• miyouuss

dermaroller, erfarenhet?

jag har beställt en dermaroller och den kommer förmodligen i morgon 3/3
    storlek 1,0 mm

jag kanske gjorde det förhastat, men jag tycker att det jag läst om den och de resultat folk får är häpnande!
    någon som har erfarenhet? 

och några tipps hur man använder den på rätt sätt för att uppnå bästa resultat? är ivrig på att få hem den:) 

kom ihåg att jag tidigare hade tanke på att göra en buk operation och jag övervägde att detta kanske var bättre! 
    snabba svar tack:) annars vet jag ingenting när jag sitter med den i handen i morgon:) 

• Svar på tråden dermaroller, erfarenhet?
  • ludan8
    Flashbulb skrev 2011-09-26 23:40:48 följande:
    Just det, tips på vart man kan köp alkohol till sin roller? och vad för slags alkohol? vanlig desinfektionsmedel?

Jag använder vanlig handsprit, sen kokar jag den i fem min..
  • ludan8
    Flashbulb skrev 2011-09-26 23:36:59 följande:
    Hej!

Har ni tips på någon kräm man kan köpa som är rik på C- och E vitamin?

Flavo-C finns det något som heter, ganska dyr dock men googla den.. Numera använder jag en dyrare bodylotion, använde Flaco.C serum innan men märkte ingen superskillinad. Plus att jag har så fruktansvärt mkt bristningar att det hade kostat mej en förmögenhet..
  • ludan8
    strenua skrev 2011-08-04 11:07:18 följande:
    Funkar detta på gamla britningar också? Såna som redan är ljusa och inte yns så mycket. 

Jag det är nog meningen att det ska jämna ut strukturen även på dom ljusa.. dock har jag inte använt min roller så mkt så jag får återkomma med svar!
  • ludan8
    Flashbulb skrev 2011-09-28 14:08:55 följande:
    tack för hjälpen ludan!
    ingen fara! lycka till i kampen mot bristningarna... man önskar ju verkligen att man kunde ha sluppit dom, ser så trist ut men men..
  • Linda A

Hej. har inte rollar nu sen Maj, och har kanske rollat MAX 15gånger TOTAL. sen jag köpte mig.. ska väl ta och komma igång snart igen.,.. Men tänkte att jag kan ta å ladda upp en före och efter bild på de ialf :)  *känsliga tittare varnars* ;)

den första bilden hade jag kanske redan rollat nån gång. så ve betydligt värre innan... och de syns inte på bilderna heller. men alla bristningar är väldigt djupa å är de fortfarande.. men allt de mörka är i stort sett borta.. bara ''groparna'' kvar typ :)
  • Tazzme
    Linda A skrev 2011-10-06 10:02:05 följande:
    den första bilden hade jag kanske redan rollat nån gång. så ve betydligt värre innan... och de syns inte på bilderna heller. men alla bristningar är väldigt djupa å är de fortfarande.. men allt de mörka är i stort sett borta.. bara ''groparna'' kvar typ :)
    Det ser ju ut att ha blivit bra mycket bättre! Jag ska snart börja rolla jag också... har ju nog varit hemma i fleeera veckor efter förlossningen redan, men liksom inte kommit mig för än. Ja... rollern måste ju kokas å rengöras å så måste jag ju ha lite tid också att kunna göra det i lugn och ro, så det har inte blivit av än. Och så drar jag mig nog lite för att testa, är ju feg å rädd att det ska göra ont! Skäms
    Men min man har lovat att rolla magen åt mig, så jag får väl bara ligga och bita i en kudde eller nåt, om det känns alltför hemskt Glad

Ska försöka komma ihåg att ta före och efter-bilder så kan jag lägga upp dom här också!
  • samban

Stramar dermarollen upp huden också, eller är det framförallt mot bristninger den hjälper? Jag besväras inte jättemycket av mina gamla bristningar, men jag skulle väldigt gärna ha lite mindre slapp mage...

På Linda A´s bilder ser ju huden ut att ha dragit ihop sig, men det kan ju bero på annat än dermaroll. 

• ludan8
    Linda A skrev 2011-10-06 10:02:05 följande:

Hej. har inte rollar nu sen Maj, och har kanske rollat MAX 15gånger TOTAL. sen jag köpte mig.. ska väl ta och komma igång snart igen.,.. Men tänkte att jag kan ta å ladda upp en före och efter bild på de ialf :)  *känsliga tittare varnars* ;)

WOW stor skillnad! Ser jättebra ut på sista bilden! Grattis :) måste kännas underbart :)
  • ludan8
    samban skrev 2011-10-09 00:15:00 följande:
    Stramar dermarollen upp huden också, eller är det framförallt mot bristninger den hjälper? Jag besväras inte jättemycket av mina gamla bristningar, men jag skulle väldigt gärna ha lite mindre slapp mage...

På Linda A´s bilder ser ju huden ut att ha dragit ihop sig, men det kan ju bero på annat än dermaroll. 

Nja vill du strama upp huden så rekommenderas dermarollern, dermastampen är bra för riktigt djupa bristningar men jag föredrar dermarollerna för uppstramning. Min Hud på magen har faktiskt blivit fastare på magen sen jag bölrjade rolla och bristningarna mkt bättre :)

Magen ser helt ok ut men insida lår är fortf en katastrof! Fick riktigt riktigt djupa och breda bristningar som var alldeles lila.. När jag känner mej som deppigast för att mina ben ser så trista ut så sjunger jag min sons favoritlåt och njuter av att se honom le och skratta, då känns det bra igen :)

Förresten någon som använt dermarollern på sitt kejsarsnittsärr?? Det sägs ju att det ska reducera ärr oxå. Tror ni det funkar??     
Svar på tråden dermaroller, erfarenhet?