• Äntligen dax

Ni som blivit gravida direkt efter missfall - hur har det gått?

Hur har det gått för er som blivit gravida direkt efter MF/MA, d.v.s. ingen mens mellan? Har läst här på FL att en del fått tidiga missfall efter detta. Berätta gärna i vilken vecka ni fick ert missfall också. Behöver råd om hur jag ska göra. Orkar inte gå igenom ytterligare ett missfall som kanske bara beror på att kroppen inte är redo utan då väntar jag hellre en mens. Känner mig så kluven eftersom alla läkare rekommenderar olika.

• Svar på tråden Ni som blivit gravida direkt efter missfall - hur har det gått?
  • Monsan

Puffar denna tråd.. jag fick bekräftat missfall igår då jag precis gått in i v.8.. Nu startar jag jakten på nästa plus.. hoppas på att kroppen kommer igång snabbt med äl om 14-18 dagar.. fick ett MA i mars förra året, blev gravid direkt i april och sonen föddes för 4.5 månad sen.. det är med andra ord inte omöjligt.. :).

• ohanna

Vad skönt att läsa den här tråden! Jag fick ett tidigt mf i vecka 5+2 för ganska precis en månad sedan. Gick fort, blödde bara tre dagar och fick neg på stickan någon dag efter att blödningarna slutat. Plussade igen för en vecka sedan så kroppen måste ha kommit igång direkt. Är nu livrädd för ett nytt missfall och vågar knappt vara glad men blev lite tröstad av att läsa inläggen här. Tror mig veta när jag hade äl så räknar att jag är i vecka 4+5 nu. Första milstolpen är att ta sig förbi 5+2 den här gången!

• Monsan
    ohanna skrev 2016-06-23 21:13:40 följande:

Vad skönt att läsa den här tråden! Jag fick ett tidigt mf i vecka 5+2 för ganska precis en månad sedan. Gick fort, blödde bara tre dagar och fick neg på stickan någon dag efter att blödningarna slutat. Plussade igen för en vecka sedan så kroppen måste ha kommit igång direkt. Är nu livrädd för ett nytt missfall och vågar knappt vara glad men blev lite tröstad av att läsa inläggen här. Tror mig veta när jag hade äl så räknar att jag är i vecka 4+5 nu. Första milstolpen är att ta sig förbi 5+2 den här gången!

Åh vad roligt.. stort grattis.. hoppas det går lika snabbt för mig.. dock väldigt starkt positivt på stickan än.. jag förstår hur du känner.. jag var jätte orolig när jag väntade sonen att det skulle sluta som graviditeten innan.. då gick jag till v.12 i tron om att jag var gravid, men den hade avstannat i v.6.. kände mig totalt lurad av min egen kropp.. som tur var blev jag gravid direkt och det slutade bra.. äter du folsyra?
  • ohanna
    Monsan skrev 2016-06-23 22:28:09 följande:

Åh vad roligt.. stort grattis.. hoppas det går lika snabbt för mig.. dock väldigt starkt positivt på stickan än.. jag förstår hur du känner.. jag var jätte orolig när jag väntade sonen att det skulle sluta som graviditeten innan.. då gick jag till v.12 i tron om att jag var gravid, men den hade avstannat i v.6.. kände mig totalt lurad av min egen kropp.. som tur var blev jag gravid direkt och det slutade bra.. äter du folsyra?

Tack! Jag håller tummarna för dig ???? Så tråkigt att du behövde gå igenom ett missfall igen! Jag förstår helt det där med att känna sig lurad av sin egen kropp, för mig blev det ju mf dock och inte MA men jag kände mig så förrådd av kroppen ungefär. Fasade verkligen för att få första mensen efteråt för det kändes olidligt, som tur var hann jag ju aldrig dit. Hoppas att denna graviditet får gå vägen! Förra graviditeten åt jag inte folsyra, nu köpte jag det direkt jag plussade igen.
  • Monsan
    ohanna skrev 2016-06-23 22:38:00 följande:

Tack! Jag håller tummarna för dig ???? Så tråkigt att du behövde gå igenom ett missfall igen! Jag förstår helt det där med att känna sig lurad av sin egen kropp, för mig blev det ju mf dock och inte MA men jag kände mig så förrådd av kroppen ungefär. Fasade verkligen för att få första mensen efteråt för det kändes olidligt, som tur var hann jag ju aldrig dit. Hoppas att denna graviditet får gå vägen! Förra graviditeten åt jag inte folsyra, nu köpte jag det direkt jag plussade igen.

Ja, det känns så himla surt.. den här graviditeten var mer önskad än planerad.. har alltid velat ha täta barn, men trodde aldrig vi skulle plussa på första mensen utan att ens försöka.. hur långt efter testade du negativt och använde du äl stickor för att pricka in äl.. tänkte om du har några tips.. vill ju gärna slippa få nästa mens.. :)..
  • Nonym

Fick ma i v 9 på midsommarafton förra året (konstaterades veckan efter) embryot hade troligen slutat utvecklas runt v 6.

I år firar vi midsommarafton med vår dotter på 2,5 månader, så det tog sig direkt och gick bra efter ma:t (plussade 2:a augusti)

• Äppeljuicen

Hade också ett MA som startade 8+5, 8 september. Det hade stannat av i v.5-6 visade det sig när jag uppsökte gynakuten dagen efter.

Jag är en av dom som hade turen att bli gravid med en gång utan någon mens emellan, med tvillingar. Dock fortsatte bara en att utvecklas och idag är jag i v.40+0. Väntar på att pyret ska vilja titta ut.

Det jag lärde mig som nygravid igen var att man letade blod på pappret vid varje toalettbesök, samt gick på toaletten så fort man kände av att det kanske rann till lite extra. Dock är ju ökade flytningar ett tecken på graviditet.

Jag tänkte hålla koll så det inte blev ett MA igen genom att fortsätta kissa på stickor ett par gånger i veckan. Till slut började de bli ljusare, men det är helt normalt. Det gjorde mig bara ännu mer orolig.

Det är lättare sagt än gjort men att bara slappna av och tänka framåt istället för att oroa sig för ännu ett mf/ma är det bästa man kan göra. Även om det händer så är två mf på raken inte alls så vanligt, och det är vanligare att en graviditet fortskrider än slutar i mf.

Ha en glad midsommar och heja er!

• ohanna
    Monsan skrev 2016-06-24 11:41:38 följande:

Ja, det känns så himla surt.. den här graviditeten var mer önskad än planerad.. har alltid velat ha täta barn, men trodde aldrig vi skulle plussa på första mensen utan att ens försöka.. hur långt efter testade du negativt och använde du äl stickor för att pricka in äl.. tänkte om du har några tips.. vill ju gärna slippa få nästa mens.. :)..

Samma här, det var oplanerat men väldigt önskat från vår sida. Jag blödde i tre dagar, sedan visade stickan neg typ fyra dagar efteråt. Snabbt med andra ord. Gjorde inget särskilt för att bli gravid igen, trodde väl att cykeln skulle ta längre tid på sig att komma igång. Har alltså ingen riktig aning om när jag hade äl, men tror att det var ca en vecka efter blödningen slutade. Det stämmer med min cykel (förutsatt att den kom igång som vanligt direkt) och med veckorna som CB Digital gav mig nu när jag plussade. Fick en liten miniblödning på det datumet jag tror att jag hade äl också
  • Pyse

Hej, jag fick missfall igår. Känns så tråkigt. Vi blev gravida på första försöket, vilket var kul, men känns jobbigt nu när missfallet var ett faktum. Snälla ge mig hopp om att det finns chans att bli gravid igen vid nästa ägglossning.

• thersee

Tråkigt att höra om ditt missfall. Jag hade själv ett missfall i början av augusti och fick vänta runt 6 veckor på min första ägglossning, men på den blev jag gravid igen (plussade i förra veckan). Så man kan absolut bli gravid direkt.

Svar på tråden Ni som blivit gravida direkt efter missfall - hur har det gått?