• Äntligen dax

Ni som blivit gravida direkt efter missfall - hur har det gått?

Hur har det gått för er som blivit gravida direkt efter MF/MA, d.v.s. ingen mens mellan? Har läst här på FL att en del fått tidiga missfall efter detta. Berätta gärna i vilken vecka ni fick ert missfall också. Behöver råd om hur jag ska göra. Orkar inte gå igenom ytterligare ett missfall som kanske bara beror på att kroppen inte är redo utan då väntar jag hellre en mens. Känner mig så kluven eftersom alla läkare rekommenderar olika.

• Svar på tråden Ni som blivit gravida direkt efter missfall - hur har det gått?
  • Pyse

Hej, tror det kan se olika ut. Jag fick missfall i fredags, v 4+6. Började med ytterst lite blod och sedan blev det mer och mer. Börjar avta nu dock. Frågan är hur länge man kommer blöda. Tänker bara på att bli gravid igen.

• thersee
    Pyse skrev 2016-10-10 19:26:44 följande:

Hej, tror det kan se olika ut. Jag fick missfall i fredags, v 4+6. Började med ytterst lite blod och sedan blev det mer och mer. Börjar avta nu dock. Frågan är hur länge man kommer blöda. Tänker bara på att bli gravid igen.

Det kan absolut se väldigt olika ut. Jag blödde i drygt en vecka, jag var i vecka 12 men fostret hade dött runt vecka 5. Jag förstår precis din önskan att bli gravid igen så fort som möjligt, jag tänkte precis likadant, men även det kan ju gå olika fort för alla. 
  • sigge1235

Hej!

Jag hade beskäftat missfall idag och läkaren sa att det inte fanns graviditetsrester kvar, däremot lite tjockare slemhinna 4-7 mm beroende på del av livmodern. Hon sa att jag skulle vänta en mens emellan för att kunna räkna när jag blivit gravid men jag vill inte vänta!! Tror ni kvarvarande slemhinna kan ställa till det?? Någon som blivit rådd att vänta men som ändå inte gjort det? Det var mer än order än ett råd från min läkare ???? men med motiveringen att de ska veta hur långt gången man är. Får gå lite med svansen mellan benen tillbaks om jag blir gravid med andra ord :-P

• snurrigsomfan

Puffar upp tråden då...

Blev skrapad efter MA 11/10. Var då gravid i vecka 8. Blödningarna upphörde 18/10. Kände av min ÄL som jag brukar göra 6-7 dagar efter. Nu väntar jag på vad jag tror blir en mens. Har haft känningar i tjejmagen, har även märkt att jag har slemmiga vita flytningar. Gravtest neg den 7/11. Har inga symtom mer än lite trötthet och molande värk. Har vid flertal tillfällen fått springa på toaletten för att det blir blött och då är det falskt larm.

Någon som vart med om liknande efter ett missfall?

När satte eran mens igång igen?

• Vänt A Barn

Jag hade en blödning som min bm trodde var en ägglossningsblödning. I måndags plussade jag men i torsdags var det negativt. Jag är övertygad om att jag fick ett missfall under blödningen (visste inte att jag var gravid) som var 6 november. Jag fick en tid hos BM 23 nov innan jag insåg att fått missfall. Behöver jag få en tidigare tid?

• Saftenärslut

Jag blev gravid på första äl efter missfall :) det slutade i en fullt frisk bebis 1 v efter bf. kan vara bra att boka tid på gyn för ultraljud av livmodern efter missfall för att se så att allt kommit ut. Läkaren rådde mig att vänta en mensturation innan jag försökte bli gravid. Men jag förstod inte meningen med detta.

• Vänt A Barn

Okej, då kanske det är läge att ringa bm på måndag då. Tror inte att de gör ul där så måste ev till sjukhuset då. Verkar dock som att kroppen är tillbaka i gängorna igen för jag fick min mens på väntat datum.

• Lizzojo

Såg att det är

Längesen någon skrev här men det är alltid någon som läser!

Såhär var det för oss. Vi fick missfall i vecka 6+4 nu den 24/3, jättejobbigt... de konstaterade att allt hade kommit ut på gynmottgningen två dagar efter och 4 det efter var gravtestet negativt så jag är glad att det gick fort. Jag passade på att fråga när vi kunde

Föröka igen och han svarade att dem rekommenderar en mens emellan och då frågade jag om det enbart beror på det psykiska eller om det finns någr risker? Då sa han att det enbart beror på det psykiska och det finns ung risker att försöka direkt utan mens

Emellan.

Vi började testa med äl-test några dagar senare och efter ca 4 veckor så sa vi att tåget har nog

Gått för denna gången men dagen efter (första dagen på vår semester) så fick jag för mig att ändå testa och vips så var den glada gubben där, tänk att vi hade helt missat det om vi inte fortsatte testa, så ge inte

Upp!! Och som vanligt tvingade jag sambon till mys varje dag där;) och 9 dagar senare (i förrgår) fick vi vårt plus igen!!

Vet inte om det har med att göra att jag är väldigt fertil eller om det var

Lättare efter missfallet och det jag vill

Säga med detta inlägg är egentligen att Ge inte upp efter missfallet, min ägglossning dröjde 2 veckor mer än vanligt och det är ju såklart vanligt med ännu längre om graviditeten var längre gången. Men kämpa på allihop, styrkekramar!!!

Bim 4/2
  • Äppeljuicen

Hej allesammans! Hade ett ma hösten 2015 då började jag blöda i vecka 9 och fostret var mätt att vara i vecka 5 och skrev redan då i denna tråden.

Blev gravid direkt efter och har idag 2 barn födda juli 2016 och september 2017.

13 september plussade vi med trean och igår i v 14(13+2) visade det tidiga ultraljudet att fostret var dött sen vecka 7 ungefär. Jag hade känt på mig det sen vecka 8 ungefär då symtom försvann och jag mådde så bra så jag och sambon var beredda på att det var så.

Nästa torsdag ska vi få hjälp med abort av fostret, troligtvis med medicin, om det inte kommer ut av sig självt innan dess...

Så nu! Behöver jag ännu fler solskenshistorier om hur tidigt det satt sig med en ny graviditet för er. Man känner sig ändå ganska ensam i det här just nu och jag vill bara känna lite extra hopp från andra även om jag haft tur med att bli gravid fort tidigare.

Svar på tråden Ni som blivit gravida direkt efter missfall - hur har det gått?