• Mia therese

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

ni e ju bara barnen ;) själv hade jag satt 35år som en gräns men på senare tid har det känns som den blir nedflyttad ett par år...är 29 nu och börjar tittat på olika kliniker jag med....men väntar nog ändå en 2 år till

• Mia therese

jahapp...då har en kusin till förlovat sig....skulle inte förvåna mig om det dyker upp en gravid fästmö om några månader....alla träffar ngn....konstigt nog får det mig att bli ännu mer säker på att jag vill skaffa barn snart... =)

• Mia therese

Jag funderar på att sätta igång med hela processen i början av nästa år. Fram till jag var ca 18 hade jag väldigt oregelbunden mens och började därför med p-piller och nu kommer den "i tid" varje månad. När ska man sluta med p-pillerna?  Käkar som sagt dem inte så mkt som preventivmedel utan mer för att ha koll på mensen. Gillar inte att blir överraskad av den.  Hur länge finns p-pillerna kvar i systemet?

• Mia therese

jag har ,trorjag, 5 kartor piller kvar så när de är slut så köper jag inte nya och börja kissa på stickor istället =)

tog förresten upp ämnet om att skaffa barn själv med min lillasyster och mamma i helgen. De var nog inte helt säkra på hur de skulle reagera. Syrran tyckte jag var lite för ung .men det var nog mest av egoistiska skäl (väntar jag så kan hon vänta  för vi vill ju ha någorlunda jämngamla barn =) ) Mamma verkade lite tveksam men ändå förstående. Har ju en faster som idag är 51 inte hittat Mr right och har inga barn. Tror att hon nog hade gjort som jag om haft möjligheten när hon var yngre.

Hur har era familjer reagerat? Har ni berättat?

• Mia therese
    Mmmbop skrev 2011-04-06 21:17:22 följande:
    Mia Therese: Min mamma behövde smälta det lite, men nu är hon supertaggad och letar tom ny tjänst som är lite lugnare för att kunna hjälpa mig om/när jag blir gravid.

Mina kompisar har bara varit postiva och tycker jag är modig. Men så har de också följt mina misserabla försök till förhållanden i massor av år =)
    tror det är samma med min mamma. Hon behöver nog bara smälta det lite. Har ju inte tänkt börja förrän om ett år så hon har tid på sig =) Hon tyckte dock att jag borde skaffa större boende om jag ska ha barn. Men tycker jag klarar mig nog ett tag med min tvåa på 50 kvadrat.
  • Mia therese

händer inte så mycket här i tråden. Hur går det för alla? Jag har pratat med några av mina kompisar om det här med att skaffa barn själv och de är mkt positiva. var dock på middag med några arbetskamrater för ngn vecka sen då en av dem som precis fått barn säger "jag förstår verkligen varför insemination för singlar är förbjudet, skulle aldrig klara det själv. ( inget exakt quote men något liknande) jag kommenterade inte det. har inte pratat med mina kollegor om att jag vill skaffa barn. 

ngt jag funderat mkt på är hur man pratar med barnet sen när det blir äldre om varför det inte finns någon pappa...några tankar om det?

• Mia therese

välkommen till tråden Mamsin. Händer inte så mkt här nu. Jag ska börja i början av nästa år så har inte helt koll på priserna. Men man får räkna med 7-10 000 per försök tror jag. Ni som gjort det kanske har lite bättre koll =)

• Mia therese

p-pillrena lagda på hyllan och ägglossningstest införskaffade. Nu ska det börjas kissas på stickor och hoppas på en regelbunden cykel. hatar att bli överraskad av mensen..

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!