• Äntligen dax

Ni som blivit gravida direkt efter missfall - hur har det gått?

Hur har det gått för er som blivit gravida direkt efter MF/MA, d.v.s. ingen mens mellan? Har läst här på FL att en del fått tidiga missfall efter detta. Berätta gärna i vilken vecka ni fick ert missfall också. Behöver råd om hur jag ska göra. Orkar inte gå igenom ytterligare ett missfall som kanske bara beror på att kroppen inte är redo utan då väntar jag hellre en mens. Känner mig så kluven eftersom alla läkare rekommenderar olika.

• Svar på tråden Ni som blivit gravida direkt efter missfall - hur har det gått?
  • Lovewarrior

I december fick jag reda på att jag fått MA. Det var sammanlagt 5 läkare som kollade på mig innan dom sa att det inte var normalt för veckan och därför måste ha avstannat några veckor tidigare. Fick cytotec. Jag fick neg på testet jag fick med frän Sjukhuset 2 veckor efter men plussade flera veckor på gravtest jag hade hemma. Sen för Ca 3-4 veckor sedan såg man inget andra streck så jag antar att det var helt negativt.

Nu i veckan tog jag först ett clearblue som tickade lääääääääänge tills det dök upp ?gravid 1-2 veckor?. Gick och köpte stickor och på ett sänt var det inget andra streck, möjligen om man stirrade så skymtades något. Väntade några dagar till och tog ett till sånt där med en sticka (som ser ut som en remsa från RFSU) denna gång såg man ett andra streck, lika tydligt/otydligt som förra gången jag var gravid när jag testade samma dag jag skulle få mens) ska jag lita på att jag är gravid nu igen?

Jag har 6 stickor till som jag tänker att jag ska ta med några dagars mellanrum för att se om det blir starkare. Känns bara inte troligt att vi har lyckats på första försöket igen? Och nu med ingen mens emellan!

• Tjofsan01
    Äppeljuicen skrev 2018-11-16 11:53:45 följande:

Hej allesammans! Hade ett ma hösten 2015 då började jag blöda i vecka 9 och fostret var mätt att vara i vecka 5 och skrev redan då i denna tråden.

Blev gravid direkt efter och har idag 2 barn födda juli 2016 och september 2017.

13 september plussade vi med trean och igår i v 14(13+2) visade det tidiga ultraljudet att fostret var dött sen vecka 7 ungefär. Jag hade känt på mig det sen vecka 8 ungefär då symtom försvann och jag mådde så bra så jag och sambon var beredda på att det var så.

Nästa torsdag ska vi få hjälp med abort av fostret, troligtvis med medicin, om det inte kommer ut av sig självt innan dess...

Så nu! Behöver jag ännu fler solskenshistorier om hur tidigt det satt sig med en ny graviditet för er. Man känner sig ändå ganska ensam i det här just nu och jag vill bara känna lite extra hopp från andra även om jag haft tur med att bli gravid fort tidigare.

Hej jag vet att det är långsökt men hur har det gått?

Har själv två friska barn med enkla och okomplicerade graviditeter innan jag nu fått två missfall på rad och önskar inget mer än att bli gravid direkt. Helst innan mensen ens hinner komma.

Någon som följer tråden längre?

:(
  • Äppeljuicen
    Tjofsan01 skrev 2019-11-21 22:22:59 följande:

Har själv två friska barn med enkla och okomplicerade graviditeter innan jag nu fått två missfall på rad och önskar inget mer än att bli gravid direkt. Helst innan mensen ens hinner komma.

Hej! Vi bestämde oss för att vänta med barnagörandet och det satte sig på andra försöket! Jag plussade 1 juli och är nu i v. 24+4. Lite komplikationer den här graviditeten men bebis verkar må bra ändå. :)
  • Tjofsan01
    Äppeljuicen skrev 2019-11-23 16:01:00 följande:

Hej! Vi bestämde oss för att vänta med barnagörandet och det satte sig på andra försöket! Jag plussade 1 juli och är nu i v. 24+4. Lite komplikationer den här graviditeten men bebis verkar må bra ändå. :)

Åh va roligt att höra! Jag håller mina tummar att ni slipper mer komplikationer nu. :)
  • Daphodil
    Tjofsan01 skrev 2019-11-21 22:22:59 följande:

Hej! Kort efter mitt missfall sökte jag bland medicinska studier i detta ämne, och i de studier jag hittade sågs ingen risk att försöka direkt efter missfall. Tvärtom var det störst chans att bli gravid de första tre månaderna efter missfallet. Lycka till!
  • Elsen

Hej! Så glad att jag hittade den här tråden, behöver all uppmuntran jag kan få nu. Hoppas det finns någon kvar här som är aktiv :)

Fick konstaterat mf 25e nov, var då i v 5+4 om jag minns rätt. Blödde i ca en vecka, efter det hade jag rosa/bruna flytningar i några dagar. I torsdags hade det i princip slutat helt och då kunde jag inte hålla mig längre så vi började sexa igen. Nu hoppas jag att vi inte missade en äl under tiden jag hade de där flytningarna, känt mig konstig i kroppen till och från i några dagar men trodde det var hormoner efter missfallet. Hade ingen aning om att äl kunde komma igång så tidigt igen förrän jag var in och läste här. NC tror att jag kommer ha äl på onsdag men tempar inte så antar att den gissar utifrån tidigare cykler. Beställde äl-test idag för första gången, så frustrerande att inte ha någon koll alls.

• Miniflin
    Elsen skrev 2019-12-08 12:25:20 följande:

Hej! Så glad att jag hittade den här tråden, behöver all uppmuntran jag kan få nu. Hoppas det finns någon kvar här som är aktiv :)

Fick konstaterat mf 25e nov, var då i v 5+4 om jag minns rätt. Blödde i ca en vecka, efter det hade jag rosa/bruna flytningar i några dagar. I torsdags hade det i princip slutat helt och då kunde jag inte hålla mig längre så vi började sexa igen. Nu hoppas jag att vi inte missade en äl under tiden jag hade de där flytningarna, känt mig konstig i kroppen till och från i några dagar men trodde det var hormoner efter missfallet. Hade ingen aning om att äl kunde komma igång så tidigt igen förrän jag var in och läste här. NC tror att jag kommer ha äl på onsdag men tempar inte så antar att den gissar utifrån tidigare cykler. Beställde äl-test idag för första gången, så frustrerande att inte ha någon koll alls.

Hej! Jag hittade in i tråden idag. Fick missfall 28 november, var då i v. 8 (7+4). Jag hade blött i ca 4 dagar innan jag kände hur en klump gled ur mig. Det hände på jobbet så jag smet bara så fort jag kunde helt förstörd. hade dock känt på mig att allt inte var som det skulle. Jag hade pratat mycket med min BM om mina blödningar som jag tyckte kändes onormala men hon försäkrade mig om att det var normalt med blödningar. Jag hade inte speciellt ont vilket gjorde att jag ändå hade lite hopp. Men när klumpen kom ut försvann allt hopp, det var nog det jobbigaste. Dagen efter hade jag UL och det visade på att allt var borta. Jag slutade blöda ca 2 dagar efter. När jag pratade med min barnmorska efter att jag fick missfallet rådde hon mig att fortsätta äta folsyra och börja försöka när vi känner oss redo. Läkaren som gjorde vårt UL sa att det inte finns någon speciell tidsram när man ska och inte ska försöka bli gravid, man ska göra det som känns bäst. Vi kommer såklart försöka direkt. Jag känner att det jag behöver är att bli gravid igen. Min allra bästa kompis fick veta att hon var gravid ca 2 veckor efter mig och en på jobbet är gravid, så det är mycket graviditeter runt mig och vill så gärna vara där själv också. Jag tror dock att jag ska hoppa ägglossningstester den här gången och försöka köra på att ha sex när vi vill ha sex, inte för att vi måste. Det tog oss bara ca 1,5-2 månader att bli gravida sist så jag hoppas det går lätt den här gången också. Vi vill så gärna ha vårt lilla knyte!! 
  • Linhan89

Säger detsamma! Fick konstaterat MA den 26/11, allt kom ut av sig självt på sjukhuset (hade kraftiga smärtor så fick åka ambulans å få morfin) inga rester kvar. Blödde knappt något efteråt, helt fri ca sex dagar efter MA. Nu har det gått drygt två veckor sedan och känner mig normal i kroppen igen. Efter samtal med BM så fick vi okej att ha sex och prova igen när som vi var redo.

Har lite känning idag på att kanske ägglossningen eller mensen kan vara på g, hoppas på något utav dom så det inte är något annat.

Men fick VUL på gyn när jag va där och de kunde då se att allt var ute, slemhinnan va ca 9mm kvar. Fick också ta blodprov med två dagars mellanrum för att se så hcg nivåerna sjönk. Och det sjönk kraftigt, från 488 till 110. Tror jag ska ta gravtest för att se så det är negativt.

Önskar dig lycka till och hoppas att vi kan följas åt här och få uppleva pluset igen!
  • Linhan89

Säger detsamma! Fick konstaterat MA den 26/11, allt kom ut av sig självt på sjukhuset (hade kraftiga smärtor så fick åka ambulans å få morfin) inga rester kvar. Blödde knappt något efteråt, helt fri ca sex dagar efter MA. Nu har det gått drygt två veckor sedan och känner mig normal i kroppen igen. Efter samtal med BM så fick vi okej att ha sex och prova igen när som vi var redo.

Har lite känning idag på att kanske ägglossningen eller mensen kan vara på g, hoppas på något utav dom så det inte är något annat.

Men fick VUL på gyn när jag va där och de kunde då se att allt var ute, slemhinnan va ca 9mm kvar. Fick också ta blodprov med två dagars mellanrum för att se så hcg nivåerna sjönk. Och det sjönk kraftigt, från 488 till 110. Tror jag ska ta gravtest för att se så det är negativt.

Önskar dig lycka till och hoppas att vi kan följas åt här och få uppleva pluset igen!
  • knorvan289

Jag fick missfall i vecka 6+0 för en månad sedan, blödde och hade ont i en vecka ungefär. Grät desto längre. Hcg-nivåerna var nere runt 15 när jag sökte vård för blödningen och bara två dagar senar låg de på under 3. Strecket blev aldrig superstarkt med den graviditeten och symtomen avtog redan några dagar innan blödningen började.

Vi hade inga större förhoppningar på att bli gravida direkt men igår plussade jag igen! ÄL kom alltså ca 2-3 veckor efter blödningens start och det tog sig direkt, så himla häftigt!! Är nu i vecka 3+5 (tror vi) så det är supertidigt men jag har en bra känsla då plusset blir starkare och hoppas att det ska gå vägen denna gång<3

Jag ska försöka få ett tidigt VUL så fort man kan hitta hjärtslag, det skulle kännas bra att få veta ?i tid? om allt går som det ska eller inte.

Hoppas ni andra får bli gravida snart igen, jag vet att det är det enda man tänker på och själv var jag faktiskt rätt deppig och nere innan nya plusset..

Svar på tråden Ni som blivit gravida direkt efter missfall - hur har det gått?