• kymaro

Gastric Bypass (GBP)

BarbaMamma84 skrev 2012-05-30 21:19:24 följande:
    Men oj vad fort du fick komma hem!? Skönt att du mår bra
    Ja inte ens 24 timmar efter operationen. Men det gick bra äta och allt sen att jag va så pigg så fick man åka hem Glad 
    gbpminviktresa.blogg.se följ min viktresa
  • kymaro
    BarbaMamma84 skrev 2012-05-30 23:55:38 följande:
    Shit pommfritt! Jag lades in tisdag eftermiddag - op onsdag 12.00 (ca) - uppe på rummet efter IVA ca 21.30 - inget i magen under torsdag förutom små små klunkar vatten - frukost fredag med nyponsoppa, saft osv. Hemgång fredag. 
    Läste din blogg det är otroligt så olika dom gör från sjukhus till sjukhus. Jag har jääätte ont från OP till fredag morgon. Skönt att det gick så bra och fort för dig!  
    Ja det är verkligen olika från sjukhus till sjukhus. Jag Opererades på tisdag vid 1tiden sen så åt jag frukost redan dagen efter på morgonen då. På kvällen samma dag som operationen var drack jag lite vatten.

Men jag har mer varit om, vist om jag har rört mig för fort eller gjort nån konstig rörelse har jag fått ont men inga jag skulle behöva klaga på. 
  • kymaro
    BarbaMamma84 skrev 2012-05-31 20:09:57 följande:
    Ja det är verkligen olika ! Jag hade jätte ont efteråt, eller ja de var väl mest gasen som spökade tror jag för jag tycker i vanliga fall att jag brukar vara rätt så smärttålig.
    Ja de är nog väldigt olika de. Jag är absolut inte smärt tåligt så får väl vara glad för jag inte har haft så ont.Tungan ute
  • kymaro
    majnollnio skrev 2012-06-03 10:03:22 följande:
    Hej!

Jag ska göra GBP nu på Tisdag. Har googlat runt hela internet tror jag :D Någon som har några tips? Har läst igenom här lite. Men inte allt.

Någon mer som ska göra operationen närmsta dagarna? :) 

. Hoppas allt kommer gå bra för dig då. Jag gjorde min operation i tisdags och allt har gått super!:)
  • kymaro
    BarbaMamma84 skrev 2012-06-05 21:41:13 följande:
    I övrigt har jag idag tuggat mat utan att det är pure, ätit ute med vänner, ätit en hårdmacka till fika och bara njuter av livet i morgon är det 2v sen operation

Låter underbart!Skrattande Jag längtar själv tills jag får börja tugga!! Va drygt en vecka senda jag opererade mig nu.
  • kymaro
    workmonday skrev 2012-06-07 16:24:46 följande:
    har gått från BMI 47 till 42 på 9 veckor nu. Känns faktiskt bra måste jag säga.
    Grattis! Måste kännas fantastiskt!!=)
  • kymaro
    Antiloop skrev 2012-06-10 19:48:56 följande:
    45 kg ner sen gby i feb förra året blev gravid i december :)väntar första barnet i början på september hade jätte svårt att bli gravid innan op:)livs omställning helt klart värt det
    Grattis till viktned gången!! Och lycka till med den kommande lillen:)
  • kymaro
    SsaraL skrev 2012-06-10 19:06:24 följande:
    Tack!
    Vad ska jag säga? "Jag vill prata om min vikt"? Är så rädd att läkaren kommer säga "du borde testa lite till själv" när hela mitt liv har gått åt att gå på dieter av olika slag..

Ska iallafall ringa, vilket är ett stort steg för mig, som när jag berättade för sambon och mamma igår att det är detta jag vill.

Lycka till imorgon! :D
    När jag ringde så ringde jag och sa att jag villa träffa läkaren för en remiss för GBP. Och det tog väl kanske 1-2 vecka så fick jag möte med läkare som då skickade remiss.
  • kymaro
    minafinastebarn skrev 2012-06-11 21:11:23 följande:
    Jag har fått tid för OP i höst. Hur länge har ni blivit sjukskrivna???

Jag kommer bara bli sjukskriven 2v... har hört att man är sjukskriven 4v.
    Hinner jag komma "tillbaka" på denna tid, kommit igång med mat, ingen smärta osv...??    
    Jag blev sjukriven direkt 4veckor.

Är det någon här som blivit sjukskriven längre? om man tänker 6 veckor eller så? 
  • kymaro
    littlemisstrouble skrev 2012-06-13 08:00:00 följande:

Jag blev sjukskriven 4 veckor direkt och sen blev det förlängt ytterligare 2 så totalt 6 veckor. jobbar inom vården och har ett ganska tungt arbete.

Är det till läkaren man hade på sjukhuset man vänder sig till om man skulle måste få förlängt eller till sin hälsocentral?
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)