Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

operera bort bristningar på mage! jag står inte ut!

och mitt i allt blir jag så jävla glad över att jag fick mina bristningar på mage, lår, rumpa, rygg, bröst och armar som 14-15 åring och hade kommit över mina bekymmer med dem när det var dags för bebis. Jag har upp till revbenen på framsidan. Långt upp mot halsen på brösten. från armbåge till armhåla på insidan av armarna.

Jag har sen länge accepterat att jag är en zebra, och faktiskt, det skulle inte vara värt en plastikoperation för att bli av med dem, de kan ju komma tillbaka när som helst, eftersom man får dem pga hormoner, inte pga att huden töjs/spricker...

• stor grön drake
    miyouuss skrev 2011-02-26 23:14:36 följande:
    det är ju strunt snack att man får de bara av hormoner, jag vet många unga kvinnor som är fyllda av hormoner hela dagarna och inte en enda bristning på kroppen.. huden spricker för att den töjs ut och inte längre är tillräckligt elastisk för att klara vikten bakom sen att hormoner är bidragande kanske stämmer...
    tja, jag ökade då ine explosionsartat i vikt när jag var 14-15...
    Det beror på hormoner, sen är det ofta kopplat till graviditet och övervikt är för att ofta har hormonerna helt frispel då.
    Skulle det enbart vara pga växande mage skulle varenda gravid kvinna se ut som en zebra och inga krämeri världen skulle kunna hjälpa mot det.
  • stor grön drake
    miyouuss skrev 2011-02-28 19:44:51 följande:

detta är förta gången jag visar det för någon (förutom min sambo) bara för att bevisa att det är värre än vad ni tror!
    med blixt och utan blixt. 
    Det där är faktiskt mindre än jag trodde av din beskrivning i TS.
    Kolla upp laserblekning som flera i tråden tipsat dig om, men antagligen behöver du vänta tills de slutat vara röda. Min personiga åsikt är fortfarande att du ska förlika dig med dem, om 2 år kommer de att vara vita och knappt synnas alls. Men som sagt, ska du med våld ha bort dem kör på laser istället för operation.
  • stor grön drake
    miyouuss skrev 2011-02-28 20:54:44 följande:
    men det spelar ingen roll om de inte syns, för jag kan fortfarande känna dom och huden är fortfarande lös just där. 
    men snälla du!
    Att huden är lös har ju inget med bristningarna att göra! Det tar helt enkelt tid för huden att dra ihop sig efter en graviditet. Det är samma efter att man gått ner mycket i vikt, det tar tid.
    Planerar du fler barn är det verkligen inte att rekomendera att operera eftersom det minskar elasticiteten, och kommer ge mer lös hud nästa gång, eftersom det som finns kvar övertänjs mera.
    Kolla upp produkter typ "belly-bandit" som sägs ha positiv verkan på hudens återhämtningsprocess, bristningarna och lös hud är två helt olika problem.
    Och ett operationsärr kommer kännas -väldigt- mycket mer än vad bristningar gör, mina känns i dagsläget inte alls, men de är sen igen helt läkta .
Svar på tråden operera bort bristningar på mage! jag står inte ut!