• kymaro

Gastric Bypass (GBP)

workmonday skrev 2012-09-07 21:18:37 följande:
    Hur har ni gjort för/med håravfall????
    Jag har precis börja tappat enorma mängder tur har man haft tjockt hår, men man får väl klippa av sig eftersom så det inte ser allt förjävligt ut.

gbpminviktresa.blogg.se följ min viktresa
  • kymaro
    minasöner skrev 2012-09-09 09:40:50 följande:
    Hej. På onsdag är det dags för min opertion i Hudiksvall. Nervositetn börjar infinna sig lite smått. Tänkte höra om vad ni åt första dygnen efter hemkomsten?
    Jag fick nån energi dryck jag skulle dricka 2ggr sen var det typ mjölk fil eller yoghurt som gällde.

Lycka till med operationen=) 
  • kymaro
    Dixabilly skrev 2012-09-10 21:08:29 följande:
    Hej hej.
    Jag har ÄNTLIGEN fått kallelse till Skönvik.. Väntat ett år. Väger hur mycket som helst och orkar inte längre, så detta kommer bli en enorm lättnad.
    Härligt! Lycka till nu Skrattande
  • kymaro
    lindaothomas skrev 2012-09-11 07:16:12 följande:
    Själv hade Ja hade BMI 55 i maj i år och
    Idag BMI 40 och har gått ner 35 kg ;)

Känns sjukt skönt snart 4 månader efter op ;)
    Härligt! Jag opererade mig också i Maj, den 29 och har också gått ner 35kg nu.

Allt känns så mycket lättare. 
  • kymaro
    ems87 skrev 2012-09-12 15:38:38 följande:
    Jag var hos kirurgen i måndags. Min  operation blir den 16 oktober, på måndag ska jag börja med pulverdiet! Det är ju snart! Shit, är glad men samtidigt nervös och rädd. Jag är mest rädd för narkosen och vistelsen på sjukhuset. My god.Hej! Du kanske kan få läkarintyg på att du har problem med dina knän och ta ordentligt med blodprover också. Då kanske de kan ta deg med så att säga. Egentligen så vet inte jag om det räknas som en anledning att få en operation när du har under 40 i bmi. Man ska ju ha problem med diabetes, högt blodtryck och sånt där för att få bli opererad. Men det är ju värt ett försök. Ålder har inget med detta att göra. Jag är 25 år och har varit överviktig sen jag var 3-4 år. De räknar ju bmi.

snart dag då, det kommer gå super. Kom ihåg själv va nervös jag värmen inga problem alls mer en att jag va öm magen, men inte konstigt när man opererat sig. Stort lycka till
  • kymaro
    Zizzieleenia skrev 2012-09-12 11:32:17 följande:
    Detta är helt sjukt. Dom ringde precis och jag fick mitt operationsdatum. 25 oktober blir det operation och jag är ett enda kaos nu, helt i upplösningstillstånd! Helt sjukt.. Har 10 kg att gå ner tills dess så funderar på att börja på diet redan nu för att säkerställa att man hinner.. Är så sjukt glad, nervös och pirrig.. Skall till dietist på måndag och sedan blir det träff med kirurgen 2 dagar innan op.

Härligt!! jag skulle gå ner 11kg inför min operation så jag åt modifast 4veckor innan och klarade det.
  • kymaro
    Zizzieleenia skrev 2012-09-13 06:54:58 följande:
    Tack kymaro, du ger mig hopp. :D

Funderar på att tjuvstarta med flytet redan nu för att hinna i tid. :)

allt har gått väldigt fort för mig..

Remiss skickades till Vasa centralsjukhus i mars -12.
    Träffade dietist och inremedicinsk läkare 20 juni -12. 

Fick brev för en månad sedan att jag hade blivit satt i operationskö.
    Igår ringde  dom från vasa å sa att jag fick tid den 25 oktober, skall börja flyta nästa torsdag och skall på träff med kirurgen den 23 oktober.

Skall till dietisten nu på måndag och få flyt-instruktioner.

Som ni ser så är det lite olika här i Finland. :)

Ja det är ju bara bra att börja tidigare, kilona ska ju ändå bort. Och när man väl är inne i flytet så bruka det gå bra spec när man vet att man ska få operation.

Lycka till med allt:) 
  • kymaro
    Hjaerterdam skrev 2012-09-14 22:46:40 följande:
    Hej allihop! Har läst tråden tillochfrån under ganska lång tid, så nu tänkte jag att det var dags att skriva ett inlägg. Idag kom kallelsen till min op. hem (ringde till operationsplaneringen förra fredagen så fick operationstiden redan då) och den 16 oktober är det dags för mig att opereras på Danderyd. :D
    Lycka till och hoppas allt kommer gå super för digGlad
  • kymaro
    Dixabilly skrev 2012-09-15 17:28:16 följande:
    Hur lång tid tar det egentligen mellan första läkarbesöket tills själva operationen?
    För mig tog det drygt 1,5år.

Men det beror ju helt på sjukhus osv. Men kan ju även använda sig av vårdgarantin. 
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)