• miyouuss

dermaroller, erfarenhet?

jag har beställt en dermaroller och den kommer förmodligen i morgon 3/3
    storlek 1,0 mm

jag kanske gjorde det förhastat, men jag tycker att det jag läst om den och de resultat folk får är häpnande!
    någon som har erfarenhet? 

och några tipps hur man använder den på rätt sätt för att uppnå bästa resultat? är ivrig på att få hem den:) 

kom ihåg att jag tidigare hade tanke på att göra en buk operation och jag övervägde att detta kanske var bättre! 
    snabba svar tack:) annars vet jag ingenting när jag sitter med den i handen i morgon:) 

• Svar på tråden dermaroller, erfarenhet?
  • Linda A
    samban skrev 2011-10-09 00:15:00 följande:
    Stramar dermarollen upp huden också, eller är det framförallt mot bristninger den hjälper? Jag besväras inte jättemycket av mina gamla bristningar, men jag skulle väldigt gärna ha lite mindre slapp mage...

På Linda A´s bilder ser ju huden ut att ha dragit ihop sig, men det kan ju bero på annat än dermaroll. 
    De har stramat upp huden lite grann på mig.. men jag ska ta å börja köra nu igen tänkte jag så jag blir av med sladder magen hehe :) va ju 5månader sen jag körde...
    men får se.. kommer slänga upp bildresultat sen 1gång i månaden tänkte jag nr jag har börjat komma igång igen.. :)
  • Tazzme

Nåja, igår så blev jag rollad för första gången. vågade int göra det själv så min man gjorde det åt mig. Å där låg jag som värsta fegisen å pep "jag ångrar mig, du får inte!" då han skulle börja på SkämsGlad
    Som tur var hade han väl räknat med det, så han hade satt sig på mina lår så att jag inte kunde ta mig bort utan fick ligga där och pinas *skratt*
    Det gick nog ganska bra, men efter 3 varv så började jag pipa igen "nej, nu fuskar vi, du får inte rolla den sista gången!" Men han sa bara åt mig att vara tyst, "Nu när vi har börjat på med det här så slutför vi det, sluta pjåska" å så snabbrollade han det sista varvet också. Så får se hur det blir nu Glad

För dom som inte testat ännu så kan jag säga att det kändes ungefär som att man skrapade sig med ett kardborreband, den hårda delen då alltså :) (hade 1,5 mm's nålar). Så det gjorde inte ont direkt, men efter att han rollat 2 varv så började det nog svida lite och var ganska ömt och obehagligt. Sen var jag nog rejält röd efteråt. Men jag smorde in magen med kylskåpskall aloe vera-gel som hjälpte bra, och rodnaden lade sig nog ganska snabbt.

Ska testa på att köra en gång i veckan nu och se hurudana resultat jag får. Har tagit bilder både före och efter rollningen igår så att det är lättare att se om det blir nån förbättring.

• Linda A
    Tazzme skrev 2011-10-14 13:36:24 följande:
    Nåja, igår så blev jag rollad för första gången. vågade int göra det själv så min man gjorde det åt mig. Å där låg jag som värsta fegisen å pep "jag ångrar mig, du får inte!" då han skulle börja på SkämsGlad
    Som tur var hade han väl räknat med det, så han hade satt sig på mina lår så att jag inte kunde ta mig bort utan fick ligga där och pinas *skratt*
    Det gick nog ganska bra, men efter 3 varv så började jag pipa igen "nej, nu fuskar vi, du får inte rolla den sista gången!" Men han sa bara åt mig att vara tyst, "Nu när vi har börjat på med det här så slutför vi det, sluta pjåska" å så snabbrollade han det sista varvet också. Så får se hur det blir nu Glad

För dom som inte testat ännu så kan jag säga att det kändes ungefär som att man skrapade sig med ett kardborreband, den hårda delen då alltså :) (hade 1,5 mm's nålar). Så det gjorde inte ont direkt, men efter att han rollat 2 varv så började det nog svida lite och var ganska ömt och obehagligt. Sen var jag nog rejält röd efteråt. Men jag smorde in magen med kylskåpskall aloe vera-gel som hjälpte bra, och rodnaden lade sig nog ganska snabbt.

Ska testa på att köra en gång i veckan nu och se hurudana resultat jag får. Har tagit bilder både före och efter rollningen igår så att det är lättare att se om det blir nån förbättring.
    Ojj vilken kort nål du använder, är kör vi på 3.0 :), tror jag startade på 2.0 eller 2.5 men med 3.0 så började jag verkligen att se resultat.. har ju jätte djupa bristningar..och är för många för att använda dermastamp.
  • Tazzme
    Linda A skrev 2011-10-15 21:04:45 följande:
    Ojj vilken kort nål du använder, är kör vi på 3.0 :), tror jag startade på 2.0 eller 2.5 men med 3.0 så började jag verkligen att se resultat.. har ju jätte djupa bristningar..och är för många för att använda dermastamp.
    Jo, jag vet att många använder bra mycket längre nålar Glad men jag tänkte att jag testar med denna roller först och om den funkar bra så fine, då var det ju bara bra att jag inte plågade mig med längre nålar. Om den funkar dåligt, men jag ändå kan se att det blivit ens liiite bättre, då köper jag en ny roller med längre nålar. Vågade inte pröva på de längre nålarna på direkten.

Jag har inte så himla djupa bristningar, och inte så värst mycket heller. Det är lite runt naveln och så ett område på ca 20*10 cm under naveln. Så jag hoppas att 1,5 mm's nålarna ska räcka. Om inte så får jag väl då köpa en ny roller.
    Tycker du det är någon skillnad på hur ont det gör mellan de längre och de kortare nålarna? Eller kanske du redan var så "härdad" då du började med 3.0 att du inte märkte någon skillnad? Glad
  • Flashbulb

Alltså seriöst? Vetegroddsoljan som ska vara bra för huden, ska man äta den eller? Jag har smörjt in huden med det här. Är jag helt dum i huvudet eller vad?

• Maggisue

Det var verkligen bra resultat du hade fått där, vissa säger att det kan hjälpa med att smörja med c vitamin serum efter rollningen

Skall köpa ett paket till syrran som också har problem med celluliter, det är ganska billigt  för både en dermaroller och en dermastamp i titan material

Skall köpa paketet för 499 :-

dermarollern.se/product_info.php/roller-stamp-p-54

• Linda A

Sådär nu har man gjort första rollningen sedan maj. bara försöka att rolla minst 2ggr i veckan under 1 månad ialf. hälst ända till sommaren om jag e duktig och orkar. men men, ett blid resultat kommer upp i början av januari!

Svar på tråden dermaroller, erfarenhet?