• Äntligen dax

Ni som blivit gravida direkt efter missfall - hur har det gått?

Hur har det gått för er som blivit gravida direkt efter MF/MA, d.v.s. ingen mens mellan? Har läst här på FL att en del fått tidiga missfall efter detta. Berätta gärna i vilken vecka ni fick ert missfall också. Behöver råd om hur jag ska göra. Orkar inte gå igenom ytterligare ett missfall som kanske bara beror på att kroppen inte är redo utan då väntar jag hellre en mens. Känner mig så kluven eftersom alla läkare rekommenderar olika.

• Svar på tråden Ni som blivit gravida direkt efter missfall - hur har det gått?
  • AennilKs

Jag går förmodligen in i vecka 8 nu imorgon, efter missfallet i februari! Lite läskigt men håller tummarna.

• Ggrahnen
    zwp skrev 2016-04-05 16:59:50 följande:

Den 15/2 var jag på ultraljud. Vi skulle då få se vårt lilla hjärta för första gången men så blev det inte. Jag var i v.12 men fostert måste ha dött tidigt för de såg bara något som liknade en cysta. Jag åkte direkt till gyn och fick tabletter jag skulle stoppa upp för att få ut allting. Två timmar senare började det forsa blod. Mamma och sambon fick hjälpa mig att torka upp allt för det bara rann i ca 3 timmar. (Fick t.o.m köra till akuten och hämta vuxenblöjor då två paket bindor tog slut)

Jag började efter detta svimma och vi åkte till akuten ännu en gång. Jag fick tabletter som skulle sväljas med jämna mellanrum under dagen då allt inte kommit ut ( kändes och såg ut som att jag tappat allt blod i kroppen och lite till)

Jag fortsatte efter detta att blöda i 5 veckor till med sjuka smärtor. Men en dag bara forsade det ut igen i soffan och sängen så jag fick åka in akut. Samma dag blev jag skrapad då jag hade mycket rester kvar och testade fortfarande plus. Nu är det två veckor sedan och jag har nu lite brunaktiga slemmiga flytningar. Är det på väg att försvinna då? När kan jag räkna att mensen eller äl ska komma? Ska jag räkna tabletterna eller skrapningen som "mens"?

Usch vad hemskt!! Jag fick också åka in akut på grund av blödningarna. Läkaren tog en tång och plockade ut rester. Det gjorde riktigt ont och efteråt svimmade jag av blodbrist och smärtor. Fick ligga kvar över natten..

Vi försökte räkna med äl två tre veckor efter ma. Men blev inte gravida då. Jag fick en mens till och tog sen ägglossningstester. Då blev vi gravid igen! Är idag i v18. Stort lycka till!! Även om det känns som att man aldrig ska komma över det, så lyckas man tillslut bearbeta det.. Framförallt när lyckan kommer igen. Den kommer för dig också!
  • Malva2015

Jag fick MA i vad jag trodde var vecka 10 men den dog v 8. Detta var i slutet av dec.

Nu är jag i vecka 13 och har sett bebben sprattla två gånger på ul redan. Blev alltså gravid igen i februari. Vi tror att detta ska gå bra nu. Men det har varit en jobbig resa till v 12. Lycka till alla!

• Malva2015

Jag fick MA i vad jag trodde var vecka 10 men den dog v 8. Detta var i slutet av dec.

Nu är jag i vecka 13 och har sett bebben sprattla två gånger på ul redan. Blev alltså gravid igen i februari. Vi tror att detta ska gå bra nu. Men det har varit en jobbig resa till v 12. Lycka till alla!

• Malva2015

• Cfmilla

Jag tror jag plussat! Fick ett tidigt mf i V5 i mars, fick en mens mellan och nu på äl+9 plussade jag svagt!!

• Florcita

Jag går också i liknande funderingar som TS. Jag fick reda på mitt ma den 25 april vid rul. Två dagar efter fick jag ta cytotec, blödde i ca 4-5 dagar. 12-15 dagar senare började jag få smärta i mina äggstockar och vita flytningar. Nu ca 20 dagar senare har jag stickningar i äggstockarna och i livmodern, ont i ena höften (som foglossningen vid min förra grav), yrsel till och från, finnar och så drar det lite i sidorna av magen. Precis så här kände jag vid min förra graviditet men när jag pratade med sköterska på kvinnokliniken sa dom att det lät osannolikt med en ägglossning så tidigt efter mitt ma.

Blir förvirrad, lurar min kropp mig, är det obalansen efter ma jag känner. Håller på att bli knäpp.

• Florcita

[quote=76646345][quote-nick]Florcita skrev 2016-05-21 19:10:05 följande:[/quote-nick]Jag går också i liknande funderingar som TS. Jag fick reda på mitt ma den 25 april vid rul. Två dagar efter fick jag ta cytotec, blödde i ca 4-5 dagar. 12-15 dagar senare började jag få smärta i mina äggstockar och vita flytningar. Nu ca 20 dagar senare har jag stickningar i äggstockarna och i livmodern, ont i ena höften (som foglossningen vid min förra grav), yrsel till och från, finnar och så drar det lite i sidorna av magen. Precis så här kände jag vid min förra graviditet men när jag pratade med sköterska på kvinnokliniken sa dom att det lät osannolikt med en ägglossning så tidigt efter mitt ma.

Blir förvirrad, lurar min kropp mig, är det obalansen efter ma jag känner. Håller på att bli

12-15 senare är alltså dagar efter första blödardag. Likaså när jag nämner ca 20dagar

Svar på tråden Ni som blivit gravida direkt efter missfall - hur har det gått?