Jag fick först ett mf i v6, blev gravid två veckor senare och fick återigen mf men denna gången i v12. nu är jag gravid en tredje gång, hade en mens mellan och fick häromdagen se ett packande hjärta på vul! Jag tror inte mitt andra mf hade o göra med att jag blev gravid direkt dock, tror det helt enkelt var något som inte stämde med fostret och därför sa kroppen ifrån. Största anledningen till att man ska bästa är väl egentligen för att man ska få läka psykiskt innan man kastar sig in it igen. Bad jag har förstått så finns det inget som visat på att det skulle vara mer riskfyllt att bli gravid direkt igen, är kroppen inte redo så blir man inte gravid.
Allex skrev 2016-02-28 17:06:53 följande:
Hoppar in här i tråden. Fick missfall i tisdags, mitt i en influensa...ingen bra "tajming". Skulle gått in i v11, men så blev det inte. Fruktansvärt förlopp, som en minifödsel... Usch! Men redan idag, 5 dgr efter, så börjar blödningarna avta. Jag var beredd på minst 10-14 dgrs blödningar, det kunde ta så lång tid sa BM. Jag tempade innan och har nu i 2 dgr tempat, mest för att se när den sjunker.....så jag vet att kroppen är klar. Än så länge är tempen i gravidläge. Jag har i princip inga gravidsymptom kvar. Jobbigt dock att magen fortf är lite stor.....det finns ju inget kvar
När tror ni man kan börja anv ältester igen?
Jag tror du kan räkna mf som en mens, kan ta längre tid med men kan även gå fort! :)