• miyouuss

operera bort bristningar på mage! jag står inte ut!

under hela graviditeten smörjde jag in mig med massa olika oljor och krämer varje dag, jag var jämt och ständigt kladdig på magen av alla krämer. Jag var så rädd att få bristningar!
    Jag var skit mallig hela tiden och stålt över att jag inte hade fått bristningar, i vecka 37+ kom första sprickan, min sambo såg det eftersom jag hade så stor mage då att jag inte kunde se så långt ner som det satt. sen blev det en till och en till. detta hände när magen blev lägre och bebisen sjönk ner, alltså brisningarna är under naveln, inte så mycket men tillräckligt för att irritera mig, efter förlossningen har jag bristningar på framsidan av låren (längst upp) och på rumpan, och på insidan av låren långst upp. dessa bristningar kom efter förlossningen. jag bryr mig inte så mycket om dom. Men just de på magen, jag vill ha bort dom! 

jag vägde 50 innan grav och hade lågt BMI. gick upp 24 kg men var ändå inte "fet" utan som en gravid ska vara. 
    nu väger jag 58 och är nöjd med min vikt och storlek, men bristningarna gör att jag inte ens kan se min egen mage i spegeln, jag mår illa när jag ser den! jag mår riktigt dåligt och tappar lusten till allt, jag tappar lust för min sambo jag tappar lust för att hitta på saker och jag vill bara gräva ner mig?

men till min fråga, jag har sätt att man kan operera bort bristningarna genom att ta bort huden där och sy ihop det vid bikinilinjen, var kan man göra detta pålitligt och hur mycket kostar det? jag vet att det inte finns några andra sätt. och tro mig jag solar minst 2 gånger i veckan så att försöka bleka dem med det har jag redan prövat!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 19:17
    eftersom att många har uppfattat mig som att ha jävligt taskig självkänsla så vill jag förklara den biten.
    jag är väldig social och utåtriktad, jag är inte ett offer som hatar mig själv, det handlar inte om att ha dålig självkänsla, det handlar om att trivas i sin egen kropp, och det gör jag, bortsett från magen, även om jag har bristningar överallt, brösten, rumpan låren osv, så är det magen jag är missnöjd med, jag kan gärna vara fet och ful. men bristningarna på magen vill jag inte ha och så enkelt är det. Min fråga till er var hur mycket det kosta att operera och vart man kan göra det pålitligt. och inte hur låg/hög självkänsla ni tror att jag har. PS. bilden jag la upp på bristningarna var ENDAST de 2-3 första SMÅ bristningarna jag fått! det ser ju såklart inte ut så idag, för då hade det ju inte vart ett problem!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 21:25
    Jag har nu betällt en dermaroller som förmodligen kommer i morgon 3/3
    jag beställde storleken 1,0. hoppas det funkar! någon som har erfarenhet av en sån?

• Svar på tråden operera bort bristningar på mage! jag står inte ut!
  • stor grön drake
    miyouuss skrev 2011-02-28 20:54:44 följande:
    men det spelar ingen roll om de inte syns, för jag kan fortfarande känna dom och huden är fortfarande lös just där. 
    men snälla du!
    Att huden är lös har ju inget med bristningarna att göra! Det tar helt enkelt tid för huden att dra ihop sig efter en graviditet. Det är samma efter att man gått ner mycket i vikt, det tar tid.
    Planerar du fler barn är det verkligen inte att rekomendera att operera eftersom det minskar elasticiteten, och kommer ge mer lös hud nästa gång, eftersom det som finns kvar övertänjs mera.
    Kolla upp produkter typ "belly-bandit" som sägs ha positiv verkan på hudens återhämtningsprocess, bristningarna och lös hud är två helt olika problem.
    Och ett operationsärr kommer kännas -väldigt- mycket mer än vad bristningar gör, mina känns i dagsläget inte alls, men de är sen igen helt läkta .
  • Smulan87

min mage har nog 300 bristningar. jag var SMAL och jättefin innan jag blev gravid. min mage nu i efterhand ser ut som en JÄTTEPUNG, haha, asså den ser ut som CRAP, hade knallröda bristningar skitlänge. de tog 18 månader innan dom hade blekts helt. sedan att magen hänger är ju en sak. visst nu väntar jag bebis två så den hänger inte just nu.

men ts, vi kan byta?

• Smulan87
    miyouuss skrev 2011-02-28 19:44:51 följande:

detta är förta gången jag visar det för någon (förutom min sambo) bara för att bevisa att det är värre än vad ni tror!
    med blixt och utan blixt. 

går det att göra en varnlig bukoperation och få bort dem? har inte delade magmuskler men man borde väl kunna göra det iaf? det är ju ett skönhetsingrepp och då borde man få göra precis vad man själv vill.
    finns det andra alternativ för mig. för dom ska bort!!
    men för fan.. min mage HÄNGER för fan ner? de där kommer du INTE få beviljat, utan du får betala dom små räda strecken själv.
  • Smulan87

Något att bita i TS. Jag är 171 lång, v'gde 62 när jag blev gravid med sonen. var SKITSMAL som ni ser till bilden längst ner i högra hörnet. och de andra bilderna är 2-4 mån efter. DET är bristningar att må dåligt över.

http://www.familjeliv.se/hem/smulan87/gallery/phpiawk96.jpg

• La Lola
    miyouuss skrev 2011-02-28 19:44:51 följande:

detta är förta gången jag visar det för någon (förutom min sambo) bara för att bevisa att det är värre än vad ni tror!
    med blixt och utan blixt. 

går det att göra en varnlig bukoperation och få bort dem? har inte delade magmuskler men man borde väl kunna göra det iaf? det är ju ett skönhetsingrepp och då borde man få göra precis vad man själv vill.
    finns det andra alternativ för mig. för dom ska bort!!
    De syns ju inte...?
    Jobba på ett bättre självförtroende istället.
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Obsidiana

Jag har värre bristningar än TS och jag har inte ens något fint (som ett barn) att skylla på. Hade jättesnygga (sarkastisk) "eldslågor" från låren, upp över höfterna till midjan som dock bleknade och i stort sett försvann när jag hade gått ned i vikt och höll mig där ett tag. Sen har man börjat på Sveriges tuffaste gymnasielinje och har en hel del nyttig nattamat som choklad och cola att tacka för de nya fina flammorna över magen.

Som alla andra säger TS, ta det lugnt och låt de läka ut. De är inte så farliga till att börja med.

• miyouuss
    Smulan87 skrev 2011-02-28 21:16:47 följande:
    men för fan.. min mage HÄNGER för fan ner? de där kommer du INTE få beviljat, utan du får betala dom små räda strecken själv.
    jag hade tänkt att betala det själv! det var vad min fråga i tråden hanlade om, vad det kostar och var
  • miyouuss
    Smulan87 skrev 2011-02-28 21:32:42 följande:
    Något att bita i TS. Jag är 171 lång, v'gde 62 när jag blev gravid med sonen. var SKITSMAL som ni ser till bilden längst ner i högra hörnet. och de andra bilderna är 2-4 mån efter. DET är bristningar att må dåligt över.

http://www.familjeliv.se/hem/smulan87/gallery/phpiawk96.jpg
    jag förstår dig, men om du har rätt att må dåligt över dina som kanske är fler så har jag rätt att må dåligt över mina som är färre, jag tycker inte att de pryder min mage och jag trivs inte med det.
  • miyouuss
    La Lola skrev 2011-02-28 22:20:47 följande:
    De syns ju inte...?
    Jobba på ett bättre självförtroende istället.
    som sagt för mig syns dom och självförtroeendet är det inge fel på
  • miyouuss
    Obsidiana skrev 2011-02-28 22:33:49 följande:
    Jag har värre bristningar än TS och jag har inte ens något fint (som ett barn) att skylla på. Hade jättesnygga (sarkastisk) "eldslågor" från låren, upp över höfterna till midjan som dock bleknade och i stort sett försvann när jag hade gått ned i vikt och höll mig där ett tag. Sen har man börjat på Sveriges tuffaste gymnasielinje och har en hel del nyttig nattamat som choklad och cola att tacka för de nya fina flammorna över magen.

Som alla andra säger TS, ta det lugnt och låt de läka ut. De är inte så farliga till att börja med.
    det har läkt, det är ett halvår sen jag fick barn. 
Svar på tråden operera bort bristningar på mage! jag står inte ut!