• miyouuss

operera bort bristningar på mage! jag står inte ut!

under hela graviditeten smörjde jag in mig med massa olika oljor och krämer varje dag, jag var jämt och ständigt kladdig på magen av alla krämer. Jag var så rädd att få bristningar!
    Jag var skit mallig hela tiden och stålt över att jag inte hade fått bristningar, i vecka 37+ kom första sprickan, min sambo såg det eftersom jag hade så stor mage då att jag inte kunde se så långt ner som det satt. sen blev det en till och en till. detta hände när magen blev lägre och bebisen sjönk ner, alltså brisningarna är under naveln, inte så mycket men tillräckligt för att irritera mig, efter förlossningen har jag bristningar på framsidan av låren (längst upp) och på rumpan, och på insidan av låren långst upp. dessa bristningar kom efter förlossningen. jag bryr mig inte så mycket om dom. Men just de på magen, jag vill ha bort dom! 

jag vägde 50 innan grav och hade lågt BMI. gick upp 24 kg men var ändå inte "fet" utan som en gravid ska vara. 
    nu väger jag 58 och är nöjd med min vikt och storlek, men bristningarna gör att jag inte ens kan se min egen mage i spegeln, jag mår illa när jag ser den! jag mår riktigt dåligt och tappar lusten till allt, jag tappar lust för min sambo jag tappar lust för att hitta på saker och jag vill bara gräva ner mig?

men till min fråga, jag har sätt att man kan operera bort bristningarna genom att ta bort huden där och sy ihop det vid bikinilinjen, var kan man göra detta pålitligt och hur mycket kostar det? jag vet att det inte finns några andra sätt. och tro mig jag solar minst 2 gånger i veckan så att försöka bleka dem med det har jag redan prövat!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 19:17
    eftersom att många har uppfattat mig som att ha jävligt taskig självkänsla så vill jag förklara den biten.
    jag är väldig social och utåtriktad, jag är inte ett offer som hatar mig själv, det handlar inte om att ha dålig självkänsla, det handlar om att trivas i sin egen kropp, och det gör jag, bortsett från magen, även om jag har bristningar överallt, brösten, rumpan låren osv, så är det magen jag är missnöjd med, jag kan gärna vara fet och ful. men bristningarna på magen vill jag inte ha och så enkelt är det. Min fråga till er var hur mycket det kosta att operera och vart man kan göra det pålitligt. och inte hur låg/hög självkänsla ni tror att jag har. PS. bilden jag la upp på bristningarna var ENDAST de 2-3 första SMÅ bristningarna jag fått! det ser ju såklart inte ut så idag, för då hade det ju inte vart ett problem!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 21:25
    Jag har nu betällt en dermaroller som förmodligen kommer i morgon 3/3
    jag beställde storleken 1,0. hoppas det funkar! någon som har erfarenhet av en sån?

• Svar på tråden operera bort bristningar på mage! jag står inte ut!
  • Lyckligajag78

Har också köpte en dermastamp på 2,5 mm. Kört med 1,5 mm på bristningar men jag kommer bara upp i 50 % förbättring, tror helt klart att det finns mycket mer att ta bort om jag vill. Med dermastamp kan du koncentrera dig på området och 2-3 behandlingar krävs, dermaroller är väldigt effektivt också, men gör mer ont och du rollar över stora områden. Dermastamp är en goodblessing, tror att det är något som kommer att bli väldigt stort i framtiden. Det är som fractional laser och jag har testat både dermaroller och fractional, måste säga att dermaroller/dermastamp är grymmast!!!!!

• Lyckligajag78

Jag tror att du kan göra underverk med dina bristningar. Försök att ha tålamod när du dermarollar eller kör med dermastamp. Det kommer att blöda, var noga med att sprita och så efter och innan. Vi får se hur det går med 2,5 mm, hua, den är rätt stor men nålarna är otroligt vassa så de går lätt ner i huden med ett lätt tryck! Lycka till och bara fråga om det är något!

• Kluttis
    miyouuss skrev 2011-02-26 23:24:39 följande:
    Tack för svaret, det FÖRSTA i den här tråden:)
    den bilden jag la upp var bara en liten bristning, som var den förta jag fick. blev värre sedan.. tur att du har klarat dig, önskar jag med gjort det.:) 
    Bara kul om man kan hjälpa :) Om du bor i gbg kan ja tipsa dig om en jätte bra klinik..Jag operara mig där :)
  • Nostalgitripp
    miyouuss skrev 2011-03-08 23:34:30 följande:
    Jag beställde min på tradera. men de finns även på blocket. finns säkert fler ställen men priserna varrierar massor, tradera var billigt. fick min för 249 med frakt.
    jag har bara gjort  det 3 gånger på en vecka nu, och man skulle göra det max 5gg första veckan sen låta huden vila 3 veckor och sen göra det igen. 
    Hur går det, händer det något? :)
  • miyouuss
    Nostalgitripp skrev 2011-04-21 20:22:08 följande:
    Hur går det, händer det något? :)
    det går väldigt bra:) jag är nöjd med resultatet hitills men det är inte färdigt än. jag ska bifoga en bild:)

jag började med 1,0 men insåg att den inte tog på det djupaste så nu använder jag 2,5
    har dessutom gått ner lite i vikt så det gör också att bristningarna inte syns lika mycket. 
  • Ckm

Hej tjejer.. Vart kan man köpa dermastamp/ dermaroller?

• Nostalgitripp

Hejsan! :)

Hur går det? Eftersom det gick så bra tidigare så måste de ju i stort sett vara borta nu :) Vad smörjer du med? :) Jag har äntligen tagit mig i kragen och köpt en dermaroller. :)

• Happymom

Detta med Dermaroller ska jag komma ihåg om jag får massa bristningar med nästa barn.

Själv har jag problem med ett tjockt, ojämt och långt ärr efter kejsarsnitt samt världens säckigaste bröst. Har tänkt fixa det (för det påverkar som sagt både lust och välmåendet), men verkar onödigt innan man fått de två barn man önskar sig först.

• Rullgardina

Jag har massa bristningar men har aldrig varit gravid gick upp massor i vikt efter en galen bantningskur när jag var 15-16år kan dock säga att dom bleknar jättemkt

vänta med operaion åtminstone tills du är färdig med att skaffa barn;)

• FeliciaB

Jag tror verkligen på dermaroller!

Behandlar just nu lite ärr på handen och kommer verkligen gå in för det här och ha tålamod, för det är en OVÄRDERLIG produkt om man använder den rätt. 

Köpte min från www.softbeauty.se för 499 kr vilket är ett ganska bra pris, samt att jag fick den dagen efter.

Om någon har lite extra tips så tar jag gärna emot :) Och jag lovar lägga upp före och efter bilder!

• ireinholdsson

Hej tjejen. Det var längesen du skrev i tråden men jag undrar hur det har gått för dig? Jag fick hudbristningar efter min graviditet. Jag smörjde in mig varje dag under hela min graviditet men fick det ändå :(

Har massor med hudbristningar, de är verkligen synlinga och störande!!!

Så nu har jag försökt hitta information om behandlingar. Har läst på www.plastikoperationer.net/hudbristningar-behandling-bort  om behandlingar som kan förbättra bristningar. Det står mkt bra information för er som har funderingar på att behandla era hudbristningar.

Vet inte vilken jag ska välja, ska tänka på saken lite mer...Men hoppas verkligen på förbättring!!!

Mvh

Issa

Svar på tråden operera bort bristningar på mage! jag står inte ut!