• miyouuss

dermaroller, erfarenhet?

jag har beställt en dermaroller och den kommer förmodligen i morgon 3/3
    storlek 1,0 mm

jag kanske gjorde det förhastat, men jag tycker att det jag läst om den och de resultat folk får är häpnande!
    någon som har erfarenhet? 

och några tipps hur man använder den på rätt sätt för att uppnå bästa resultat? är ivrig på att få hem den:) 

kom ihåg att jag tidigare hade tanke på att göra en buk operation och jag övervägde att detta kanske var bättre! 
    snabba svar tack:) annars vet jag ingenting när jag sitter med den i handen i morgon:) 

• Svar på tråden dermaroller, erfarenhet?
  • Maggisue

Jag har provat att ta bort flera defekter på kroppen och ansiktet och detta är min erfarenhet

- Små linjer, ytliga ärr och rynkor i ansiktet fick jag bort helt med en dermaroller 0,5 mm, jag rullade bara en gång i veckan under 3 månader och smörjde in mig med vanlig ansiktskräm med c vitamin, går nog bra att använda vilken hudlotion som helst tror jag.

Jag tror inte det är någon mening att rulla för ofta då huden måste bilda nytt kollagen innan man rullar igen. Storlekarna som var mindre än 0,5 mm gav mig ingenting, typ 0,2 och 0,3

- Djupare ärr och gropar på benen och ansiktet använde jag en dermastamp 1,5 mm och på groparna på benen använde jag en metod som heter subcision och är vanlig i USA där man frigör ärret eller gropen från underliggande vävnad för att på så sätt få det att växa fast i en jämn nivå med övriga huden.

När man drar nålen fram och tillbaka under gropen eller ärret hörs ett plopp ljud när man kommer åt trådarna som drar ner gropen, det är rött i typ en vecka och sedan är gropen i samma nivå som övriga huden.

Dermaroller behandling

Dermstamp behandling

Subcision behandling

esteticaesaude.portalbraganca.com.br/subcision-dr%C2%BA-fabio-alex.html

• MrsMumrik

Tack för bra summering Maggiesue! Jag letar efter något att använda på stora porer och skrattrynkor i ansiktet. Har slutat röka efter att ha rökt av och till i sen jag var tonåring och tänkte unna mig en present

Den stora frågar för mig är - gör det ont?

• Flashbulb
    MrsMumrik skrev 2012-01-11 07:30:37 följande:

Tack för bra summering Maggiesue! Jag letar efter något att använda på stora porer och skrattrynkor i ansiktet. Har slutat röka efter att ha rökt av och till i sen jag var tonåring och tänkte unna mig en present

Den stora frågar för mig är - gör det ont?

Klart det smärtar. Du kör ju nålar över ansiktet på dig. Du har tunnare hud på ansiktet än på vissa andra delar av kroppen. Men det är ingen smärta du inte klarar av. Det tar inte mer än 15-20 sek innan huden har vant sig vid den smärtan för sen känns det inte lika mkt. Första gången är jobbigast, sedan känns det mindre och mindre.

Du kan som sagt använda Xylocain salva innan användning. Bedövar ansiktet och det känns ej lika mkt. Men se till att få bort allt innan användning. Kan vi uthärda smärtan, så kan definitivt du också.
  • MrsMumrik

Xylocain och Ebmla - min bästa vän, nålrädd som jag är Sjukt att jag ens överväger detta med tanke på det, men ska  man vara fin får man lida pin.

Om man kör i ansiktet kan man gå och jobba nästa dag eller blir det jätterött? Kanske fredag är en bra dag att testa...

• Flashbulb
    MrsMumrik skrev 2012-01-11 10:45:07 följande:
    Xylocain och Ebmla - min bästa vän, nålrädd som jag är Sjukt att jag ens överväger detta med tanke på det, men ska  man vara fin får man lida pin.

Om man kör i ansiktet kan man gå och jobba nästa dag eller blir det jätterött? Kanske fredag är en bra dag att testa...
    Du kan gå till jobbet dagen efter. Det blir bara rött i några timmar efteråt. Svullnaden lägger sig.  Tycker du ska prova på dermaroller men ha tålamod. Jag har använt detta sedan Oktober men det är först nu jag börjar se små resultat. Huden är mkt slätare och finare. Jag har ett ytligt blodkärl vid kindbenen, det var ganska rött innan. Nu har det långsamt blekts bort.
  • skorpan2009
    partouze skrev 2011-12-12 22:21:32 följande:
    Är tråden fortfarande vid liv tro?
    Jag är så inne på att köpa en dermaroller. Kan någon tipsa en sida med hyffsat billig sådan? Kollat på tradera men finns mest saker från typ hongkong där och det känns väll kanske inte .. jätttebra, eller?
    Så önskar gärna lite länkar me bra roller samt gärna lite tips och vilken 1.0 , 2.0 eller vad man nu bör ta :) har ganska mycket bristningar på lår, rumpa bröst och höfter :) vissa djupa andra mindre djupa.
    Hej!
    Jag har köpt en Dermaroller via Tradera och har bara positiva saker att säga om den...Inget annorlunda med den för att, den kommer därifrån :)
    Från början så, kommer ju även akupunkturen från Kina och det är ju i princip det samma med Dermaroller.....massor med små fina nålar. Den jag köpte är st 1,0 och fungerar utmärkt Använd bara rätt hudprodukter efteråt så blir det bra.

Skorpan.
  • MrsMumrik

Skorpan - vad var det för sorts dermaroller? Vad använder du för kräm efteråt? Kör du bedövningkräm innan?

• Vicha

Funderar oxå på det här men har sååå svårt att veta vilken "storlek" men ska välja...
    Vill ju inte att det ska gå ner för djupt kanske, lite feg...

• Jessiika

Kanske lite död tråd, men det finns säkert dem som är in här ändå! Jag var skeptisk mot dermaroller från början, men tänkte att fungerar det så är det värt det! Och för mig har det fungerat rätt bra, inga mirakelresultat, men sååå mycket bättre än innan! Men man måste vara noga och ha bra produkter under rollningen och efter för att få så bra resultat som möjligt.

Jag har använt mig av en 1.5 mm, och rollat lite olika ofta. ca i gång varannan vecka.

Jag har inga fler bilder på lager nu, men så här såg det ut efter två ggr.

Sorry för mörka bilder, men de är tagna i samma rum, samma vinkel (så gott det går) och ungefär samma tid (så det blir samma ljus i rummet) På bilderna är det före, efter en rollning och efter två rollningar.

Svar på tråden dermaroller, erfarenhet?