• Äntligen dax

Ni som blivit gravida direkt efter missfall - hur har det gått?

Hur har det gått för er som blivit gravida direkt efter MF/MA, d.v.s. ingen mens mellan? Har läst här på FL att en del fått tidiga missfall efter detta. Berätta gärna i vilken vecka ni fick ert missfall också. Behöver råd om hur jag ska göra. Orkar inte gå igenom ytterligare ett missfall som kanske bara beror på att kroppen inte är redo utan då väntar jag hellre en mens. Känner mig så kluven eftersom alla läkare rekommenderar olika.

• Svar på tråden Ni som blivit gravida direkt efter missfall - hur har det gått?
  • Allex

Hoppar in här i tråden. Fick missfall i tisdags, mitt i en influensa...ingen bra "tajming". Skulle gått in i v11, men så blev det inte. Fruktansvärt förlopp, som en minifödsel... Usch! Men redan idag, 5 dgr efter, så börjar blödningarna avta. Jag var beredd på minst 10-14 dgrs blödningar, det kunde ta så lång tid sa BM. Jag tempade innan och har nu i 2 dgr tempat, mest för att se när den sjunker.....så jag vet att kroppen är klar. Än så länge är tempen i gravidläge. Jag har i princip inga gravidsymptom kvar. Jobbigt dock att magen fortf är lite stor.....det finns ju inget kvar

När tror ni man kan börja anv ältester igen?

• Vanja

Jag fick först ett mf i v6, blev gravid två veckor senare och fick återigen mf men denna gången i v12. nu är jag gravid en tredje gång, hade en mens mellan och fick häromdagen se ett packande hjärta på vul! Jag tror inte mitt andra mf hade o göra med att jag blev gravid direkt dock, tror det helt enkelt var något som inte stämde med fostret och därför sa kroppen ifrån. Största anledningen till att man ska bästa är väl egentligen för att man ska få läka psykiskt innan man kastar sig in it igen. Bad jag har förstått så finns det inget som visat på att det skulle vara mer riskfyllt att bli gravid direkt igen, är kroppen inte redo så blir man inte gravid.

Allex skrev 2016-02-28 17:06:53 följande:

Hoppar in här i tråden. Fick missfall i tisdags, mitt i en influensa...ingen bra "tajming". Skulle gått in i v11, men så blev det inte. Fruktansvärt förlopp, som en minifödsel... Usch! Men redan idag, 5 dgr efter, så börjar blödningarna avta. Jag var beredd på minst 10-14 dgrs blödningar, det kunde ta så lång tid sa BM. Jag tempade innan och har nu i 2 dgr tempat, mest för att se när den sjunker.....så jag vet att kroppen är klar. Än så länge är tempen i gravidläge. Jag har i princip inga gravidsymptom kvar. Jobbigt dock att magen fortf är lite stor.....det finns ju inget kvar

När tror ni man kan börja anv ältester igen?

Jag tror du kan räkna mf som en mens, kan ta längre tid med men kan även gå fort! :)
  • Allex

Tack Vanja för ditt svar. Jag har aldrig haft missfall tidigare (tack o lov) och har dåligt med erfarenhet.

• Cfmilla

Jahopp får hoppa in här. Fick MF igår på 4+3 så väldigt tidigt. Kände på mig det ända sedan jag plussade att allt inte stämde. Fick inget tydligt plus och tempen sjönk fort, tydliga grav tecken på fredagen nästan inga på söndag. Idag var testet negativt. Blödde som en vanlig mens igår och idag lite mindre. Fast hade väldigt ont. Bm sa att jag skulle ta det som försenad mens. Ni som fick ett tidigt MF hur länge blödde ni?

• AennilKs

Fick missfall v.4+3 dvs väldigt tidigt, detta var förra veckan och enligt min menskalender ska jag ha ägglossning nu - tror ni det rubbats och inte längre stämmer pga obalans?

Kan vi bli gravida tro?

Vi har haft samlag oskyddat även om vi inte "borde" enligt barnmorskan.

• AennilKs

Efter mf gjorde barnmorska test som visade neg. Antar att om jag plussar snart så är det nytt på gång?

• Vanja
    AennilKs skrev 2016-03-21 20:37:22 följande:

Efter mf gjorde barnmorska test som visade neg. Antar att om jag plussar snart så är det nytt på gång?

Vid tidig? mf så sjunker hcg-nivån oftast väldigt snabbt. Brukar inte ta många dagar innan man testar neg, så jag skulle absolut lite på ett nästa positivt test! Lycka till!
  • Pluttisen
    AennilKs skrev 2016-03-28 18:16:55 följande:

Tänkte mest eftersom ..hmm 11 dagar sedan mf- när borde ägglossningen ske ?

Det är svårt att veta exakt när ens kropp bestämmer att gå tillbaka till det vanliga. Efter mitt ma som jag fick göra medicinsk abort för så räknade jag med en app dagen aborten gjordes till när ägglossning och mens skulle komma. Appen räknade allså ut det åt mig när jag satte mensens första dag då aborten skedde.

Det verkade funka fint för mig, för jag blödde i ca 2 veckor vilket jag la in i appen, sen när appen kom till den dag som den hade räknat att mensen skulle komma, så kom den! appen följde fint hur mensen kom och slutade och vips så blev jag gravid igen på andra månaden efter aborten.

testa att använda en app :) funkade för mig 

• zwp

Den 15/2 var jag på ultraljud. Vi skulle då få se vårt lilla hjärta för första gången men så blev det inte. Jag var i v.12 men fostert måste ha dött tidigt för de såg bara något som liknade en cysta. Jag åkte direkt till gyn och fick tabletter jag skulle stoppa upp för att få ut allting. Två timmar senare började det forsa blod. Mamma och sambon fick hjälpa mig att torka upp allt för det bara rann i ca 3 timmar. (Fick t.o.m köra till akuten och hämta vuxenblöjor då två paket bindor tog slut)

Jag började efter detta svimma och vi åkte till akuten ännu en gång. Jag fick tabletter som skulle sväljas med jämna mellanrum under dagen då allt inte kommit ut ( kändes och såg ut som att jag tappat allt blod i kroppen och lite till)

Jag fortsatte efter detta att blöda i 5 veckor till med sjuka smärtor. Men en dag bara forsade det ut igen i soffan och sängen så jag fick åka in akut. Samma dag blev jag skrapad då jag hade mycket rester kvar och testade fortfarande plus. Nu är det två veckor sedan och jag har nu lite brunaktiga slemmiga flytningar. Är det på väg att försvinna då? När kan jag räkna att mensen eller äl ska komma? Ska jag räkna tabletterna eller skrapningen som "mens"?

Svar på tråden Ni som blivit gravida direkt efter missfall - hur har det gått?