• miyouuss

dermaroller, erfarenhet?

jag har beställt en dermaroller och den kommer förmodligen i morgon 3/3
    storlek 1,0 mm

jag kanske gjorde det förhastat, men jag tycker att det jag läst om den och de resultat folk får är häpnande!
    någon som har erfarenhet? 

och några tipps hur man använder den på rätt sätt för att uppnå bästa resultat? är ivrig på att få hem den:) 

kom ihåg att jag tidigare hade tanke på att göra en buk operation och jag övervägde att detta kanske var bättre! 
    snabba svar tack:) annars vet jag ingenting när jag sitter med den i handen i morgon:) 

• Svar på tråden dermaroller, erfarenhet?
  • partouze

Är tråden fortfarande vid liv tro?
    Jag är så inne på att köpa en dermaroller. Kan någon tipsa en sida med hyffsat billig sådan? Kollat på tradera men finns mest saker från typ hongkong där och det känns väll kanske inte .. jätttebra, eller?
    Så önskar gärna lite länkar me bra roller samt gärna lite tips och vilken 1.0 , 2.0 eller vad man nu bör ta :) har ganska mycket bristningar på lår, rumpa bröst och höfter :) vissa djupa andra mindre djupa.

BF 12/1-2012 <3
  • partouze

Det ser ut som samma där ja :) Hur har det funkat för dig? Vilken storlek tog du och resultat?
    Vilka krämer rekomenderar ni?
    Ser att vissa rollar ofta men har läst att man ska göra det max en gång i månaden?
    Blir så virrig i huvudet av alla olika svar :D

BF 12/1-2012 <3
  • Tazzme

Jag har försökt att rolla ca 1 gång i veckan, fast nu var det nog säkert 4 veckor mellan de två senaste gångerna.
    Vissa rollar väl typ 3-4 gånger i veckan men så kan man läsa rekommendationer om att man inte bör rolla mer än x antal gånger i månaden, så det är nog svårt att veta.

Jag tänkte som så att det antagligen ger bäst resultat om man låter huden läka ifred efter att man rollat. Så när jag inte sett några spår av rollningen mer (vilket tagit typ en vecka) så har jag rollat pånytt.
    Jag använder inga andra krämer än att jag smörjer in magen med kylskåpskall Aloe Vera gel direkt efteråt. Säkert skulle det ge bättre resultat om man använde nåt annat, har läst om nåt slags C-vitamin-serum som ska vara jättebra, men det var rätt dyrt så jag har faktiskt inte köpt det.

Har hört att det skulle krävas minst 2,5 mm nålar för att ge resultat, helst 3,0. Men jag "fegade ur" och köpte bara 1,5 mm. Detta eftersom jag har läst att här i Finland (var jag bor) så är det inga andra än läkare som får använda nålar längre än 1.0 mm (tror jag det var) så jag tänkte att det är bäst att vara på den säkra sidan och testa med lite kortare nål först. Om det funkar bra, men ändå inte ger mig det resultat jag vill ha, så köper jag en ny roller med längre nålar.

Och hur har det funkat... svårt att säga. Jag har nog tagit foton av magen före varje rollning, men jag skulle behöva föraa in dom i datorn så jag kan lägga bilderna bredvid varandra för en bättre jämföring. men min man (som de facto är den som sköter rollningen) tycker nog att bristningarna bleknat och blivit mindre djupa.

• Trucalling

är tråden fortfarande vid liv?

jag har lite lös hud på magen plus lite bristningar, och jag undrar om dermarollen funkar på löshud? kommer den dra ihop sig?

och hur rullar man med dermarollen? hur länge, hur hårt och hur ofta?

• Tazzme

På lös hud vet jag inte hur det funkar, men det ska ju nog funka bra på bristningar.

Man ska rolla i fyra omgångar per "rollningstillfälle". Först från höger till vänster, sen uppifrån och ner, sen på diagonalen ena vägen och sist på diagonalen andra vägen, typ Glad
    Man ska täcka hela området och så ska man rolla fem eller tio gånger per håll (alltså upp-ner, höger-vänster etc.), beroende på hur man räknar. Räknar man fram-och-tillbaka som en gång så ska man rolla fem gånger, räknar man varje drag som ett, så ska man rolla tio gånger. Lite svårt att förklara, men du kanske fattar vad jag menar Glad Man ska nog trycka på ordentligt, men det är inte meningen att det ska börja blöda. Och hur fota.... folk verkar göra det rätt olika ofta, men jag har försökt köra på principen att så fort huden återhämtat sig (vilket tagit runt en vecka) så att jag inte ser några spår av rollningen alls, då rollar jag pånytt.
    Men jag har läst att andra rollat typ fem dagar i veckan och låtit huden vila två dagar. Orsaken till varför jag valt att rolla så ofta/sällan som jag gör var att jag läste någonstans att på hudsalonger så har de sagt att huden måste få återhämta sig innan nästa rollningen för bästa resultat.

Svar på tråden dermaroller, erfarenhet?