• kymaro

Gastric Bypass (GBP)

BarbaMamma84 skrev 2012-10-26 14:36:31 följande:
    Brösten kommer jag operera. I vissa landsting bjuder dom på bukplastiken, gör dom inte här så det beror lite på hur jag ser ut efteråt. Annars får jag väl njuta av... hrm.. att se ut som en förhudskvinna? Jag menar man är ju inte gjord av pengar direkt haha

ok. Brösten tänker jag köra med. Sen magen får vi se hur det blir med magen om man får häng osv. Tänker isf försöka med landstinget själv annars får jag kosta på det själv med.

Resten av kroppen har jag svårt att se att jag ska få häng på. 

gbpminviktresa.blogg.se följ min viktresa
  • kymaro
    BarbaMamma84 skrev 2012-10-26 20:07:39 följande:
    Din lyckost! Mina lår och armar ser (enligt mig) hemska ut. Men folk säger att det inte är så farligt.. Vi får väl se hur det ser ut om 2år. Dom säger att det tar så lång tid för huden att dra ihop sig så ja  
    Fast jag har ju fortfarande typ 10kg till normalt vikt och ytligare 7kg till min målvikt så där kanske allt hänger kommer. Men man hoppas iaf man får så lite som möjligt.
  • kymaro
    Zizzieleenia skrev 2012-10-28 01:34:29 följande:
    Nu är jag över på andra sidan men HERREJÄVLAR vad ont det gör.. Visserligen hade jag gallsten och fick gallblåsan bortopererad på samma gång som min GBP, så gjorde ju 2 operationer.. Värkmediciner hjälper i 1 timme och sen har jag lika ont igen, vågar knappt äta pga magsmärtor så jag inte kan känna efter.. Verkligen inte trevligt någonstans.. Längtar enormt efter att bli av med värken.. Kan inte gå normalt och kan inte sova, kan inte sätta mig upp själv alla gånger.. Opererades i torsdag runt 10-tiden.. Så snart 3 dagar sedan.. Har gett upp försök med att sova nu efter att h vaknat x antal gånger.. :( *Ursäkta för gnäll*
    Uscha då låter inge kul:( Jag var jätte pigg redan efter operationen. Va mer öm, ingen riktig smärta hade jag. Men hoppas det blir bra.
  • kymaro
    Linda 468 skrev 2012-10-28 13:01:34 följande:
    Jag har fått operationstid!!!
    Nu jäklar händer det grejer! 19/11 är det dags och i morgon börjar jag flyta!!
    Grattis och stort lycka till nu!Glad
  • kymaro
    Linda 468 skrev 2012-10-29 12:10:43 följande:
    Tack!
    Börjar flyta idag och har varit och tagit en massa blodprover och gjort ekg. Nu är jag nervös över att nåt av det ska kunna hindra att jag får operera mig. Vet inte vad det skulle vara, men det känns som det går för lätt!
    Härligt, tror det kommer gå toppen, skönt att få den gjord snart då.

Flyter du på modifast?
  • kymaro
    Linda 468 skrev 2012-10-29 18:52:23 följande:
    Japp. Första dagen idag och jag är så hungrig så jag tror jag dör snart!
    Jaha ok, jag var mätt på dom jag. Men hur många äter du då?
  • kymaro
    Linda 468 skrev 2012-10-30 11:41:55 följande:
    Jag äter som man ska. Igår var som sagt första dagen och jag tror det handlade mkt om att jag inte FICK! Idag går det bra. Jag känner mig inte hungrig, bara kissnödig typ jämt! 500 gram ner på ett dygn, lär vara mkt vätska som ska ut   =)
    Jo så är det med så klart. Bruka gå bättre efter typ en vecka då tänker man inte längre på mat. Fösta veckan saknar man att tugga så sjuk mycket. Gjorde jag iaf.

tror jag gick ner typ 5.5kg första veckan.
  • kymaro
    Linda 468 skrev 2012-10-30 16:22:45 följande:
    5.5?! Oj jesus!
    Jag har inte fått veta hur mkt jag ska gå ner och jag har inte heller fått nånstans att rapportera min startvikt, det verkar som de utgår från att den är densamma som när jag gjorde läkarbesöket.
    Nehe ok dom har inte sagt nått? Dom kanske bara har krav på flyt. Det  är olika från sjukhus till sjukhus det där:)
  • kymaro
    miss lyckad skrev 2012-10-30 23:00:54 följande:
    ok. jag har gått ner 12 kilo sedan maj, men sen när jag träffat läkaren gick jag upp 3 av dom när jag slutade röka. Så enligt vikten vid första besöket på Danderyd så har jag bara gått ner knappt 2 kilo än så länge...
    Jag hoppas dock att jag ska gå ner mer, men nu har jag stått nästan stilla i tre dagar... 
    Vadå du har väl inte flytit sen Maj?Tungan ute
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)