• Mia therese

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Då har man varit o mätt äggblåsor. 2 st 10 mm och några mindre. Ingen mer pergo nu utan ska dit på torsdag igen o mäta för att bestämma när jag ska ta sprutan. Börjar få ont om ursäkter på jobb om vart jag varit. Tror nog att det får bli en sjukdag på torsdag.

• Mia therese

Två fina blåsor på 15 mm. Ska ta ägglossningssprutan imorgon kväll o sen blir det insemination på söndag kl 11.

Saturnus, var det äl eller?

• Mia therese

Lite mör i huvud o kropp idag efter en rejäl 60 - årsfest igår. Men nu bär det av till storken.

• Mia therese

Tack! Hemma igen nu. Hoppas så innerligt att det tar nu. Vet inte om jag orkar med detta igen. Nu börjar dessutom syrrans graviditet synas o det känns lite extra jobbigt.

• Mia therese

Sugen på allt o inget men inte speciellt hungrig. Bara ätit 2 mackor o en sallad idag. Graviditets tecken? : s nu börjar hjärnan analysera allt möjligt. ... (1 vecka efter insemination)

• Mia therese

Erda: Storken har öppet alla dagar hela året. Öppettiderna syftar nog mer på samtal o undersökning inte insemination.

• Mia therese
    Saturnus skrev 2014-06-19 23:47:06 följande:
    Hej! Fick du enkel eller dubbel kur av Pergotime? Vilka dagar i cykeln åt du på? Fick du någon minskad slemhinna?

Kram

Jag fick en enkel kur. Åt dag 3-8 . Vet inte ngt om minskad slemhinna. Sa de inget om. Såååå nervös nu. Kollar på pappret hela tiden efter toabesök.
  • Mia therese

BIM Bör vara söndag eller måndag. Cykeln är lite off nu efter pergotime. Tänkte testa måndag. Så nu tänkte jag sova i 2 dygn ;)

• Mia therese

Det är fasiken vad huvudet kan lura kroppen att där finns tecken. Negativt på testet och rosa på pappret ?efter toabesök :(

• Mia therese

Låter jäkligt dyrt. Kostar 160 kr tur o retur med tåget per person. Lite billigare per person när man köper en duo biljett. Priser om ni köper ett busskort ( kallas jojo kort) har inte koll på vad parkering kostar för en dag men ni kommer inte upp i 800 kr. Parkera på hyllie. Ta tåget till flygplatsen och sen Metro därifrån. Hoppa av vid kongens nytorg (tar ca 15 min) o sen är det 5 min att gå. Mkt smidigt. Tågbiljetten gäller på metro också.

• Mia therese

Lycka till md77! !

Här flödar det på som vanligt. Nu blir det att ladda batterierna över sommaren o fundera över nästa steg. Känns som jag blivit lite av veteranen här nu med 6 försök i bagaget. Det kunde jag aldrig tro när jag började den här resan för snart ett år sedan. Skulle bli en enkel resa. Alla i min släkt var ju superfertila...

Ska resa iväg nu i juli o inte tänka på graviditet alls . Hörs igen i September. Vem vet, det kanske e min turmånad. Var i den jag blev gravid i på mitt första försök. Kram på er tjejer!

• Mia therese

Uppdatera gärna listan:

Mia -therese: 6 rundor hos storken var av senaste efter pergotime. Tar paus juli- aug. Bor i Malmö. 32år.

Saturnus:3 inseminationer på CFC, 2 på Vitanova. En graviditet efter pergotime - slutade i utomkveds. Väntar på ett plus. Bor i Svealand. 40år.

Ensamåvilsen: 4 inseminations försök storken även spolning allt såg bra ut. En ivf behandling med lyckad insättning CFC resulterade dock inte i gravid, ett frys återföring som lyckades nu gravid i v 17. 37år, första barnet, bor Örebro:)

längtanärstor01: 1:a inseminationsförsöket i april 2014 snart påbörjas 2:a försöket. Bor Göteborgs norra skärgård. 26 år!

MD77: Syskonförsök med samma donator (öppen), första försöket 2/5-14. Bor i Uppland, 36år

• Mia therese

Snacka om att min kropp spelar mig ett spratt just nu. Blöder mer än vanligt men sitter ändå här och mår lite illa och öm i brösten (Brukar aldrig känna det vid mens) taskigt! !

• Mia therese

Skulle försöka att inte tänka på barn just nu men inte så lätt nu när syrran är i vecka 20 och har en jättefin liten bula. Vill så gärna vara jätteglad för henne men inte så lätt ...

• Mia therese

Jag spolade mina äggledare. Hjälpte dock inte mig o det gjorde skit ont. Men har läst flera inlägg om där det hjälpte.

Jag har tagit en paus från allt och knappt tänkt på insemination på flera veckor. Har varit ganska skönt.

Träffade en fantastisk kille i USA. Tyvärr har han verken intresse av att flytta till Sverige eller att skaffa barn :(

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!