• Gifflan

dermaroller, erfarenhet?

miyouuss skrev 2011-03-13 19:57:56 följande:
    jag har gjort 3 behandlingar och jag ser 50% förbättring, då har jag använt mig av 1,0 dermaroller. men har nu beställt en 2,5 efterssom att 1,0 inte tränger in i det djupaste. har väldigt lite bristningar så jag tror att jag kan bli helt av med dom efter 2 behandlingar till med 2,5
    Tänk på att om du har djupa ärr eller celluliter som sitter djupt så behöver du en dermstamp istället för att komma ner på djupet och "lyfta" själva gropen. Problemet med dermaroller om man nu bara har enstaka gropar och ärr är att man rullar frisk hud istället för att bara behandla sjäva problemet.

Bpde demastamp och dermarollers i alla möjliga storlekar finns att beställa mot postförskott på www.dermarollern.se
  • Gifflan
    Tazzme skrev 2011-08-03 20:32:20 följande:
    Puffar tråden lite då jag skulle vilja fråga några saker om rollning.

Först undrar jag vilket märke på rollarna ni använder? Har hittat såna här (lh3.googleusercontent.com/_fza-4wRFvCQ/TZhSwK...) som verkar förmånliga och som jag kan beställa från Finland (bor nämligen i Finland). Är det såna ni använt, eller andra märken?
    Svårt att veta vilka man "vågar" köpa...

Sen undrar jag också ifall ni vet hur det funkar om man går på behandling på salong i Sverige. Här verkar man inte få behandla med längre nålar än 0.5 mm på salong. De längre nålarna, 1.5 mm och uppåt får tydligen endast läkare behandla med. Då jag läst om dermarollers på finska nätforum verkar ju folk vara livrädda för att använda längre nålar än typ 0.75 mm eftersom man tydligen inte ens använder så långa nålar på skönhetssalonger och många tycker att folk som köper hemmarollers är dumma i huvudet... För hur ska man kunna behandla sig hemma med nåt som kräver läkarutbildning här, menar folk. Fast å andra sidan så kan man väl nog vara rätt (onödigt?) försiktig med dylika nyheter här i Finland ibland...

Hade först tänkt beställa hem en 2.0 mm, eftersom det verkar vara den längd som krävs för att få bort bristningar efter graviditeter, men nu har jag blivit lite tveksam... Vågar jag verkligen köpa så långa nålar, eller borde jag testa först med kortare nålar?
    Du klar dig med 1 mm eller 1,5 mm eftersom man inte behöver komma djupare ner i dermis för att det skall bli resultat enligt någon expert läkare på nätet.

Jag tror de flesta märkena är ganska lika så länge det är titanium nålar så döm håller för många rullningar.

Har du djupare gropar och ärr så måste du nästan köra med en dermastamp då rollern tar bättre på typ bristningar och inte djupa gropar.

Du kan ju alltid köpa ett paket där du får både roller och stamp för 699 kronor

dermastamp.se/roller-stamp-p-54.html
Svar på tråden dermaroller, erfarenhet?