppas mensen kommer snart så du får börja testa igen!

• Fröken Smilla

Jag förstår mig inte på min kropp... Det är väl p-pillerna som spökar.

Jag fick positivt ÄL-test alldeles nyligen och vet inte om det är värt att testa med insemination denna månaden. Idag är det dag 18 och jag kan först komma till kliniken på måndag, dvs dag 20 (vilket också borde vara ÄL men det kan lika gärna ske tidigare). Förra omgången fick jag ÄL dag 14 och mens dag 26. Vadå oregelbundet?

Jag ska läsa på lite, men behöver lite input!

• Månblomma

Miss Smilla: Ägglossningen kan ju skjutas upp länge av olika orsaker, typ stress.  Vi som bara väntar på äl kan nog omedvetet försena den en del... Jag börjar närma mig men försöker inte tänka på det sas. Förra månaden kom den dag 20 (!) men nu hoppas jag att den blir mer  normalFlört. Huvudsaken är att den kommer dock!

Carrebarre: Ang ångest över insemination, hur känns det för dig nu? Jag har malt fram och tillbaka. Jag vet att jag inte vill/vågar skaffa barn med någon man igen så då blir insemination lösningen. Känner dock fortfarande att det inte känns helt bra gentemot barnet att medvetet inte ha någon pappa om ni förstår. En annan rädsla jag har är huruvida min dotter i långa loppet kommer uppskatta ett syskon eller inte... Vi har ju varit själva så länge (hela hennes liv) och har en så tajt relation och jag är rädd att hon kommer känna sig undanskuffad och otillräcklig (att hon ska tro att hon inte räcker till eftersom jag skaffar ett barn till). Samtidigt vill jag verkligen ge henne ett syskon, jag hoppas att det kommer vara positivt för henne, både nu och i framtiden. Till syvende och sist har jag ju dock fattat ett beslut och det är att försöka skapa ett syskon åt henne. Jag börjar känna mig lite nervös och pirrig men försöker att inte tänka för mycket, är rädd att skjuta upp äl då Flört.  Om allt går som det ska verkar vi få äl ungefär samtidigt CarrebarreGlad

Tack för vägbeskrivningen till Storkkliniken förresten Mmmbop! Hoppas jag hittar dit smidigt. Ska förbereda allt så vi bara kan hoppa på ett tåg/buss när jag får en glad gubbe Bor 30 mil från Malmö så det blir en liten resa... Apropå Clearblues test, ser man någonsin en svag gubbe eller ser man den först när det är dags sas? Tycker inte om att tolka huruvida det är starkt nog eller inte...

• Annaloo

Miss Smilla: Sköterskan som inseminerade mig sa att det är rätt vanligt att ÄL blir ett par dagar sen de första gångerna pga nervositet. I mitt fall var det inget problem eftersom jag inte hade bestämt mig förrän jag såg den glada gubben Svårt att säga om det är värt att åka på dag 2 efter utslag... Jag skulle nog göra det, för äkerhets skull...

Månblomma: Jag har vänner som sagt till sina barn att de skaffade en till just därför att det stora syskonet är så fantastiskt att de ville ha en till sån Det tänker jag köra stenhårt på! TEsterna är negativa tills de är positiva, däremot är andrastrecket oftast starkt dagarna före äl, men det kanske är en slump...

Ego: tre dagar till TD, men vem räknar... Har faktiskt lite annorlunda symtom än jag brukar men vågar inte tro på det. Storks statistik säger att kvinnor i min åldersgrupp blir gravida på 11-12 försök i snitt...

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!