• miyouuss

operera bort bristningar på mage! jag står inte ut!

under hela graviditeten smörjde jag in mig med massa olika oljor och krämer varje dag, jag var jämt och ständigt kladdig på magen av alla krämer. Jag var så rädd att få bristningar!
    Jag var skit mallig hela tiden och stålt över att jag inte hade fått bristningar, i vecka 37+ kom första sprickan, min sambo såg det eftersom jag hade så stor mage då att jag inte kunde se så långt ner som det satt. sen blev det en till och en till. detta hände när magen blev lägre och bebisen sjönk ner, alltså brisningarna är under naveln, inte så mycket men tillräckligt för att irritera mig, efter förlossningen har jag bristningar på framsidan av låren (längst upp) och på rumpan, och på insidan av låren långst upp. dessa bristningar kom efter förlossningen. jag bryr mig inte så mycket om dom. Men just de på magen, jag vill ha bort dom! 

jag vägde 50 innan grav och hade lågt BMI. gick upp 24 kg men var ändå inte "fet" utan som en gravid ska vara. 
    nu väger jag 58 och är nöjd med min vikt och storlek, men bristningarna gör att jag inte ens kan se min egen mage i spegeln, jag mår illa när jag ser den! jag mår riktigt dåligt och tappar lusten till allt, jag tappar lust för min sambo jag tappar lust för att hitta på saker och jag vill bara gräva ner mig?

men till min fråga, jag har sätt att man kan operera bort bristningarna genom att ta bort huden där och sy ihop det vid bikinilinjen, var kan man göra detta pålitligt och hur mycket kostar det? jag vet att det inte finns några andra sätt. och tro mig jag solar minst 2 gånger i veckan så att försöka bleka dem med det har jag redan prövat!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 19:17
    eftersom att många har uppfattat mig som att ha jävligt taskig självkänsla så vill jag förklara den biten.
    jag är väldig social och utåtriktad, jag är inte ett offer som hatar mig själv, det handlar inte om att ha dålig självkänsla, det handlar om att trivas i sin egen kropp, och det gör jag, bortsett från magen, även om jag har bristningar överallt, brösten, rumpan låren osv, så är det magen jag är missnöjd med, jag kan gärna vara fet och ful. men bristningarna på magen vill jag inte ha och så enkelt är det. Min fråga till er var hur mycket det kosta att operera och vart man kan göra det pålitligt. och inte hur låg/hög självkänsla ni tror att jag har. PS. bilden jag la upp på bristningarna var ENDAST de 2-3 första SMÅ bristningarna jag fått! det ser ju såklart inte ut så idag, för då hade det ju inte vart ett problem!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 21:25
    Jag har nu betällt en dermaroller som förmodligen kommer i morgon 3/3
    jag beställde storleken 1,0. hoppas det funkar! någon som har erfarenhet av en sån?

• Svar på tråden operera bort bristningar på mage! jag står inte ut!
  • Annsofie82

Såg på din sida att din dotter föddes 2010? Vet du vad? Ge det tid!!! Nä, spelar ingen roll hur mycket du solar. Dem bleknar bättre med tiden iallafall....

• Emeliie89

Men bristningarna bleknar ju? Mina har gjort det. Sen hör ju bristningar till barnskaffandet så jag ser inte riktigt problemet :)

• Jahajaj

När överskottshuden opereras bort vid en bukplastik försvinner ju även bristningar... eftersom du hade enbart nedanför naveln tror jag att en liten bukplastik skulle räcka gott...då fokuseras det på området nedanför naveln och då behövs det nog inte heller en "ny navel" som görs vid en fullständig...

Jag skulle tro att de kommer råda dig att vänta ett tag för att se om de förvinner av sig själv, man brukar ju få prata med en psykolog innan kosmetiska ingrepp för att veta att orsaken är "den rätta" och inte bra bara bra för tillfället... om man nyligen genomgått en graviditet så rekommenderar nog de flesta seriösa att du ska vänta ett tag... Rekommenderar att du går på en konsultation, som ofta är gratis...då får du experters syn på saken!

• R3becca
    Cloudy skrev 2011-02-27 11:22:23 följande:
    Vet du det eller tror du det? Att det skulle handla om hormoner alltså? Länka gärna till något läsbart isåfall för det är något jag inte hört talas om förr.

Jag har inga bristningar och om din teori skulle stämma så skulle jag ju fått det nu med tredje eftersom jag har en helt annorlunda graviditet denna gång.
    Jo, det är sant. Det finns absolut ingenting du kan göra under en graviditet för att slippa bristningar (förutom att ha tur då).
    Bristningarna som man kan få under en graviditet är lika som de man kan få under puberteten (för att inte tala om den hormonella acnen!) och dessa kan du heller inte göra någonting åt eftersom de är hormonella!

Allt hänger på din kropp och dina hormoner.
    Inte vilka värdelösa och dyra krämer eller oljor du slösar pengar på, eller hur mycket du drar,trycker och sliter i huden för att "hålla den på plats".

Dina bristningar kommer att dras ihop och blekna inom nåt år.
    Jag skulle avråda dig från att sola.
    "Färska" bristningar (och andra ärr) blir oftast mörkare om de utsätts för "sol"! 
  • PrincessOfIce

Jag har bristningar över praktiskt taget hela kroppen..
    Til skillnad från de utseendefixerade mammorna här så älskar jag mina bristningar på magen.. jag har fått de för att jag har fått barn! Det finns viktigare saker i ert liv än några bristningar! tänk istället på VARFÖR de är där!

Sen är det till ganska stor procent ärftligt.. Har någon kvinna i familjen typ mamma, moster, mormor, farmor o.s.v är chansen större att man själv får bristningar..
    Min mamma fick inga men min moster fick och även jag fick många.. Mamma fick ett stort kejsarsnittärr från blygdbenet upp till naveln istället..
    Min yngsta är idag nästan 7 år gammal och de syns knappt.. de kan kännas och man känner efter.. Jag har som en brasa från blygdben upp över hela magen och över naveln.. Jag bryr mig inte är inte utseendefixerad...

• miyouuss

detta är förta gången jag visar det för någon (förutom min sambo) bara för att bevisa att det är värre än vad ni tror!
    med blixt och utan blixt. 

går det att göra en varnlig bukoperation och få bort dem? har inte delade magmuskler men man borde väl kunna göra det iaf? det är ju ett skönhetsingrepp och då borde man få göra precis vad man själv vill.
    finns det andra alternativ för mig. för dom ska bort!!
  • stor grön drake
    miyouuss skrev 2011-02-28 19:44:51 följande:

detta är förta gången jag visar det för någon (förutom min sambo) bara för att bevisa att det är värre än vad ni tror!
    med blixt och utan blixt. 
    Det där är faktiskt mindre än jag trodde av din beskrivning i TS.
    Kolla upp laserblekning som flera i tråden tipsat dig om, men antagligen behöver du vänta tills de slutat vara röda. Min personiga åsikt är fortfarande att du ska förlika dig med dem, om 2 år kommer de att vara vita och knappt synnas alls. Men som sagt, ska du med våld ha bort dem kör på laser istället för operation.
  • miyouuss
    stor grön drake skrev 2011-02-28 20:45:26 följande:
    Det där är faktiskt mindre än jag trodde av din beskrivning i TS.
    Kolla upp laserblekning som flera i tråden tipsat dig om, men antagligen behöver du vänta tills de slutat vara röda. Min personiga åsikt är fortfarande att du ska förlika dig med dem, om 2 år kommer de att vara vita och knappt synnas alls. Men som sagt, ska du med våld ha bort dem kör på laser istället för operation.
    men det spelar ingen roll om de inte syns, för jag kan fortfarande känna dom och huden är fortfarande lös just där. 
Svar på tråden operera bort bristningar på mage! jag står inte ut!