• miyouuss

dermaroller, erfarenhet?

jag har beställt en dermaroller och den kommer förmodligen i morgon 3/3
    storlek 1,0 mm

jag kanske gjorde det förhastat, men jag tycker att det jag läst om den och de resultat folk får är häpnande!
    någon som har erfarenhet? 

och några tipps hur man använder den på rätt sätt för att uppnå bästa resultat? är ivrig på att få hem den:) 

kom ihåg att jag tidigare hade tanke på att göra en buk operation och jag övervägde att detta kanske var bättre! 
    snabba svar tack:) annars vet jag ingenting när jag sitter med den i handen i morgon:) 

• Svar på tråden dermaroller, erfarenhet?
  • Tazzme

Puffar tråden lite då jag skulle vilja fråga några saker om rollning.

Först undrar jag vilket märke på rollarna ni använder? Har hittat såna här (lh3.googleusercontent.com/_fza-4wRFvCQ/TZhSwKGWg-I/AAAAAAAAAJc/w24ZM2S9_GA/s800/black-derma-roller-r5.jpg) som verkar förmånliga och som jag kan beställa från Finland (bor nämligen i Finland). Är det såna ni använt, eller andra märken?
    Svårt att veta vilka man "vågar" köpa...

Sen undrar jag också ifall ni vet hur det funkar om man går på behandling på salong i Sverige. Här verkar man inte få behandla med längre nålar än 0.5 mm på salong. De längre nålarna, 1.5 mm och uppåt får tydligen endast läkare behandla med. Då jag läst om dermarollers på finska nätforum verkar ju folk vara livrädda för att använda längre nålar än typ 0.75 mm eftersom man tydligen inte ens använder så långa nålar på skönhetssalonger och många tycker att folk som köper hemmarollers är dumma i huvudet... För hur ska man kunna behandla sig hemma med nåt som kräver läkarutbildning här, menar folk. Fast å andra sidan så kan man väl nog vara rätt (onödigt?) försiktig med dylika nyheter här i Finland ibland...

Hade först tänkt beställa hem en 2.0 mm, eftersom det verkar vara den längd som krävs för att få bort bristningar efter graviditeter, men nu har jag blivit lite tveksam... Vågar jag verkligen köpa så långa nålar, eller borde jag testa först med kortare nålar?

• strenua

Funkar detta på gamla britningar också? Såna som redan är ljusa och inte yns så mycket. 

• Tazzme
    strenua skrev 2011-08-04 11:07:18 följande:
    Funkar detta på gamla britningar också? Såna som redan är ljusa och inte yns så mycket. 
    Tror att det kan funka på gamla bristningar också. Jag mailade med Tess, som har bloggen iinova.styleblogg.se/ (tror hon heter andra2 här) sa att hon började rolla på sina bristningar som var 8 år gamla! Och hon verkar ha fått riktigt bra resultat.
  • strenua

Då ska man kanske prova då. Jag har aldrig vart överviktig eller gått upp särskilt mycket i vikt men fick under puberteten bristningar på insidan av låren och på höfterna. De är väldigt ljusa och syns knappt men kan man få bot dem så vill man ju :) 

Tack för ditt svar!  

• Gifflan
    Tazzme skrev 2011-08-03 20:32:20 följande:
    Puffar tråden lite då jag skulle vilja fråga några saker om rollning.

Först undrar jag vilket märke på rollarna ni använder? Har hittat såna här (lh3.googleusercontent.com/_fza-4wRFvCQ/TZhSwK...) som verkar förmånliga och som jag kan beställa från Finland (bor nämligen i Finland). Är det såna ni använt, eller andra märken?
    Svårt att veta vilka man "vågar" köpa...

Sen undrar jag också ifall ni vet hur det funkar om man går på behandling på salong i Sverige. Här verkar man inte få behandla med längre nålar än 0.5 mm på salong. De längre nålarna, 1.5 mm och uppåt får tydligen endast läkare behandla med. Då jag läst om dermarollers på finska nätforum verkar ju folk vara livrädda för att använda längre nålar än typ 0.75 mm eftersom man tydligen inte ens använder så långa nålar på skönhetssalonger och många tycker att folk som köper hemmarollers är dumma i huvudet... För hur ska man kunna behandla sig hemma med nåt som kräver läkarutbildning här, menar folk. Fast å andra sidan så kan man väl nog vara rätt (onödigt?) försiktig med dylika nyheter här i Finland ibland...

Hade först tänkt beställa hem en 2.0 mm, eftersom det verkar vara den längd som krävs för att få bort bristningar efter graviditeter, men nu har jag blivit lite tveksam... Vågar jag verkligen köpa så långa nålar, eller borde jag testa först med kortare nålar?
    Du klar dig med 1 mm eller 1,5 mm eftersom man inte behöver komma djupare ner i dermis för att det skall bli resultat enligt någon expert läkare på nätet.

Jag tror de flesta märkena är ganska lika så länge det är titanium nålar så döm håller för många rullningar.

Har du djupare gropar och ärr så måste du nästan köra med en dermastamp då rollern tar bättre på typ bristningar och inte djupa gropar.

Du kan ju alltid köpa ett paket där du får både roller och stamp för 699 kronor

dermastamp.se/roller-stamp-p-54.html
  • Tazzme
    Gifflan skrev 2011-08-07 20:36:37 följande:
    Du klar dig med 1 mm eller 1,5 mm eftersom man inte behöver komma djupare ner i dermis för att det skall bli resultat enligt någon expert läkare på nätet.

Jag tror de flesta märkena är ganska lika så länge det är titanium nålar så döm håller för många rullningar.

Har du djupare gropar och ärr så måste du nästan köra med en dermastamp då rollern tar bättre på typ bristningar och inte djupa gropar.

Du kan ju alltid köpa ett paket där du får både roller och stamp för 699 kronor

dermastamp.se/roller-stamp-p-54.html?osCsid=3...
    Tack för svaret!

Köpte en sån roller med 1,5 mm nålar. Väntar bara på att få hem den nu. Får ju testa och se först hur det funkar. Om det ger resultat, men inte tillräckligt bra, så kan jag ju alltid köpa en stamp då istället.
  • Flashbulb

Hej!

Har ni tips på någon kräm man kan köpa som är rik på C- och E vitamin?

• Flashbulb

Just det, tips på vart man kan köp alkohol till sin roller? och vad för slags alkohol? vanlig desinfektionsmedel?

Svar på tråden dermaroller, erfarenhet?