• miyouuss

operera bort bristningar på mage! jag står inte ut!

under hela graviditeten smörjde jag in mig med massa olika oljor och krämer varje dag, jag var jämt och ständigt kladdig på magen av alla krämer. Jag var så rädd att få bristningar!
    Jag var skit mallig hela tiden och stålt över att jag inte hade fått bristningar, i vecka 37+ kom första sprickan, min sambo såg det eftersom jag hade så stor mage då att jag inte kunde se så långt ner som det satt. sen blev det en till och en till. detta hände när magen blev lägre och bebisen sjönk ner, alltså brisningarna är under naveln, inte så mycket men tillräckligt för att irritera mig, efter förlossningen har jag bristningar på framsidan av låren (längst upp) och på rumpan, och på insidan av låren långst upp. dessa bristningar kom efter förlossningen. jag bryr mig inte så mycket om dom. Men just de på magen, jag vill ha bort dom! 

jag vägde 50 innan grav och hade lågt BMI. gick upp 24 kg men var ändå inte "fet" utan som en gravid ska vara. 
    nu väger jag 58 och är nöjd med min vikt och storlek, men bristningarna gör att jag inte ens kan se min egen mage i spegeln, jag mår illa när jag ser den! jag mår riktigt dåligt och tappar lusten till allt, jag tappar lust för min sambo jag tappar lust för att hitta på saker och jag vill bara gräva ner mig?

men till min fråga, jag har sätt att man kan operera bort bristningarna genom att ta bort huden där och sy ihop det vid bikinilinjen, var kan man göra detta pålitligt och hur mycket kostar det? jag vet att det inte finns några andra sätt. och tro mig jag solar minst 2 gånger i veckan så att försöka bleka dem med det har jag redan prövat!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 19:17
    eftersom att många har uppfattat mig som att ha jävligt taskig självkänsla så vill jag förklara den biten.
    jag är väldig social och utåtriktad, jag är inte ett offer som hatar mig själv, det handlar inte om att ha dålig självkänsla, det handlar om att trivas i sin egen kropp, och det gör jag, bortsett från magen, även om jag har bristningar överallt, brösten, rumpan låren osv, så är det magen jag är missnöjd med, jag kan gärna vara fet och ful. men bristningarna på magen vill jag inte ha och så enkelt är det. Min fråga till er var hur mycket det kosta att operera och vart man kan göra det pålitligt. och inte hur låg/hög självkänsla ni tror att jag har. PS. bilden jag la upp på bristningarna var ENDAST de 2-3 första SMÅ bristningarna jag fått! det ser ju såklart inte ut så idag, för då hade det ju inte vart ett problem!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 21:25
    Jag har nu betällt en dermaroller som förmodligen kommer i morgon 3/3
    jag beställde storleken 1,0. hoppas det funkar! någon som har erfarenhet av en sån?

• Svar på tråden operera bort bristningar på mage! jag står inte ut!
  • miyouuss
    stor grön drake skrev 2011-02-28 21:11:35 följande:
    men snälla du!
    Att huden är lös har ju inget med bristningarna att göra! Det tar helt enkelt tid för huden att dra ihop sig efter en graviditet. Det är samma efter att man gått ner mycket i vikt, det tar tid.
    Planerar du fler barn är det verkligen inte att rekomendera att operera eftersom det minskar elasticiteten, och kommer ge mer lös hud nästa gång, eftersom det som finns kvar övertänjs mera.
    Kolla upp produkter typ "belly-bandit" som sägs ha positiv verkan på hudens återhämtningsprocess, bristningarna och lös hud är två helt olika problem.
    Och ett operationsärr kommer kännas -väldigt- mycket mer än vad bristningar gör, mina känns i dagsläget inte alls, men de är sen igen helt läkta .
    men alltså vad är det ni inte förstår. jag ska inte ha fler barn, även om jag vill det. jag går inte igenom en förlossning till pga mina komlikationer. isf skulle det bli snitt och det vill jag inte häller. så nu vill jag ha den kropp jag känner tillhör mig. detta handlar inte om mitt barn jag älskar min dotter över allt annat i hela världen och jag vet att bristningarna kom dit av en god orsak och nu vill jag inte ha dom kvar då kan jag väl få ta bort dom om det inte stör er så MYCKET
  • Mina3älsklingar
    miyouuss skrev 2011-03-01 00:54:17 följande:
    men alltså vad är det ni inte förstår. jag ska inte ha fler barn, även om jag vill det. jag går inte igenom en förlossning till pga mina komlikationer. isf skulle det bli snitt och det vill jag inte häller. så nu vill jag ha den kropp jag känner tillhör mig. detta handlar inte om mitt barn jag älskar min dotter över allt annat i hela världen och jag vet att bristningarna kom dit av en god orsak och nu vill jag inte ha dom kvar då kan jag väl få ta bort dom om det inte stör er så MYCKET
    ts bry dig inte om de bara, vissa kan bara inte låta bli. man kan ju inte säga ja har de värre än dig så nu SKA du inte må dåligt, går liksom inte att jämföra sånt. själv har ja massor av bristningar på magen som faktiskt inte går att räkna å skulle bara DRÖMMA om att ha din mage mn förstå ju att du vill få bort de för för dig e de ju mycket. men tänkte själv prova de som "andra2"gjort å hoppas på ett bra resultat,kansk du oxå borde prova de,hade ju varit synd å förstöra din annars väldigt fina mage me ett stort ärr efter operationen.
  • Mina3älsklingar
    ts bry dig inte om de bara, vissa kan bara inte låta bli. man kan ju inte säga ja har de värre än dig så nu SKA du inte må dåligt, går liksom inte att jämföra sånt. själv har ja massor av bristningar på magen som faktiskt inte går att räkna å skulle bara DRÖMMA om att ha din mage mn förstå ju att du vill få bort de för för dig e de ju mycket. men tänkte själv prova de som "andra2"gjort å hoppas på ett bra resultat,kansk du oxå borde prova de,hade ju varit synd å förstöra din annars väldigt fina mage me ett stort ärr efter operationen.
  • La Lola
    miyouuss skrev 2011-03-01 00:48:04 följande:
    som sagt för mig syns dom och självförtroeendet är det inge fel på
    Jo, det har är det eftersom de där små obefintliga bristningarna får dig att reagera som du gör.
    Men du tänker antagligen inte på det på det sättet.
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • La Lola
    Mina3älsklingar skrev 2011-03-01 01:04:36 följande:
    Men vi kanske kan få försöka iaf att få henne att förstå att det där inte är ett jätteproblem om man ser till det stora hela.

Att jämföra kan vara jävligt nyttigt ibland.
    Då kan man få insikt om man att man själv har det bra trots allt.
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Lyckligajag78

Testa dermastamp som är snäppet bättre än dermaroller. Mina bristningar är nästan helt borta, helt fantastiskt!

• little mommy
    jag förstår dig. jag trivs inte heller med mina bristningar och jag älskar båda mina barn. men känns inte kul att se ut så här resten av livet..

själv så använder jag mig av mitt egna citat " Mina barn var värd allt vad min graviditet gjorde och förlossning gjorde med min kropp helt klart!, Men jag/min kropp förtjänade inte det."
  • miyouuss
    Mina3älsklingar skrev 2011-03-01 01:06:05 följande:
    Tack så himla mycket för ditt förstånd! och tack för komplimangerna även om det inte är till mycket tröst. jag känner bara att detta är något jag vill bli av med, och det handlar om mig och inte om det finns andra som har mer än mig. dermaroller verkar bra, jag ska nog kanske prova det först innan jag ger mig in på något stort. :)
  • Lindreas
    miyouuss skrev 2011-03-01 00:49:21 följande:
    det har läkt, det är ett halvår sen jag fick barn. 
    Ett halvår är tyvärr ingenting alls. Du läste inte mitt första inlägg till dig eller?
Svar på tråden operera bort bristningar på mage! jag står inte ut!