• Linda A

dermaroller, erfarenhet?

idag kom äntligen min dermaroller och precis gjort första behandlingen nu. :D
    Tyckte dock inte att de gjorde ett dugg ont, och sved bara ca 5min efteråt...Trycker jag för löst kanske? blir ju röd ialf..

Har ni börjat se någon skillnad än? :)

• Linda A

Har nu gjort 3st behandlingar, å ser tyvär fortfarande ingen skillnad :(. Hoppas ''magin'' kommer snart å jag börjar se resltat, rollning nr 4 imorgon tror jag det blir.
    Hur går det för er?

• Linda A
    ludan8 skrev 2011-04-01 19:30:57 följande:
    Jag testrollade lite på vaden fast jag fortf e gravid. kunde bara inte hålla mej. Men tog som sagt bara lite på vaden och efter bara en gång så är det ingen skillnad.

Men du vet att det tar lite tid? Tänk på att huden ska kunna nyproducera kollagen och elastin. o det kan ta lite tid. Ge inte upp än utan fortsätt.
    Smörjer du med något? Helst något som innerhåller massor av C-vitamin och Evitamin..

Jo vet ju att de kan ta lite tid, så ge upp tänkte jag absolut inte göra :).
    just nu smörjer jag bara med aolevera då jag hört att de funkar lika bra det med.. men tänkte ta å försöka hitta nåt annat som har mycket A och E vitaminer i sig :)

• Linda A

insåg precis att jag har så pass mycket bristningar över kroppen att de tar med flera timmar att rolla...Så kommer väl säkert bli att man ger upp snart istället, då är det
    Magen: från blygdbenet till revbenen
    å låren ner till vaden och rumpan, tuttarna mm..

• Linda A
    ludan8 skrev 2011-04-09 09:31:46 följande:
    ungefär lika mkt som mej då, jag har iaf aldrig sett någon med så mkt bristningar som mej. värst är baksida o insida lår.. vaderna känns inte heller så himla kul..
    men kan du inte koncentrera dej på ett omr i taget.. t.ex om du fokuserar på magen först. jag känner iaf själv att det blir för mkt att hålla på o rolla hela jäkla kroppen när man har en liten ;)
    Ja, jag brukar få börja med halva magen, sen är jag helt slut i armarna, sen fortsätter jag med andra. <Men mot kvällen har jag insett att nästan hela dagen gått åt för att rolla. Men vill bli av med bristningarna på magen å insidan å bak om låren, de är dom som syns mest. Om jag lyckas med det fortsätter jag nog med resten av kroppen efter sommaren, om jag nu ens kommer våga gå å sola något haha :)
  • Linda A
    andra2 skrev 2011-04-12 15:31:04 följande:
    Nä men ser man på=O)
    Vad kul att läsa att fler ger sig på detta,

Tess här som driver bloggen www.iinova.stylesearch.se
    som handlar om just Dermarollningen.

Hur går det för er då??

Mina är knappt synbara längre=O)

Du som beställde från japan, var gör du det någonstans?
    vill kolla vad det är för rollers??

kram
    Brukar läsa din blogg :), den är kanon, och vilka bra resultat du fått med :)
  • Linda A
    Icycold skrev 2011-04-15 15:57:16 följande:

Jag har provat 1,5 mm i 5 dagar nu

Märkt någon skillnad än? :)
  • Linda A
    miyouuss skrev 2011-04-16 20:56:42 följande:
    mitt tipps till er med djupare bristningar, längre nålar! jag kör med 2,5 nu, och nu börjar det hända grejer jämfört med 1,0
    Jag kör med 2,0 med 540st nålar (nya modellen) men funderar på att skaffa en 3,0 istället å se om den funkar bättre.
  • Linda A
    Gifflan skrev 2011-06-15 13:33:56 följande:
    Tänk på att om du har djupa ärr eller celluliter som sitter djupt så behöver du en dermstamp istället för att komma ner på djupet och "lyfta" själva gropen. Problemet med dermaroller om man nu bara har enstaka gropar och ärr är att man rullar frisk hud istället för att bara behandla sjäva problemet.

Bpde demastamp och dermarollers i alla möjliga storlekar finns att beställa mot postförskott på www.dermarollern.se
    Fast en dermastamp för min del skulle bli väldrigt jobbigt då jag har bristningar från blygdbenet upp till revbenen och nästan ända bak mot ryggen å runt hela magen. skulle ta mig en evighet att andvända en dermastamp då. :(
  • Linda A

Hej. har inte rollar nu sen Maj, och har kanske rollat MAX 15gånger TOTAL. sen jag köpte mig.. ska väl ta och komma igång snart igen.,.. Men tänkte att jag kan ta å ladda upp en före och efter bild på de ialf :)  *känsliga tittare varnars* ;)

den första bilden hade jag kanske redan rollat nån gång. så ve betydligt värre innan... och de syns inte på bilderna heller. men alla bristningar är väldigt djupa å är de fortfarande.. men allt de mörka är i stort sett borta.. bara ''groparna'' kvar typ :)
  • Linda A
    samban skrev 2011-10-09 00:15:00 följande:
    Stramar dermarollen upp huden också, eller är det framförallt mot bristninger den hjälper? Jag besväras inte jättemycket av mina gamla bristningar, men jag skulle väldigt gärna ha lite mindre slapp mage...

På Linda A´s bilder ser ju huden ut att ha dragit ihop sig, men det kan ju bero på annat än dermaroll. 
    De har stramat upp huden lite grann på mig.. men jag ska ta å börja köra nu igen tänkte jag så jag blir av med sladder magen hehe :) va ju 5månader sen jag körde...
    men får se.. kommer slänga upp bildresultat sen 1gång i månaden tänkte jag nr jag har börjat komma igång igen.. :)
  • Linda A
    Tazzme skrev 2011-10-14 13:36:24 följande:
    Nåja, igår så blev jag rollad för första gången. vågade int göra det själv så min man gjorde det åt mig. Å där låg jag som värsta fegisen å pep "jag ångrar mig, du får inte!" då han skulle börja på SkämsGlad
    Som tur var hade han väl räknat med det, så han hade satt sig på mina lår så att jag inte kunde ta mig bort utan fick ligga där och pinas *skratt*
    Det gick nog ganska bra, men efter 3 varv så började jag pipa igen "nej, nu fuskar vi, du får inte rolla den sista gången!" Men han sa bara åt mig att vara tyst, "Nu när vi har börjat på med det här så slutför vi det, sluta pjåska" å så snabbrollade han det sista varvet också. Så får se hur det blir nu Glad

För dom som inte testat ännu så kan jag säga att det kändes ungefär som att man skrapade sig med ett kardborreband, den hårda delen då alltså :) (hade 1,5 mm's nålar). Så det gjorde inte ont direkt, men efter att han rollat 2 varv så började det nog svida lite och var ganska ömt och obehagligt. Sen var jag nog rejält röd efteråt. Men jag smorde in magen med kylskåpskall aloe vera-gel som hjälpte bra, och rodnaden lade sig nog ganska snabbt.

Ska testa på att köra en gång i veckan nu och se hurudana resultat jag får. Har tagit bilder både före och efter rollningen igår så att det är lättare att se om det blir nån förbättring.
    Ojj vilken kort nål du använder, är kör vi på 3.0 :), tror jag startade på 2.0 eller 2.5 men med 3.0 så började jag verkligen att se resultat.. har ju jätte djupa bristningar..och är för många för att använda dermastamp.
  • Linda A

Sådär nu har man gjort första rollningen sedan maj. bara försöka att rolla minst 2ggr i veckan under 1 månad ialf. hälst ända till sommaren om jag e duktig och orkar. men men, ett blid resultat kommer upp i början av januari!

Svar på tråden dermaroller, erfarenhet?