Tazzme skrev 2011-10-14 13:36:24 följande:
Nåja, igår så blev jag rollad för första gången. vågade int göra det själv så min man gjorde det åt mig. Å där låg jag som värsta fegisen å pep "jag ångrar mig, du får inte!" då han skulle börja på
Som tur var hade han väl räknat med det, så han hade satt sig på mina lår så att jag inte kunde ta mig bort utan fick ligga där och pinas *skratt*
Det gick nog ganska bra, men efter 3 varv så började jag pipa igen "nej, nu fuskar vi, du får inte rolla den sista gången!" Men han sa bara åt mig att vara tyst, "Nu när vi har börjat på med det här så slutför vi det, sluta pjåska" å så snabbrollade han det sista varvet också. Så får se hur det blir nu
För dom som inte testat ännu så kan jag säga att det kändes ungefär som att man skrapade sig med ett kardborreband, den hårda delen då alltså :) (hade 1,5 mm's nålar). Så det gjorde inte ont direkt, men efter att han rollat 2 varv så började det nog svida lite och var ganska ömt och obehagligt. Sen var jag nog rejält röd efteråt. Men jag smorde in magen med kylskåpskall aloe vera-gel som hjälpte bra, och rodnaden lade sig nog ganska snabbt.
Ska testa på att köra en gång i veckan nu och se hurudana resultat jag får. Har tagit bilder både före och efter rollningen igår så att det är lättare att se om det blir nån förbättring.
Ojj vilken kort nål du använder, är kör vi på 3.0 :), tror jag startade på 2.0 eller 2.5 men med 3.0 så började jag verkligen att se resultat.. har ju jätte djupa bristningar..och är för många för att använda dermastamp.