• ohanna

Ni som blivit gravida direkt efter missfall - hur har det gått?

Vad skönt att läsa den här tråden! Jag fick ett tidigt mf i vecka 5+2 för ganska precis en månad sedan. Gick fort, blödde bara tre dagar och fick neg på stickan någon dag efter att blödningarna slutat. Plussade igen för en vecka sedan så kroppen måste ha kommit igång direkt. Är nu livrädd för ett nytt missfall och vågar knappt vara glad men blev lite tröstad av att läsa inläggen här. Tror mig veta när jag hade äl så räknar att jag är i vecka 4+5 nu. Första milstolpen är att ta sig förbi 5+2 den här gången!

• ohanna
    Monsan skrev 2016-06-23 22:28:09 följande:

Åh vad roligt.. stort grattis.. hoppas det går lika snabbt för mig.. dock väldigt starkt positivt på stickan än.. jag förstår hur du känner.. jag var jätte orolig när jag väntade sonen att det skulle sluta som graviditeten innan.. då gick jag till v.12 i tron om att jag var gravid, men den hade avstannat i v.6.. kände mig totalt lurad av min egen kropp.. som tur var blev jag gravid direkt och det slutade bra.. äter du folsyra?

Tack! Jag håller tummarna för dig ???? Så tråkigt att du behövde gå igenom ett missfall igen! Jag förstår helt det där med att känna sig lurad av sin egen kropp, för mig blev det ju mf dock och inte MA men jag kände mig så förrådd av kroppen ungefär. Fasade verkligen för att få första mensen efteråt för det kändes olidligt, som tur var hann jag ju aldrig dit. Hoppas att denna graviditet får gå vägen! Förra graviditeten åt jag inte folsyra, nu köpte jag det direkt jag plussade igen.
  • ohanna
    Monsan skrev 2016-06-24 11:41:38 följande:

Ja, det känns så himla surt.. den här graviditeten var mer önskad än planerad.. har alltid velat ha täta barn, men trodde aldrig vi skulle plussa på första mensen utan att ens försöka.. hur långt efter testade du negativt och använde du äl stickor för att pricka in äl.. tänkte om du har några tips.. vill ju gärna slippa få nästa mens.. :)..

Samma här, det var oplanerat men väldigt önskat från vår sida. Jag blödde i tre dagar, sedan visade stickan neg typ fyra dagar efteråt. Snabbt med andra ord. Gjorde inget särskilt för att bli gravid igen, trodde väl att cykeln skulle ta längre tid på sig att komma igång. Har alltså ingen riktig aning om när jag hade äl, men tror att det var ca en vecka efter blödningen slutade. Det stämmer med min cykel (förutsatt att den kom igång som vanligt direkt) och med veckorna som CB Digital gav mig nu när jag plussade. Fick en liten miniblödning på det datumet jag tror att jag hade äl också
Svar på tråden Ni som blivit gravida direkt efter missfall - hur har det gått?