• miyouuss

dermaroller, erfarenhet?

jag har beställt en dermaroller och den kommer förmodligen i morgon 3/3
    storlek 1,0 mm

jag kanske gjorde det förhastat, men jag tycker att det jag läst om den och de resultat folk får är häpnande!
    någon som har erfarenhet? 

och några tipps hur man använder den på rätt sätt för att uppnå bästa resultat? är ivrig på att få hem den:) 

kom ihåg att jag tidigare hade tanke på att göra en buk operation och jag övervägde att detta kanske var bättre! 
    snabba svar tack:) annars vet jag ingenting när jag sitter med den i handen i morgon:) 

• Svar på tråden dermaroller, erfarenhet?
  • miyouuss
    Längtandsfull skrev 2011-03-10 21:47:56 följande:

Har du fått hem den???

Vad kostade den?

250 tror jag den kosta. fick hem den efter en dag
  • miyouuss
    Längtandsfull skrev 2011-03-12 22:34:08 följande:
    Så hur länge har du provat nu?
    Har du set något resultat?
    Jag får nog hem min om en vecka eller så.
    jag har gjort 3 behandlingar och jag ser 50% förbättring, då har jag använt mig av 1,0 dermaroller. men har nu beställt en 2,5 efterssom att 1,0 inte tränger in i det djupaste. har väldigt lite bristningar så jag tror att jag kan bli helt av med dom efter 2 behandlingar till med 2,5
  • miyouuss
    Längtandsfull skrev 2011-03-13 20:30:00 följande:
    ok. med en behandling menar du alltså en rullningsomgång..
    Hur gör du när du rullar och hur länge rullar du på samma gång?
    japp, behandling, som det låter. man gör en behandling sen klart, sen upprepar man behandlingen andra dagar.

jag rullar 10 gånger fram och tillbaka

du ska rulla åt alla håll, upp,ner höger, vänster 10 gånger fram och tillbaka på hela området som du vill behandla
  • miyouuss
    Mamma till två mirakel skrev 2011-03-14 22:21:50 följande:
    ??????????? please tell me!!!
    finns på en hel del sidor på nätet, men priset varierar stort. jag rekomenderar tradera. billigast.
  • miyouuss
    Kalasbraigt skrev 2011-03-15 18:09:28 följande:
    Fick hem min igår :)
    Roligt:) har du börjat än? kom ihåg att ta för och efterbilder så att du själv ser resultat:)
  • miyouuss

detta efter 11 dagar. 4 gånger behandlat med 1,0 och en behandling med 2,5

• miyouuss
    ludan8 skrev 2011-03-18 19:58:42 följande:
    wow vilket resultat :) ger mej hopp! Funderar på att buda hem en från tradera och undrar om nån har nått tips på vilken av sorterna? Finns ju en del olika o man e ju rätt rädd om huden...
    jag har den svart-röda dermarollern. för mig väldigt bra:)
  • miyouuss
    Längtandsfull skrev 2011-03-18 20:29:24 följande:
    jag har hört att man borde akta sig förr rollers under 500kr
    Ja man får höra så mycket ibland, tror inte att salongernas egna är speciellt dyra, då de inte får återanvända dom.
  • miyouuss
    Längtandsfull skrev 2011-03-19 08:58:28 följande:
    75kr? oj det skulle inte jag våga..
    Dermaroller är en hyffsat dyr sak och jag skulle absolut vara försiktig med så billiga.

Det kan ju vara en dålig fake som inte alls fungerar. Vem vet den kanske skadar mer än vad den gör nytta.
    Sen finns det dom fallen där det sålts begagnade rollers.. =( Mindre bra.

Jag hade inte vågat. Jag vill veta att det är bra nya och fräscha saker jag använder.
    varför skulle en dermaroller vara en dyr sak? när skönhets salonger köper in ett helt lager med såna till ett rimligt pris. tror inte dom betalar 500:- st för kanske 500 stycken. sen är det ofta perssoner som själva jobbar i salong eller har jobbat i salong som säljer de på tradera och dessutom till och med tjänar på att sälja dom "billigt" som du tycker.
  • miyouuss
    Längtandsfull skrev 2011-03-19 20:54:54 följande:
    oftast är det så att man får vad man betalar för.
    sen har det hänt att det sålts begagnade rollers. vem vill ha det?
    såklart är det viktigt att information finns där du beställer rollern så att inte sådant förekommer. och det borde väl folk förstå som ger sig in i något som det här?
  • miyouuss

mitt tipps till er med djupare bristningar, längre nålar! jag kör med 2,5 nu, och nu börjar det hända grejer jämfört med 1,0

Svar på tråden dermaroller, erfarenhet?