• Tjofsan01

Ni som blivit gravida direkt efter missfall - hur har det gått?

Äppeljuicen skrev 2018-11-16 11:53:45 följande:

Hej allesammans! Hade ett ma hösten 2015 då började jag blöda i vecka 9 och fostret var mätt att vara i vecka 5 och skrev redan då i denna tråden.

Blev gravid direkt efter och har idag 2 barn födda juli 2016 och september 2017.

13 september plussade vi med trean och igår i v 14(13+2) visade det tidiga ultraljudet att fostret var dött sen vecka 7 ungefär. Jag hade känt på mig det sen vecka 8 ungefär då symtom försvann och jag mådde så bra så jag och sambon var beredda på att det var så.

Nästa torsdag ska vi få hjälp med abort av fostret, troligtvis med medicin, om det inte kommer ut av sig självt innan dess...

Så nu! Behöver jag ännu fler solskenshistorier om hur tidigt det satt sig med en ny graviditet för er. Man känner sig ändå ganska ensam i det här just nu och jag vill bara känna lite extra hopp från andra även om jag haft tur med att bli gravid fort tidigare.

Hej jag vet att det är långsökt men hur har det gått?

Har själv två friska barn med enkla och okomplicerade graviditeter innan jag nu fått två missfall på rad och önskar inget mer än att bli gravid direkt. Helst innan mensen ens hinner komma.

Någon som följer tråden längre?

:(
  • Tjofsan01
    Äppeljuicen skrev 2019-11-23 16:01:00 följande:

Hej! Vi bestämde oss för att vänta med barnagörandet och det satte sig på andra försöket! Jag plussade 1 juli och är nu i v. 24+4. Lite komplikationer den här graviditeten men bebis verkar må bra ändå. :)

Åh va roligt att höra! Jag håller mina tummar att ni slipper mer komplikationer nu. :)
Svar på tråden Ni som blivit gravida direkt efter missfall - hur har det gått?