På lös hud vet jag inte hur det funkar, men det ska ju nog funka bra på bristningar.
Man ska rolla i fyra omgångar per "rollningstillfälle". Först från höger till vänster, sen uppifrån och ner, sen på diagonalen ena vägen och sist på diagonalen andra vägen, typ 
Man ska täcka hela området och så ska man rolla fem eller tio gånger per håll (alltså upp-ner, höger-vänster etc.), beroende på hur man räknar. Räknar man fram-och-tillbaka som en gång så ska man rolla fem gånger, räknar man varje drag som ett, så ska man rolla tio gånger. Lite svårt att förklara, men du kanske fattar vad jag menar
Man ska nog trycka på ordentligt, men det är inte meningen att det ska börja blöda. Och hur fota.... folk verkar göra det rätt olika ofta, men jag har försökt köra på principen att så fort huden återhämtat sig (vilket tagit runt en vecka) så att jag inte ser några spår av rollningen alls, då rollar jag pånytt.
Men jag har läst att andra rollat typ fem dagar i veckan och låtit huden vila två dagar. Orsaken till varför jag valt att rolla så ofta/sällan som jag gör var att jag läste någonstans att på hudsalonger så har de sagt att huden måste få återhämta sig innan nästa rollningen för bästa resultat.