frestelsen skrev 2015-11-19 19:53:19 följande:
Åh en tråd för mig. Fick plus okt 2a 2014 som slutade i mf v. 5+... fick plus en månad efter på bim dagen men fick "mens. Nu i år plus 2a okt 2015 creepy med plus på exakt samma datum.. slutar dock i MA v. 9 med avstannat v.6. Så fick cytotec och slutade blöda ca 12 dagare efter. I måndags. Va inne måndagen innan o då sa hon att de såg ut att blivit infektion i livmodern men allt såg ut at va ute. Så penicillin o antibiotika. Nu har vi legat 2 gånger sen blödningen slutat. Vet inte så mycket då mina gravtest är positiva fortfarande.. har sånna från 10 hcg o testade med ett rfsu 25, som blivit svagare iaf
Va tror ni? Vänta eller köra på?
Jag tänker mest på infektionen. Man ska ju inte ha sex under tiden man blöder ut sitt missfall pga infektionsrisken. Nu har du ju en infektion, tänker om den förvärras?
Annars hade jag inte heller väntat. Har läst kurser om gyn och obstretrik, läste senast igårvkäll om det där rådet vissa ger med att vänta en mens innan man ska bli gravid igen. Det finns inget vetenskapligt bakom detta, det är för att man ska kunna datera graviditeten lättare med en mens emellan. Och det skiter iaf jag fullständigt i! Man har ju ett hum när man blev gravid, sen kan man göra VUL för att datera.