• Äppeljuicen

Ni som blivit gravida direkt efter missfall - hur har det gått?

Chicy skrev 2015-10-06 23:03:41 följande:

Hej girls!

Im man ska våga sig in här igen då...jag plussade 26/8 och missfall 5/10, inte på kontroll 6/10 och gjorde vul, ingen graviditet kunde synas och jag fick cytotex för att allt skulle ut! Började testa med ältester 2 veckor senare som visade plus, minus ohh plus igen...hade hur som helst sex och nu har jag haft liknande symptom som innan jag plussade sist...vågar inte riktigt tro att det kan blivit något direkt, ska testa på söndag 11/10 igen om ingen mens syns till! KAN det inte bara få gå nu...kämpat i två år! Ge mig något att se fram emot, varit ett tufft år nu!

Någon mer som plussat?

Åh hoppas! Själv fick jag antagligen plus på min sticka igår men negativt på digitalt. Ska ta ett nytt på fredag för att se eventuell ökning.
  • Äppeljuicen
    happylife skrev 2015-10-15 20:01:12 följande:

Fick också MF i v 6. Jag väntade typ 5-6 v på min mens.

Trodde jag va gravid igen pga de men icke. Har blodådror kvar på titsen från den graviditeten som slutade i MF. Segt!! Hoppas din mens kommer snarast! Jobbigt att vänta':(

Ååh jag har också kvar ådrorna. De försvann aldrig efter förra graviditeten. Idag fick jag höra av en anhörig på mitt jobb att jag börjat bli rund eftersom hon visste att jag varit gravid men inte fått missfall. Tackar för den liksom. :D
  • Äppeljuicen

Här såg läkaren hjärtat på fostret idag...

...Sen såg han ett till!!

Kan fortfarande inte smälta att vi har två i magen nu direkt efter mf!! Ska i alla fall tillbaka på ul nästa vecka för att konstatera tvillingar och för att se att den ena inte tillbakabildats...

• Äppeljuicen
    annacnummertre skrev 2015-11-18 21:02:59 följande:

FIck MF i förrgår, var bäldigt tidigt, bara på v 4+3 eller liknande. Kan jag räkna detta som en mens då? Känns mer som en kraftig mens egentligen än ett mf?

Förhoppningsvis kan du räkna det som en mens då inte hcg blivit så högt antar jag. Oavsett är det tråkigt att det blev ett mf. ):
  • Äppeljuicen
    annacnummertre skrev 2015-11-18 22:06:11 följande:

Stort grattis, herregud <3

pannkakan87 skrev 2015-11-18 22:25:12 följande:

NEJ SHIT GRATTIS!! Hoppas bägge finns kvar :D så härligt, vilken dröm!!

Haha tack! Så svårt att ta in. Börjar panikskratta emellanåt och det är samma med min sambo :') är i varje fall i v.9 om några dar verkar det som enligt det han mätte. Nu kan jag knappt vänta till nästa ul även om det inte är så långt kvar.
  • Äppeljuicen
    annacnummertre skrev 2015-11-18 22:43:12 följande:

När får ni göra UL igen då? :)

Nästa onsdag.
  • Äppeljuicen
    SSK13 skrev 2015-11-20 08:47:39 följande:

Jag tänker mest på infektionen. Man ska ju inte ha sex under tiden man blöder ut sitt missfall pga infektionsrisken. Nu har du ju en infektion, tänker om den förvärras?

Annars hade jag inte heller väntat. Har läst kurser om gyn och obstretrik, läste senast igårvkäll om det där rådet vissa ger med att vänta en mens innan man ska bli gravid igen. Det finns inget vetenskapligt bakom detta, det är för att man ska kunna datera graviditeten lättare med en mens emellan. Och det skiter iaf jag fullständigt i! Man har ju ett hum när man blev gravid, sen kan man göra VUL för att datera.

Det var det vi kände också. Har ju cellförändringar också och var och nöp bort tester efter missfallet. Hon rådde oss att vänta att försöka skaffa barn igen tills det hela var över, vilket jag tror är för att vi blir remitterade till salgrenska istället för en vanlig mottagning och att det är något mer komplicerat då än om man inte är gravid. Jag kände i alla fall att jag inte ville vänta ett år på att få försöka igen och sen var det säkert redan för sent att inte bli gravid. det är ju inga svåra cellförändringar heller.
  • Äppeljuicen

Hade också ett MA som startade 8+5, 8 september. Det hade stannat av i v.5-6 visade det sig när jag uppsökte gynakuten dagen efter.

Jag är en av dom som hade turen att bli gravid med en gång utan någon mens emellan, med tvillingar. Dock fortsatte bara en att utvecklas och idag är jag i v.40+0. Väntar på att pyret ska vilja titta ut.

Det jag lärde mig som nygravid igen var att man letade blod på pappret vid varje toalettbesök, samt gick på toaletten så fort man kände av att det kanske rann till lite extra. Dock är ju ökade flytningar ett tecken på graviditet.

Jag tänkte hålla koll så det inte blev ett MA igen genom att fortsätta kissa på stickor ett par gånger i veckan. Till slut började de bli ljusare, men det är helt normalt. Det gjorde mig bara ännu mer orolig.

Det är lättare sagt än gjort men att bara slappna av och tänka framåt istället för att oroa sig för ännu ett mf/ma är det bästa man kan göra. Även om det händer så är två mf på raken inte alls så vanligt, och det är vanligare att en graviditet fortskrider än slutar i mf.

Ha en glad midsommar och heja er!

• Äppeljuicen

Hej allesammans! Hade ett ma hösten 2015 då började jag blöda i vecka 9 och fostret var mätt att vara i vecka 5 och skrev redan då i denna tråden.

Blev gravid direkt efter och har idag 2 barn födda juli 2016 och september 2017.

13 september plussade vi med trean och igår i v 14(13+2) visade det tidiga ultraljudet att fostret var dött sen vecka 7 ungefär. Jag hade känt på mig det sen vecka 8 ungefär då symtom försvann och jag mådde så bra så jag och sambon var beredda på att det var så.

Nästa torsdag ska vi få hjälp med abort av fostret, troligtvis med medicin, om det inte kommer ut av sig självt innan dess...

Så nu! Behöver jag ännu fler solskenshistorier om hur tidigt det satt sig med en ny graviditet för er. Man känner sig ändå ganska ensam i det här just nu och jag vill bara känna lite extra hopp från andra även om jag haft tur med att bli gravid fort tidigare.

• Äppeljuicen
    Tjofsan01 skrev 2019-11-21 22:22:59 följande:

Hej jag vet att det är långsökt men hur har det gått?

Har själv två friska barn med enkla och okomplicerade graviditeter innan jag nu fått två missfall på rad och önskar inget mer än att bli gravid direkt. Helst innan mensen ens hinner komma.

Någon som följer tråden längre?

:(

Hej! Vi bestämde oss för att vänta med barnagörandet och det satte sig på andra försöket! Jag plussade 1 juli och är nu i v. 24+4. Lite komplikationer den här graviditeten men bebis verkar må bra ändå. :)
Svar på tråden Ni som blivit gravida direkt efter missfall - hur har det gått?