• Äntligen dax

Ni som blivit gravida direkt efter missfall - hur har det gått?

Hur har det gått för er som blivit gravida direkt efter MF/MA, d.v.s. ingen mens mellan? Har läst här på FL att en del fått tidiga missfall efter detta. Berätta gärna i vilken vecka ni fick ert missfall också. Behöver råd om hur jag ska göra. Orkar inte gå igenom ytterligare ett missfall som kanske bara beror på att kroppen inte är redo utan då väntar jag hellre en mens. Känner mig så kluven eftersom alla läkare rekommenderar olika.

• Svar på tråden Ni som blivit gravida direkt efter missfall - hur har det gått?
  • fernandasmamma

Hej!
    Är det någon av er som får ont när ni har ägglossning?
    Alltså inte i livmodern direkt men mellan benen?
    Och blir grymt sugen på att ligga?

Jag hade så i Oktober runt ägglossningen, och hade såna känningar igår..
    Så vet inte om det var äl eller bara min kropp som beter sig knas efter missfallet..

• frestelsen
    pannkakan87 skrev 2016-01-12 10:17:40 följande:

Jag tar 1/4 albyl minor om dagen, på morgonen tillsammans med folsyran. Jag har inte känt några bieffekter eller nånting. Är helt som vanligt :) Gick in i vecka 7 idag och har vul den 2 februari då får vi se om det är nåt litet hjärta som pickar.

Jag började ta direkt efter plusset. :)

Men när började du ta den? Efter äl?
  • Pluttisen

Jag hoppar in här jag också nu när tråden är levande, googlade runt efter olika erfarenheter bland dem som fått MA tidigare o så.

Jag var på RUL två dagar innan jag skulle gå in i v.20 och tyvärr visade det sig att bebi keks hade dött i vecka 13, så hela nästan 7 veckor hade jag burit på en död bebi keks :/
    Snopet som fan*..men tisdagen den 12:e januari fick jag föda ut allt i en skål i toan på kvinnokliniken, bölade otroligt mycket när jag krystade ut allt...så känslomässigt.

Började sluta blöda i förrgår och kunde inte hålla mig längre ifrån att inte ha sex..jag var helt tokig i kroppen.
    Nu har blödningen verkligen slutat helt och vi har haft sex två gånger denna vecka, 1 i förrgår och en gång igår..så otroligt skönt..saknaden efter samlag har varit så stor, samtidigt som längtan att kunna skapa "sockan" har dragit ens humör upp och ner.

Jag hoppas, vi hoppas att jag ska bli gravid snart,så man kanske får en december bebis :)

• frestelsen
    Pluttisen skrev 2016-01-21 14:54:08 följande:

Jag hoppar in här jag också nu när tråden är levande, googlade runt efter olika erfarenheter bland dem som fått MA tidigare o så.

Jag var på RUL två dagar innan jag skulle gå in i v.20 och tyvärr visade det sig att bebi keks hade dött i vecka 13, så hela nästan 7 veckor hade jag burit på en död bebi keks :/

Snopet som fan*..men tisdagen den 12:e januari fick jag föda ut allt i en skål i toan på kvinnokliniken, bölade otroligt mycket när jag krystade ut allt...så känslomässigt.

Började sluta blöda i förrgår och kunde inte hålla mig längre ifrån att inte ha sex..jag var helt tokig i kroppen.

Nu har blödningen verkligen slutat helt och vi har haft sex två gånger denna vecka, 1 i förrgår och en gång igår..så otroligt skönt..saknaden efter samlag har varit så stor, samtidigt som längtan att kunna skapa "sockan" har dragit ens humör upp och ner.

Jag hoppas, vi hoppas att jag ska bli gravid snart,så man kanske får en december bebis :)

Beklagar :( tänk på att det kan ta en stund att få äl. Kroppen kan va lite snurrig i början. Jag blödde nästan en hel månad och va super stressad för att bara försöka igen på en gång. Tyvärr ville min kropp inte alls. Men nu har jag äntligen äl på ingång och känner stora hopp för denna månad. Försök ta det lite lugnt så här i början är mitt tips. Man blir mer besviken när man ligger i för mycket o inget händer:( har du fått negativa gravtest än?
  • Pluttisen
    frestelsen skrev 2016-01-21 15:00:53 följande:
    Beklagar :( tänk på att det kan ta en stund att få äl. Kroppen kan va lite snurrig i början. Jag blödde nästan en hel månad och va super stressad för att bara försöka igen på en gång. Tyvärr ville min kropp inte alls. Men nu har jag äntligen äl på ingång och känner stora hopp för denna månad. Försök ta det lite lugnt så här i början är mitt tips. Man blir mer besviken när man ligger i för mycket o inget händer:( har du fått negativa gravtest än?

Har inte tagit något grav test efter aborten, vi kör helt enkelt med att bara ha sex så får vi se när det tar sig.
    Jag var bara så otroligt kåt i förrgår att kroppen skakade att det var bara att ha sex, för det var inte klokt vad bra jag mådde efteråt sen.
    Vi hoppas att det tar sig fort men det är som du säger kroppen kan ta tid.

• frestelsen
    Pluttisen skrev 2016-01-21 16:14:32 följande:

Har inte tagit något grav test efter aborten, vi kör helt enkelt med att bara ha sex så får vi se när det tar sig.

Jag var bara så otroligt kåt i förrgår att kroppen skakade att det var bara att ha sex, för det var inte klokt vad bra jag mådde efteråt sen.

Vi hoppas att det tar sig fort men det är som du säger kroppen kan ta tid.

Men de är ju bra. Kåt= kroppen vill göra barn:)

Men tänk på att de kan va bra o se om hcg är borta så du inte tror det tagit sig o så är de gamla hcg kvar.

Jag hade positivt gravtest hela månaden och sen va de lite svagt nån vecka efter förstabim.
  • Pluttisen
    frestelsen skrev 2016-01-21 16:53:37 följande:
    Men de är ju bra. Kåt= kroppen vill göra barn:)

Men tänk på att de kan va bra o se om hcg är borta så du inte tror det tagit sig o så är de gamla hcg kvar.

Jag hade positivt gravtest hela månaden och sen va de lite svagt nån vecka efter förstabim.

Precis :) kroppen säger ju till när den är redo.

Ja nä precis, har inte haft pengar just nu att kunna köpa någe gravtest, annars är det bara att fortsätta vardagen med det man gör och när man väl är gravid igen så kommer det ju märkas så småningom :)

Är du gravid igen?

• frestelsen
    Pluttisen skrev 2016-01-25 14:16:55 följande:

Precis :) kroppen säger ju till när den är redo.

Ja nä precis, har inte haft pengar just nu att kunna köpa någe gravtest, annars är det bara att fortsätta vardagen med det man gör och när man väl är gravid igen så kommer det ju märkas så småningom :)

Är du gravid igen?

Nä, har äl igår/idag. Är orolig för att maken inte vill kliva på idag haha. Vi hade sex igår och förrgår men nån dag till vore bra:)
  • Pluttisen
    frestelsen skrev 2016-01-25 14:29:28 följande:
    Nä, har äl igår/idag. Är orolig för att maken inte vill kliva på idag haha. Vi hade sex igår och förrgår men nån dag till vore bra:)

Aldrig vetat när jag haft Äl haha.
    Kör på ni bara så ofta ni vill och orkar :D plusset kan komma när som helst

Svar på tråden Ni som blivit gravida direkt efter missfall - hur har det gått?