• miyouuss

operera bort bristningar på mage! jag står inte ut!

under hela graviditeten smörjde jag in mig med massa olika oljor och krämer varje dag, jag var jämt och ständigt kladdig på magen av alla krämer. Jag var så rädd att få bristningar!
    Jag var skit mallig hela tiden och stålt över att jag inte hade fått bristningar, i vecka 37+ kom första sprickan, min sambo såg det eftersom jag hade så stor mage då att jag inte kunde se så långt ner som det satt. sen blev det en till och en till. detta hände när magen blev lägre och bebisen sjönk ner, alltså brisningarna är under naveln, inte så mycket men tillräckligt för att irritera mig, efter förlossningen har jag bristningar på framsidan av låren (längst upp) och på rumpan, och på insidan av låren långst upp. dessa bristningar kom efter förlossningen. jag bryr mig inte så mycket om dom. Men just de på magen, jag vill ha bort dom! 

jag vägde 50 innan grav och hade lågt BMI. gick upp 24 kg men var ändå inte "fet" utan som en gravid ska vara. 
    nu väger jag 58 och är nöjd med min vikt och storlek, men bristningarna gör att jag inte ens kan se min egen mage i spegeln, jag mår illa när jag ser den! jag mår riktigt dåligt och tappar lusten till allt, jag tappar lust för min sambo jag tappar lust för att hitta på saker och jag vill bara gräva ner mig?

men till min fråga, jag har sätt att man kan operera bort bristningarna genom att ta bort huden där och sy ihop det vid bikinilinjen, var kan man göra detta pålitligt och hur mycket kostar det? jag vet att det inte finns några andra sätt. och tro mig jag solar minst 2 gånger i veckan så att försöka bleka dem med det har jag redan prövat!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 19:17
    eftersom att många har uppfattat mig som att ha jävligt taskig självkänsla så vill jag förklara den biten.
    jag är väldig social och utåtriktad, jag är inte ett offer som hatar mig själv, det handlar inte om att ha dålig självkänsla, det handlar om att trivas i sin egen kropp, och det gör jag, bortsett från magen, även om jag har bristningar överallt, brösten, rumpan låren osv, så är det magen jag är missnöjd med, jag kan gärna vara fet och ful. men bristningarna på magen vill jag inte ha och så enkelt är det. Min fråga till er var hur mycket det kosta att operera och vart man kan göra det pålitligt. och inte hur låg/hög självkänsla ni tror att jag har. PS. bilden jag la upp på bristningarna var ENDAST de 2-3 första SMÅ bristningarna jag fått! det ser ju såklart inte ut så idag, för då hade det ju inte vart ett problem!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 21:25
    Jag har nu betällt en dermaroller som förmodligen kommer i morgon 3/3
    jag beställde storleken 1,0. hoppas det funkar! någon som har erfarenhet av en sån?

• Svar på tråden operera bort bristningar på mage! jag står inte ut!
  • MammaHela

Du vet att en magoperation kan lämna fan så mycket fulare ärr va?

T är bra på att laga trasiga hjärtan.....
  • miyouuss
    MammaHela skrev 2011-02-26 21:58:54 följande:
    Du vet att en magoperation kan lämna fan så mycket fulare ärr va?
    jag har hällre ett ärr vid bikinilinjen än 15 små på magen.
  • Frostizz

Varför har du solat? Gör det inte dom värre?
    Tänkte på ärr efter ett sår ska man väl inte ha i solen om man vill ha ärret så osynligt som möjligt.. är det inte samma med bristningar?
    Det var ju inte så länge sen du fick barn, varför så bråttom?
    Jag hade hur mycket som helst då jag väntade Leia.. Nu är hon 2 år, o dom syns mycket mindre.

• miyouuss
    Frostizz skrev 2011-02-26 22:03:37 följande:
    Varför har du solat? Gör det inte dom värre?
    Tänkte på ärr efter ett sår ska man väl inte ha i solen om man vill ha ärret så osynligt som möjligt.. är det inte samma med bristningar?
    Det var ju inte så länge sen du fick barn, varför så bråttom?
    Jag hade hur mycket som helst då jag väntade Leia.. Nu är hon 2 år, o dom syns mycket mindre.
    jag har fått råd om att sola så att dom neutaliseras, och visst de syns inte sådär jätte mycket längre, men jag ser dom och känner dom och trivs inte alls.
  • miyouuss
    Pumpkin skrev 2011-02-26 22:02:39 följande:
    Och att det kan göra saken ännu värre att sola?
    varför skulle det de? jag har ganska bra pigment och blir lätt brun, och blir aldrig "blek" min hy blir gul när jag inte solat på länge och då syns bristningarna ännu mer
  • Nattögat 64

Jag tycker verligen synd om dej , du skall inte ha fler barn väl?
    Sambon tycker också att det är fult va?
    Jag tror att du ser dej själv mycket fulare än någon annan skulle tycka.

• miyouuss
    Nattögat 64 skrev 2011-02-26 22:13:48 följande:
    Jag tycker verligen synd om dej , du skall inte ha fler barn väl?
    Sambon tycker också att det är fult va?
    Jag tror att du ser dej själv mycket fulare än någon annan skulle tycka.
    nej jag funderar inte på fler barn då jag hade en komplicerad förlossning.
    nej sambon säger att han inte ser dom och att det inte är något att bry sig om. men jag struntar i vad andra tycker, detta är för min skull och jag ville bara veta det som jag skrev i TS pris och var? 
  • miyouuss

detta är precis inna bristningarna kom...
  • Xantippa2004

Jag har samma problem TS (fast värre) och vill också veta... Jag har kanske 40 st och på hela magen!:(

Svar på tråden operera bort bristningar på mage! jag står inte ut!