• miyouuss

dermaroller, erfarenhet?

jag har beställt en dermaroller och den kommer förmodligen i morgon 3/3
    storlek 1,0 mm

jag kanske gjorde det förhastat, men jag tycker att det jag läst om den och de resultat folk får är häpnande!
    någon som har erfarenhet? 

och några tipps hur man använder den på rätt sätt för att uppnå bästa resultat? är ivrig på att få hem den:) 

kom ihåg att jag tidigare hade tanke på att göra en buk operation och jag övervägde att detta kanske var bättre! 
    snabba svar tack:) annars vet jag ingenting när jag sitter med den i handen i morgon:) 

• Svar på tråden dermaroller, erfarenhet?
  • Icycold

Linda A, ja faktiskt! Jag har läst överallt att det visar sig inte förrän 3 månader upp till ett år, men ne det syns! Bristningar är ljusare och magen har dragit ihop sig lite! Eller e det svullet helt enkelt! ;)

• miyouuss

mitt tipps till er med djupare bristningar, längre nålar! jag kör med 2,5 nu, och nu börjar det hända grejer jämfört med 1,0

• Linda A
    miyouuss skrev 2011-04-16 20:56:42 följande:
    mitt tipps till er med djupare bristningar, längre nålar! jag kör med 2,5 nu, och nu börjar det hända grejer jämfört med 1,0
    Jag kör med 2,0 med 540st nålar (nya modellen) men funderar på att skaffa en 3,0 istället å se om den funkar bättre.
  • Nostalgitripp
    ludan8 skrev 2011-03-21 10:48:21 följande:
    Mandelolja tror jag man kan köpa på apoteket fortf, annars finns det i hälsokosten. Vetegroddsolja finns i vissa hälsokostbutiker men annars tror jag det finns att beställa på nätet.
    Det är helt naturliga oljor från naturen utan tillsatser. Deras molekyler är mindre och kan tränga ner i huden som t.ex olivolja och barnolja inte riktigt kan. Barnolja lägger sej bara som en skyddande hinna utan på huden, vilket är jättebra på vintern eftersom det minskar risken för exem och gör så att hudens egens fuktighet bevaras längre men återfuktar inte.
    Sen gör båda oljorna (vetegrodd och mandel) huden mjuk och smidig :) vetegroddsoljan kan man använda i ansiktet med.
    Men är du nötallergiker ska du vara försiktig med mandeloljan.

gud vad jag hoppas på dermarollern, så man kan känna sej bekväm på stranden kanske tills beach 2012 :)
    Här finns billig vetegroddsolja! :) www.tahorseware.se/np-akta-vetegroddsolja-p-1146-c-309.aspx  just den här är för hästar/hundar men det kan ju inte spela ngn roll :P
  • Gifflan
    miyouuss skrev 2011-03-13 19:57:56 följande:
    jag har gjort 3 behandlingar och jag ser 50% förbättring, då har jag använt mig av 1,0 dermaroller. men har nu beställt en 2,5 efterssom att 1,0 inte tränger in i det djupaste. har väldigt lite bristningar så jag tror att jag kan bli helt av med dom efter 2 behandlingar till med 2,5
    Tänk på att om du har djupa ärr eller celluliter som sitter djupt så behöver du en dermstamp istället för att komma ner på djupet och "lyfta" själva gropen. Problemet med dermaroller om man nu bara har enstaka gropar och ärr är att man rullar frisk hud istället för att bara behandla sjäva problemet.

Bpde demastamp och dermarollers i alla möjliga storlekar finns att beställa mot postförskott på www.dermarollern.se
  • ludan8

Bebis är ute och jag har börjat rolla, iaf delar av mej eftersom hela jäkla kroppen är full med bristningar. Jag har rollat mej 2 ggr i veckan och använt dermastamp 1 gång, har smörjt mej med mandelolja och en dyr ansiktskräm med vitamin E & C.. Inga resultat än, men det tar ju några månader...

Någon annan som börjat se resultat?
    Så himla trist med bristningar, även om min älskade son är värd det alla gånger så är det jobbigt att ha vaderna fulla så man inte ens kan ha en knälång klänning :(
    Har köpt en svindyr kräm Strivectrin fast den får man inte använda när man ammar men det ska bli sjukt spännande att testa den om några månader..

• Linda A
    Gifflan skrev 2011-06-15 13:33:56 följande:
    Tänk på att om du har djupa ärr eller celluliter som sitter djupt så behöver du en dermstamp istället för att komma ner på djupet och "lyfta" själva gropen. Problemet med dermaroller om man nu bara har enstaka gropar och ärr är att man rullar frisk hud istället för att bara behandla sjäva problemet.

Bpde demastamp och dermarollers i alla möjliga storlekar finns att beställa mot postförskott på www.dermarollern.se
    Fast en dermastamp för min del skulle bli väldrigt jobbigt då jag har bristningar från blygdbenet upp till revbenen och nästan ända bak mot ryggen å runt hela magen. skulle ta mig en evighet att andvända en dermastamp då. :(
Svar på tråden dermaroller, erfarenhet?